Prihod Sueckog kanala pao je gotovo za četvrtinu u finansijskoj 2023/2024. godini budući da su pojedini brodari preusmjerili brodove oko Rta dobre nade kako bi izbjegli napade u u Crvenom moru.

U finansijskoj godini 2023/2024. koja je završila u junu prihod Sueckog kanala iznosio je 7,2 milijarde dolara, objavio je čelnik uprave Osama Rabie, i bio je manji za 23,4 posto nego u 2022/2023. Kanalom je u netom završenoj finansijskoj godini prošlo 20.148 brodova, za 22,3 posto manje nego godinu ranije, naveo je Rabie.

UNCTAD je u februaru objavio da se tranzit brodova kroz Suecki kanal u januaru smanjio za 42 posto u odnosu na najprometniji mjesec u 2023. godini zbog učestalih napada na brodove u Crvenom moru. Od n ovembra jemenski pokret Ansar Allah (Huti) napada brodove povezane s Izraelom u Crvenom moru, zahtijevajući obustavu izraelskih vojnih operacija u okupiranom palestinskom Pojasu Gaze i dostavu humanitarne pomoći Palestincima.

SAD i Britanija uzvratili su napadima na mete u Jemenu, a pomorsku vojnu misiju poslala je u Crveno more i Evropska unija, istaknuvši njezin “odbrambeni karakter”.

Suecki kanal ključni je izvor deviza za Egipat i Kairo razmatra mogućnost novih radova na njegovom proširenju, rekao je čelnik uprave početkom marta. Početna istraživanja trajala bi oko 16 mjeseci, a uključivala bi studije o izvedivosti, utjecaju na okoliš i inženjering, te istraživanje tla. uprava trenutno uređuje 10 kilometara kanala za dvosmjerni promet i proširuje i produbljuje još 30 kilometara.

Odluka o radovima donesena je prije dvije godine, nakon nasukavanja ogromnog kontejnerskog broda Ever Given koje je u 2021. zaustavilo promet na šest dana.