Dana 21. juna 1919. Nijemci su sami potopili svoju golemu ratnu flotu kako bi spriječili njen pad u strane ruke. Naime, Njemačka je bila poražena u Prvom svjetskom ratu pa je njena ratna flota, moćna Hochseeflotte, privremeno bila smještena u svojevrsnom pritvoru kod škotske obale. Radilo se o sidrištu Scapa Flow, smještenom kod otočja Orkney sjeverno od Škotske. Sidrište Scapa Flow predstavlja jednu od najboljih prirodnih luka na svijetu, jer je gotovo sa svih strana zaštićeno otocima, a toliko je velike površine da se u njega mogu smjestiti čitave ratne flote sa stotinama brodova.

U Scapa Flowu pritvorena su bila čak 74 njemačka ratna broda, uključujući njihove najveće, tzv. kapitalne brodove. Najveći brodovi pripadali su klasama Kaiser, König i Bayern, koje su bile ponos njemačke ratne mornarice. Ti su brodovi imali snažne topove kalibra preko 300 milimetara i oklope debljine od čak 35 centimetara. Za vrijeme pritvora u Scapa Flowu na brodovima su i dalje bile njemačke posade, ali im je bilo zabranjeno isticati njemačku zastavu.

Nakon Prvog svjetskog rata pobjedničke su zemlje raspravljale o tome šta učiniti s navedenim njemačkim brodovima. Izgleda da su Francuska i Italija željele za sebe svaka barem po četvrtinu flote, što Britancima nije odgovaralo. Da spriječe razgrabljivanje flote, Nijemci su napokon odlučili potopiti brodove puštanjem vode u njih.

Nijemci su otvorili ventile i otvore na podvodnim dijelovima svojih brodova pa su se oni počeli puniti vodom i spuštati prema dnu Scapa Flowa. Naredbu za potapanje dao je tamošnji njemački zapovjednik – admiral Ludwig von Reuter – koji je sjedište imao na krstarici Emden u Scapa Flowu.

Britanski stražarski brodovi nisu na vrijeme reagirali. Kad su došli do njemačkih brodova mnogi su već bili potopljeni, a samo su najveći još plutali. Došlo je i do pucnjave, tako da je devet Nijemaca ubijeno. Ipak, Britanci su uspjeli spasiti samo nekoliko brodova.

Ukupno su potopljena čak 52 broda. Najmasivniji je bio bojni brod Bayern, pripadnik najveće klase bojnih brodova ikada sagrađenih u carskim njemačkim brodogradilištima. Taj je brod bio dugačak čak 180 metara, oklopljen čelikom debljine 35 centimetara i naoružan topovima od 381 milimetra. Ukupna vrijednost potopljenih brodova bila je astronomska. Mnoge od olupina još i danas leže na dnu Scapa Flowa i ronilačka su zanimljivost.