Na crnom tržištu u Evropskoj uniji jedna kutija košta 160 eura. Kutija sadrži jednu dozu Ozempica, lijeka za dijabetes tipa 2 za koji se pokazalo da dramatično pomaže pri mršavljenju. Dijabetičari ga mogu kupiti na recept i tada košta četiri eura. Ali pretili pacijenti i oni sa srodnim zdravstvenim problemima plaćaju 130 eura.

Ozempic nazivaju "holivudskim lijekom", to je najpoznatiji lijek iz svoje klase za koji se vjeruje da bi mogao okončati pretilost u cijelom svijetu. Ozempic je lijek koji se daje u injekcijama i u kliničkim ispitivanjima pokazalo se da potiče gubitak težine od oko 15%. Iako je odobren i propisan prije sedam godina, čini se da je njegova slava eksplodirala posljednjih mjeseci, što je dovelo do nestašica i opsjednutosti ljudi koji na sve načine žele da se dočepaju dragocjenih doza.

O lijeku se počelo pričati na društvenim mrežama nakon što se saznalo da ga je Kim Kardashian upotrijebila za brzo mršanje. Tada su se tabolidi raspisali o njenoj težini i počeli su nagađati ko je još od slavnih sumnjivo brzo smršao. Društveni mediji proširili su opsjednutost lijekom. Na TikToku, hashtag Ozempic donosi videozapise koji su pregledani 674 miliona puta. Još od Botoxa i Viagre niejdan lijek nije izazvao toliko zanimanja. Međutim, stručnjacu upozoravaju: "Ako koristimo te lijekove bez promjene načina života, ne postižemo apsolutno ništa."

Endokrinolozi, pak, tvrde da ovaj lijek itekako ima perspektivu u budućnosti. Spominje se Wegovy, verzija sa većom dozom, koja je posebno dizajnirana za ljude koji imaju prekomjernu težinu. Postao je iznimno popularan u Sjedinjenim Državama nakon što je Elon Musk proglasio njegove prednosti. Danska i Britanija već ga plasiraju na tržište.

Postoji još jedan lijek koji se već prodaje u Sjedinjenim Državama. Poznat kao CagriSema kombinira semaglutid s drugim lijekom i dovodi do većeg gubitka težine od svojih prethodnika. Danski Novo Nordisk (vlasnik Wegovyja i Ozempica) tvrdi da će ove godine udvostručiti prošlogodišnju prodaju. Investitori se slažu; u dvije godine njihova se tržišna kapitalizacija udvostručila na 326 milijardi dolara čime su postala druga najveća svjetska farmaceutska kompanija.

Pfizer i Eli Lilly također razvijaju nove slične lijekove. Analitičari govore o "zlatnoj groznici za lijekom za pretilost" i vjeruju da bi tržište moglo dosegnuti 150 milijardi dolara do 2031. (brojka slična dobiti najveće svjetske naftne kompanije ili lijekovima protiv raka).

Prema najnovijem Svjetskom atlasu pretilosti, godišnji trošak prekomjerne tjelesne težine mogao bi dosegnuti četiri triliona dolara na međunarodnom nivou do 2035. (2,9% globalnog BDP-a, porast u odnosu na 2,2% u 2019.). Uticaj ovih novih lijekova mogao bi biti presudan za izbjegavanje tih brojki, kao i za poboljšanje – ili čak spašavanje – života miliona ljudi.