Volkswagen je jučer izjavio da ima "godinu, možda dvije" da se prilagodi padu prodaje automobila u Evropi, dok je pokušavao opravdati prijedloge za zatvaranje fabrika u Njemačkoj po prvi put.
U međuvremenu, švedski proizvođač automobila Volvo je saopćio da je odustao od cilja da do 2030. godine prodaje samo električne automobile, odlučivši da nastavi prodavati i vozila na benzin i dizel uz modele na baterije.
Evropski proizvođači automobila suočeni su s pritiskom dok pokušavaju financirati prelaz s proizvodnje vozila na fosilna goriva na modele na baterije. Taj cilj nailazi na neujednačenu potražnju, kao i na sve veću konkurenciju iz Kine.
Volkswagen je radnicima na sastanku u svojoj centrali u Wolfsburgu jučer rekao da očekuje da će prodati 500.000 vozila manje nego prije pandemije Covid-19 – "što je ekvivalentno otprilike dvije fabrike" – te je predvidio da se prodaja neće vratiti na nivoe iz 2019. godine.
Oliver Blume, izvršni direktor Volkswagen Grupe, izjavio je da se osjeća "emotivno" zbog odluke o zatvaranju fabrika kako bi uštedjeli milijarde eura troškova.
"Automobilska industrija se masovno promijenila u segmentu volumena u samo nekoliko godina", rekao je. "Zajedno ćemo provesti odgovarajuće mjere da postanemo profitabilniji. Vraćamo VW tamo gdje marka pripada – to je odgovornost svih nas."
Volkswagen je u ponedjeljak otkrio planove za zatvaranje dvije njemačke fabrike – jedne koja proizvodi automobile i jedne koja proizvodi komponente – svom radničkom vijeću, što je izazvalo bijes među predstavnicima radnika i političarima. Radnici su protestovali protiv odluke dok su se okupili da čuju upravu u Wolfsburgu.
Planovi o zatvaranju fabrika predstavljaju značajan problem za njemačkog kancelara Olafa Scholza, čija je vladajuća koalicija pod velikim pritiskom nakon gubitka izbora u pokrajini Tiringiji od strane Alternative za Njemačku (AfD). To je bio prvi put da je desničarska stranka pobijedila na državnim izborima od nacističkog perioda.
Volkswagen je bio drugi po prodaji vozila 2023. godine, odmah iza japanskog Toyote. Više od bilo koje druge kompanije, VW je simbol moćne njemačke automobilske industrije, koja je bila jedna od snaga koje su Njemačku učinile industrijskim srcem Evrope. Zapošljava 300.000 ljudi u Njemačkoj od ukupno 650.000 zaposlenih širom svijeta.
Međutim, Volkswagen i drugi evropski konkurenti sporo su prihvatali električne automobile, što ih je stavilo u nepovoljan položaj dok rivali iz Kine ciljaju Evropu sa svojim jeftinijim modelima.
Arno Antlitz, finansijski direktor Volkswagen Grupe, rekao je da proizvođač automobila ima "godinu, možda dvije, da preokrene stvari".
Daniela Cavallo, predsjednica radničkog vijeća kompanije, izjavila je da je uprava Volkswagena "masovno narušila povjerenje".
Sindikat IG Metall nije isključio štrajkove i rekao je da ne vidi razlog za smanjenje zahtjeva za plate u predstojećim pregovorima.
Cavallo je rekla: "Uprava je prekršila tabu na veliki način, a radnici su spremni da budu tu kada ih pozovemo." Uprava je obećala spriječiti zatvaranje fabrika.
Volvo je izjavio da će ciljati na to da više od 90% njegove globalne prodaje bude "elektrificirano" do 2030. godine, definicija koja uključuje potpuno električna vozila, kao i plug-in hibride koji kombinuju manju bateriju s motorom na benzin.
Također je rekao da će to značiti veće emisije ugljika po automobilu, s planiranim padom emisija od 75% u odnosu na 2018. godinu, što će pasti na 65%.
'Industrija se masivno promijenila u samo nekoliko godina' izjavio je Oliver Blume, CEO, Volkswagen Grupe
(The Guardian)