Izdavači su počeli da obraćaju pažnju na to. Dugi niz godina industrija je na romantičnu fikciju gledala s prezirom, ali sada joj se puls ubrzava gledajući nove podatke. Knjižare više ne drže knjige s ružičastim koricama na stražnjoj strani radnji, već ih stavljaju na stolove blizu blagajne; izdavači uče da se bez stida hrabro nose sa rečima „toplo oko srca“.

Smatra se da je porast romantike dijelom posljedica pandemije. „Tražimo eskapističku fikciju“, kaže Molly Crawford, urednica u Simon & Schuster UK. Ali to je možda i zato što se žanr tako lako podvrgava filterima i personalizaciji. Antički pjesnici su možda tvrdili da je ljubav neograničena kao i zvijezde, ali romantična fikcija, koliko god dobra, uvijek je bila sklona pretjeranim metaforama. Veliki broj starih romana već se savršeno uklapa u ove nove paradigme: na mreži, “Ponos i predrasude” je sada kategoriziran kao #enemiestolovers. Kako je P.D. James, romanopisac, jednom primijetio, romani Jane Austen samo su “Mills & Boon (britanski izdavač ljubavnih romana) koje je napisao genije”.

Sam Mills & Boon je genije prodaje. Mnogo prije nego što je većina tiktokera rođena, izdavač romantičnih knjiga je zauzeo tržište u ovoj kategoriji. Njegova web stranica nudi prekrasne padajuće menije, sa rubrikama kao što su “Historical”, “Medical” i “Desire”.

Traka za pretragu Mills & Boon je svojevrsni popis ženskih želja. Upišite “Italian” i biće vam ponuđeno 338 naslova; “Šeik” navodi 282; i "velški" četiri. “Zadubljen” daje 66 rezultata, dok “Cheerful” daje nula. “Milijarder” vam nudi 754, “Hirurg” 206 i “Doktor” 380 (mada sudeći po naslovima kao što su “Beba iznenađenja za doktora Princa” i “Doktorica u čarapama”, teško da bi nekom doktoru služilo na čast).

Ukusi se razlikuju kada je u pitanju romantična fikcija. Ali ostaje činjenica da su društvene mreže neočekivano vratile popularnost romatničnim romanima.

Izvor: Economist