Tesla je u četvrtak krenuo u izgradnju nove proizvodne tvornice u Šangaju, samo nekoliko sedmica nakon što je izvršni direktor Elon Musk iznenada posjetio Kinu u pokušaju da ojača prodaju ovog proizvođača automobila.

Fabrika, koja je najavljena u aprilu prošle godine, ima za cilj da počne proizvodnju u prvom kvartalu 2025. Moći će proizvesti 10.000 megapakova — veoma velikih baterija koje se koriste za skladištenje ogromnih količina električne energije — svake godine, navodi se u saopćenju Lingang Group, državne kompanije za razvoj područja u kojem se nalazi tvornica.

Fabrika baterija bit će blizu Tesline gigafabrike u Šangaju, koja je najveća fabrika kompanije van Sjedinjenih Država i koja proizvodi skoro milion automobila godišnje.

Megapaketi su namijenjeni da se koriste za stabilizaciju energetskih mreža. Svaka jedinica može skladištiti dovoljno energije u prosjeku za napajanje 3.600 domova za jedan sat, kažu iz kompanije. Oni su dizajnirani da ih koriste komunalna preduzeća i elektrane.

Projekat vrijedan 200 miliona dolara dolazi u trenutku kada tenzije između Pekinga i Washingtona rastu zbog geopolitičkih i trgovinskih barijera, te naglašava posvećenost američkog proizvođača automobila Kini, najvećem svjetskom tržištu električnih vozila i Teslinom primarnom izvoznom čvorištu vozila.

"Za Teslu je to važna prekretnica", rekao je jučer Tom Zhu, viši potpredsjednik Tesle, u članku objavljenom na web-stranici vlade Šangaja.

Rastuće tenzije

Dok se većina zapadnih kompanija suočava sa rastućim preprekama za poslovanje u Kini, stvari su za Teslu išle lakše.

Šangaj je u petak saopćio da je objema stranama bilo potrebno samo mjesec dana da pregovaraju i sklope posao za izgradnju fabrike na zemljištu u blizini Tesline gigafabrike. Posao je brzo sklopljen i kada je Tesla izgradila prvu fabriku 2019.

Wu Xiaohua, zvaničnik vlade Šangaja, rekao je na ceremoniji otvaranja u četvrtak da će grad pomoći Tesli u završetku izgradnje i puštanju fabrike u rad "još ove godine".

Musk se sastao s kineskim premijerom Li Qiangom tokom njegove posjete krajem prošlog mjeseca. Li je hvalio Teslu kao „uspješan model“ za saradnju između SAD i Kine.

Peking pojačava napore da ubrza proizvodnju električnih vozila kako bi se suprotstavio ekonomskom usporavanju uzrokovanom promjenama na tržištu nekretnina i promovirao ekonomiju s niskim udjelom karbona. Ali kako domaća potražnja slabi, Peking također ohrabruje proizvođače da traže nove mogućnosti rasta na prekomorskim tržištima.

To stavlja industriju u srce rastućih trgovinskih tenzija sa SAD-om i Evropom.

Ranije ovog mjeseca, predsjednik Joe Biden rekao je da će tarife na uvoz kineskih električnih vozila (EV) i niza drugih proizvoda u vrijednosti od 18 milijardi dolara porasti u naredne dvije godine.

Tarife za EV uvezena iz Kine skoro će se učetverostručiti sa 27,5% na 100%, što je poluga politike koja je trebala da izazove praksu Pekinga da podstiče agresivno niske cijene od strane domaćih proizvođača električnih vozila, dok uvodi carinu od 40% na uvoz američkih automobila.

Bijela kuća je saopćila da su mjere osmišljene kako bi zaštitile američke radnike i kompanije suočene s kineskom nepoštenom trgovinskom praksom, uključujući "preplavljivanje globalnih tržišta izvozom s vječtački niskim cijenama".

Govoreći u januaru, Musk je rekao da bi kineski proizvođači električnih vozila mogli izbaciti mnoge svoje rivale iz poslovanja osim ako se ne povećaju tarife.

"Iskreno, mislim da ako se ne uspostave trgovinske barijere, one će poprilično srušiti većinu drugih automobilskih kompanija u svijetu", rekao je Musk analitičarima na pozivu o zaradi.

Na tehnološkoj konferenciji u Parizu ove sedmice, dao je drugačiji ton, rekavši da se protivi mjerama koje su izobličile tržište.

"Ni Tesla ni ja nismo tražili ove tarife, zapravo sam bio iznenađen kada su objavljene", rekao je Musk za VivaTech 2024 putem video linka, prenosi Reuters.

“Tesla se prilično dobro takmiči na tržištu u Kini bez carina i podrške. Ja sam za to da nema carina - rekao je Musk.