“The Line”, grad koji će biti izgrađen u liniji dugoj 170 kilometara neće imati automobile ili ulice, a svi stanovnici živjet će na pet minuta hoda od osnovnih objekata potrebnih za normalno funkcionisanje zajednice, kao što su škole, bolnice, zelene površine i zabavni sadržaji.

Megagrad sastojat će se od povezanih zajednica - takozvanih "gradskih modula" - i povezivat će obalu Crvenog mora sa sjeverozapadom Saudijske Arabije.

Potpuno pješački grad trebao bi stvoriti 380.000 radnih mjesta u Saudijskoj Arabiji. Prestolonasljednik Mohammed bin Salman obznanio je da je “The Line” dio futurističkog projekta Neom vrijednog 500 milijardi dolara.

Opisujući ovaj projekt Bin Salman objasnio je da je ovo "koncept u kojem ljudi i planeta mogu živjeti u harmoniji".

The Line” će funkcionirati bez automobila, puteva ili saobraćaja, umjesto toga izgrađen je kao niz hiperpovezanih zajednica u liniji od 170 km.

Transport velikim brzinama, komunalne usluge, digitalna infrastruktura i logistika bit će besprijekorno integrirani u namjenske prostore koji se pružaju u nevidljivom sloju duž linije.

Vozilima u megagradu upravljat će umjetna inteligencija (AI). Linija metroa i brzi teretni prijevoz smješteni su pod zemljom. Nadzemni dio bit će "pješački sloj" podržan od dva podzemna sloja: jedan je nivo infrastrukture "uslužni sloj" (direktno ispod zemlje) a drugi "sloj kičme" (donji nivo za transport). Putovanje unutar grada neće moći trajati duže od 20 minuta.

Jednom kada ovaj megagrad bude završen njegova emisija CO2 biće nula, koristit će čistu energiju, a saudijskoj ekonomiji doprinosit će s gotovo 48 milijardi američkih dolara.

Kroz historiju gradovi su građeni kako bi zaštitili svoje građane. Nakon industrijske revolucije, gradovi su dali prednost mašinama, automobilima i fabrikama. U gradovima koji se smatraju najnaprednijim na svijetu, ljudi provode godine svog života putujući", kazao je Bin Salman i nastavio: Do 2050. godine vrijeme trajanja putovanja na posao udvostručit će se. Do 2050. godine milijarda ljudi moraće se preseliti zbog porasta emisije CO2 i nivoa mora, 90 posto ljudi udiše zagađeni zrak. Zašto bismo žrtvovali prirodu radi razvoja? Zašto bi svake godine sedam miliona ljudi umrlo zbog zagađenja? Zašto bismo svake godine izgubili milion ljudi zbog saobraćajnih nesreća? I zašto bismo prihvatili gubljenje godina svog života na putu do posla. Zato koncept konvencionalnog grada moramo transformirati u futuristički.”

Izgradnja revolucionarnog grada sačuvat će 95 posto prirode unutar NEOM-a i započet će u prvom kvartalu ove godine.