Mediteran je najznačajnija i najdinamičnija svjetska turistička destinacija sa vrlo zahtjevnom konkurencijom. Obale tri kontinenta pružaju ogromne mogućnosti za turiste, ali njihova dostupnost je promjenjiva u odnosu na političke i sigurnosne izazove. 

Također, savremeni turizam stalno teži ka novim i "ne otkrivenim" destinacijama koje nude više adrenalina, egzotike i aktivnog odmora.

Maroko se zadnjih godina nameće kao top destinacija Sjeverne Afrike nakon godina dominacije Egipta i Tunisa. Zahvaljujući stabilnim društveno-političkim odnosima Maroko se uspio izdvojiti kao obavezna turistička destinacija u arapskom svijetu.

Blizina zapadne Europe kao glavnog emitivnog tržišta u kombinaciji sa raznovrsnim reljefom, klimom, gastronomijom i povoljnim cijenama čine uspješnu kombinaciju za cijelogodišnji turizam Maroka.  

Francuzi su već dugo favorizuju sjeverni Maroko kao destinaciju za odmor zbog svoje mješavine netaknutih pješčanih plaža i impersivnih planina Rif. Popularan je i među španskim turistima koje djeli samo kratak skok preko Giblatar. Njihova iskustva slijede britanski operateri.

Chefchaouen je dobro mjesto za prvi susret s Marokom. Osnovan u 15. stoljeću kao tvrđava protiv portugalskih invazija, postao je jevrejsko uporište tokom španske Rekonkviste. Bio je dio španskog Maroka od 1920. godine. Chefchaouen ima snažan osećaj za rifsku kulturu, tradiciju i posebnu žensku nošnju.

Prije 20-tak godina stanovnici su stari grad ofarbali u živopisnu nijansu kobalt plave, što ga čini jednim od najfotogeničnijih mjesta na svijetu. Spektakularne vijugave uličice starog grada svjetlucaju ledeno plavo na sunčevoj svjetlosti, mirne ulice prošarane galerijama i restoranima... daju mu osjećaj arapskog St-Paul-de-Vencea.

Glavni trg oživljava noću, dok se svirači smjenjuju ispred džamije i mnoštva restorana obasjanih bajkovitom svjetlošću.

Cvjetovi narandže najavlju proljeće

Maroko je poznat i po brojnim prirodnim proizvodima zahvaljujući raznovrsnoj vegetaciji. Argan je jedan simbola Maroka, ali tu je još mnogo prirodnih proizvoda za ponuditi svijetu.  

Cvjetovi narandže spadaju u tipične mirise Maroka. Marokanke dočekuju proljeće sakupljajući voštane bijele cvjetove u bakrenim posudama koje se koriste za destilaciju mirisa koji se savija u peciva prepuna meda, posipa se čajem od mente i koristi se u vjerskim ceremonijama kao oda raju.

Godišnja ceremonija u domovima širom sjevernoafričkog kraljevstva privukla je međunarodnu pažnju. Sada se prikazuje na Zahria festivalu u Marakešu.

Između 400 i 600 ljudi okupilo se tokom vikenda na festivalu čiji je domaćin bilo udruženje Al Muniya, slaveći cvjetanje i uživajući u kiši koja je rijetka tokom ostatka godine.

„To je stara tradicija i bilo je neophodno dati joj novi život nakon što je 1980-ih i 1990-ih bila pomalo zaboravljena“, rekao je Jaafar Kansoussi, suosnivač udruženja.

Cvjetovi narandže prisutni su po cijelom Maroku, ali su posebno česti u Marakešu, gdje se nalazi posebno mirisno kiselo i gorko drvo narandže. Kako status Maroka raste kao turističke destinacije, miris cvijeta narandže je sve poznatiji među posjetiteljima i profesionalnim parfimerima.

Destilaciju su priznate kao dio baštine Maroka od strane vlade i Svjetske islamske organizacije za obrazovanje, nauku i kulturu. Događaj sada traži priznanje od UNESCO-a, rekao je Kansoussi.

Turizam Maroka se oporavio nakon pandemije i zemljotresa

Turistička industrija Maroka svjedočila je neviđenom procvatu, dočekavši nevjerovatnih 13,2 miliona posjetilaca tokom prvih jedanaest mjeseci 2023. godine, premašivši prethodni rekord od 12,9 miliona postavljen 2019. godine.

Navedeni podaci pokazuju da se Maroko ne samo izborio s izazovima globalne pandemije i zemljotresa u Al Haouzu početkom septembra, već je pomjerio granice za svoj turistički sektor, pokazujući otpornost i privlačnost za putnike iz cijelog svijeta. U poređenju sa istim periodom 2022. godine, rast iznosi impresivnih 36%, što odražava efikasnost strateških promotivnih kampanja Maroka i inicijativa za povećanje avionskih linija.

Ministarstvo turizma cilja za 2026. godinu 14 miliona turista.

Jedno od priznanja za marokanski turizam je činjenica da je Conde Nast Traveller uvrstio Maroko među 10 najboljih Google-ovih turističkih destinacija u 2023. godini. Uspješna priča o porastu turizma u Maroku može se pripisati kombinaciji faktora, uključujući snažne promotivne napore i sve veću privlačnost zemlje kao tražene turističke destinacije.

Sa raznolikim pejzažom koji se proteže od užurbanih pijaca u Marakešu do spokojnih pejzaža planine Atlas, zajedno s bogatim kulturnim naslijeđem, Maroko privlači proaktivne turiste koji traže impresivno i autentično iskustvo.