Reakcija Elona Muska u petak na najnoviji talas haosa koji je pogodio Twitter bila je da je tvitovao sliku logotipa kompanije iznad nadgrobnog spomenika. Bivši zaposlenici Twittera pitaju se da li su problemi u kompaniji zaista egzistencijalni.

Otkako je izvršni direktor Tesle preuzeo vlast prošlog mjeseca, kompaniju su pogodila velika otpuštanja radnih radnika, bojkot oglašivača, upozorenja o bankrotu i sada masovne ostavke među preostalim osobljem.

Nije ni čudo što su teme koje su danas bile u trendu na Twitteru uključivale #RIPTwitter i #TwitterMigration kako su se previranja pogoršavala.

Ovdje odgovaramo na neka pitanja o razmjerima krize.

Koliko je zaposlenih napustilo Twitter?

Musk je otpustio otprilike polovinu od 7.500 radnika u prvoj sedmici novembra, u roku od nekoliko dana nakon preuzimanja kompanije. Tako je ostalo oko 3.750 radnika. Preko noći je neodređeni broj zaposlenih otišao nakon što im je Musk u četvrtak postavio rok do 17 sati da prihvate "mnogo radnih sati visokog intenziteta" i da budu "ekstremno izdržljivi" ili pak odu sa tromjesečnom otpremninom. Prema jednom izvještaju, 75% je izabralo otpremninu, zbog čega je na Twitteru ostalo manje od 1.000 zaposlenih.

Odlasci su uticali na niz odeljenja, uključujući i tim za komunikacije, što znači da pitanja o razmjerama rezova i uticaju na platformu sada ostaju bez odgovora. Umjesto toga, bivši zaposlenici popunjavaju prazninu.

Može li se Twitter urušiti?

Dokazi na društvenim mrežama ukazuju na to da je jedan broj inženjera otišao nakon Muskovog ultimatuma, uprkos tome što je novi vlasnik Twittera naglasio da će kompanija ubuduće biti „mnogo više vođena inženjeringom“ pod njegovim vlasništvom i da će „oni koji pišu sjajan kod činiti većinu našeg tima”.

Sada postoji zabrinutost da će Twitter biti podložan tehničkim kvarovima i greškama, usljed znakova da složeni sistem koji podržava Twitter već škripi. Dvofaktorska autentikacija je već pogođena i bilo je problema s retweetingom.

Steven Murdoch, profesor sigurnosnog inženjeringa na University College London, rekao je da bi platforma mogla imati problema s rješavanjem "složenih kvarova", obavljanjem ručnog održavanja ili rješavanjem sigurnosnih prijetnji. Biće teško jednostavno zamijeniti inženjere koji su otišli. “Twitter bi mogao pokušati zaposliti novo osoblje ili preispitati postojeće osoblje, ali upoznavanje s radom relevantnih sistema može potrajati mjesecima, čak i uz neometani proces primopredaje. Svaka velika web stranica razvila je svoj jedinstveni sistem i svako ko dolazi izvana imat će dug proces učenja.”

Čak i prije nego što je Musk stigao, bilo je znakova problema. Bivši šef sigurnosti Twittera Peiter Zatko upozorio je da su standardi informacione sigurnosti loši. Plašio se da bi Twitter mogao pretrpjeti hakiranje na nivou Equifaxa, misleći na napad iz 2017. na kompaniju za kreditno izvještavanje koji je otkrio podatke o 147 miliona ljudi u SAD-u.

Može li Twitter bankrotirati?

Musk je ovog mjeseca upozorio da bi kompanija mogla propasti, rekavši da bez povećanja prihoda od pretplate možda neće preživjeti predstojeću recesiju. Oglašavanje čini 90% Twitter-ovih 5,1 milijardu dolara godišnjeg prihoda, ali taj izvor prihoda je teško pogođen pauzom u potrošnji velikih klijenata uključujući General Motors i kompanije koja stoji iza brendova žitarica Cheerios i Lucky Charms. Musk je potvrdio da je došlo do "masovnog pada" prihoda od reklama nakon preuzimanja.

Finansijski problemi – Twitter je imao gubitak u 10 od proteklih 12 godina – pogoršani su zbrkanim ponovnim pokretanjem usluge pretplate, Twitter Blue, koja je pauzirana nakon što su se korisnici pobunili da budu "provjereni" plaćanjem 7,99 dolara mjesečno.

To bi moglo biti ozbiljno za Twitter. Kompanija je dodala skoro 13 milijardi dolara duga svom bilansu nakon preuzimanja i nosi troškove kamata od oko milijardu dolara godišnje. Jedna od mjera sposobnosti kompanije da plati te troškove je njen novčani tok. Prema posljednjem setu tromjesečnih rezultata Twittera kao kompanije na berzi, Twitter je generirao negativan slobodni novčani tok (trošeći više novca za vođenje poslovanja nego što uprihoduje) od skoro 124 miliona dolara.

Farhad Divecha, generalni direktor britanske digitalne marketinške agencije Accuracast, rekao je da su strahovi oko "sigurnosti brenda" već izazvali zabrinutost među oglašivačima. Sada će biti zabrinuti za kvalitet usluge koju će dobiti od osoblja Twittera, dodao je.