Ryanair je tokom ljeta prevezao rekordan broj putnika, a tvrde da će njihove povoljne avio karte privući još više kupaca u vrijeme dok Evropa zapada u recesiju.

Ovaj niskotarifni avioprevoznik je u ponedjeljak ostvario najveću polugodišnju dobit ikada, zaradivši 1,37 milijardi eura (1,36 milijardi dolara) za šest mjeseci do septembra. To je nadmašilo prethodni rekord od 1,15 milijardi eura (1,14 milijardi dolara) u 2019, piše CNN.

Prevezao je 95,1 milion putnika u tom periodu, u odnosu na 39,1 milion prije godinu dana. To je 11 posto više nego u istom periodu 2019. godine prije izbijanja pandemije koronavirusa.

Ryanair sada očekuje da će prevesti 168 miliona putnika u 12 mjeseci do marta 2023. godine, odnosno 1,5 miliona više od prethodne prognoze i 13 posto više nego godinu prije pandemije. Dionice kompanije skočile su za 3,7 posto u Dablinu.

Inače, od početka ovog mjeseca Ryanair ima saradnju sa Međunarodnim aerodromom Tuzla, a po povoljnim cijenama može se letjeti u Beč, Štokholm i Memingen. Od ranije ova kompanija saobraća sa aerodroma u Banjoj Luci.

Ryanair je izašao iz pandemije koronavirusa jači nego ikada, čak i kada je nekoliko konkurenata bankrotiralo ili im je bila potrebna pomoć od države. Također Ryanair je uspio da izbjegne nedostatak osoblja koji je mučio mnoge njegove rivale tokom ljeta, uključujući nisku avio-kompaniju EasyJet.

Šta im je pomoglo?

Izvršni direktor Ryanair-a Michael O'Leary rekao je da je smanjenje flote i putničkog kapaciteta od strane rivala stvorilo "ogromne mogućnosti rasta" za irskog prijevoznika, čiji je tržišni udio "narastao" na glavnim europskim tržištima.

˝Milioni putnika prelaze na Ryanair i pretpostavljamo da će se to nastaviti˝, rekao je O'Leary u videu objavljenom na web stranici kompanije.

Rekao je da je zabrinutost zbog uticaja recesije i inflacije na poslovanje Ryanair-a "prevelika".

˝Ljudi ne prestaju da lete tokom recesije, ali postaju mnogo osetljiviji na cijene… Ryanair snažnije raste u recesiji jer imamo ogromnu prednost u troškovima u odnosu na naše konkurente, ta prednost u troškovima se širi, a ljudi koji postaju sve osjetljiviji na cijene okreću se ka nama”, dodao je.

Snažna zarada znači da će kompanija od sljedećeg mjeseca poništiti smanjenje plata zbog pandemije za više od 90 posto svojih pilota i kabinskog osoblja – 28 mjeseci ranije nego što je planirano.

Isporuka novih aviona

Ipak, iako se Ryanair oporavio od pandemije brže od većine u avijacijskoj industriji, njegov rast iduće godine mogao bi otežati Boeing zbog ˝konstantne nesposobnosti da ispuni svoj raspored isporuke˝.

Proizvođač aviona je obećao da će prije sljedećeg ljeta isporučiti svih 51 ˝Gamechanger˝ 737 aviona koje je Ryanair naručio, ali O'Leary misli da postoji rizik od ˝proklizavanja˝ s ovim isporukama. Već ranije je, oštro kritizirajući kašnjenje isporuke aviona, menadžment Boeing-a opisao kao ˝kokoške bez glave˝.

Uprkos snažnim rezultatima, O'Leary je rekao da je oporavak Ryanair-a i dalje "krhak" i "sklon šokovima" zbog novih varijanti Covida ili rata u Ukrajini.