Vodeći brendovi čokolade kritizirani su zbog "neadekvatnih" etičkih standarda u lancu opskrbe kakaovcima u izvještaju Ethical Consumera. Za samo 17 od 82 robne marke koje je istražila potrošačka organizacija ocijenjeno je da koriste čokoladu od dobavljača koji su osiguravali da su poljoprivrednici dovoljno plaćeni za život.

Kao rezultat toga, postoji rizik da će adventski kalendari, čokoladni Djed Mraz i druge božićne poslastice biti proizvedeni dječjim radom. Oko 60% svjetskog kakaovca dolazi iz zapadne Afrike, a procjenjuje se da oko šest od 10 domaćinstava koja uzgajaju kakao u Gani koriste dječji rad, s četiri od 10 u Obali Slonovače.

Ethical Consumer preporučio je Tony’s Chocolonely, Divine i Chocolat Madagascar među robnim markama koje pomažu ekonomijama zemalja proizvođača kakaovca, a ne ecropskim proizvođačima.

Mars, Nestlé i Mondelēzocijenjeni su kao "brendovi koje treba izbjegavati", dok je Ferrero ocijenjen lošim. Svaki od njih ima shemu održivosti, ali istraživači su rekli da one "obično pokrivaju samo dio dobavljača kakaa kompanije" a za 82 marke je istraživano njihovo porezno ponašanje, korištenje palminog ulja, krčenje šuma te plastika i pakiranje.

Jasmine Owens iz Ethical Consumer rekla je: “Industrija čokolade je nevjerojatno nejednaka, s mnogim uzgajivačima kakaovca koji žive u siromaštvu, dok međunarodne kompanije za proizvodnju čokolade zgrću milijarde funti. Većina svjetske čokolade uzgaja se u zapadnoj Africi, a uslovi za poljoprivrednike općenito su stvarno užasni. Ali evropski i britanski potrošači su ti koji jedu većinu toga. Tako da stvarno imamo ogromnu količinu moći i odgovornosti nad uslovima za poljoprivrednike u zapadnoj Africi.”

Izvještaj Nacionalnog centra za istraživanje javnog mnijenja pri Univerzitetu u Chicagu iz 2020. pokazao je da je 43% djece koja žive u područjima uzgoja kakaovca u Gani i Obali Slonovače bilo angažirano u opasnom dječjem radu, što je oko 1,56 miliona djece.

Roditelji tu djecu često ispisuju iz škole kako bi radila na farmi, kaže Katie Bird iz Međunarodne inicijative za kakao, neprofitne organizacije koja radi na ukidanju dječjeg rada i prisilnog rada u proizvodnji kakaa. "Siromaštvo poljoprivrednika značajan je faktor", rekla je. "Jasno je da postoji uloga industrije kakaovca, ali i vlada u zemljama proizvođačima kakaovca, organizacija civilnog društva, samih proizvođača, kao i uloga zemalja koje konzumiraju kakao."

Gana i Obala Slonovače imaju zakone protiv dječjeg rada. Ipak, zbog veličine područja uzgoja kakaovca teško ih je kontrolirati, smatra Mike Rogerson, predavač operativnog menadžmenta na Univerzitetu Sussex i stručnjak za moderno ropstvo u opskrbnim lancima.

Mondelēz nije izravno odgovorio, ali se pozvao na svoje izvještaj o održivosti u kojem se navodi da namjerava svu svoju čokoladu nabaviti kroz svoj program Cocoa Life do 2025. i povećati broj poljoprivrednika u programu na 300.000 do 2030. Glasnogovornik Nestléa rekao je: “Vjerujemo da procjena etičkog potrošača našeg pristupa ne odražava sveobuhvatne pojedinosti koje smo pružili o našem radu, te stoga ne predstavlja opseg naših napora da održivi izvor kakaa za naše proizvode. U Nestléu smo pokrenuli vodeće projekte i inicijative u industriji za daljnje poboljšanje održive nabave kakaovca za naše proizvode i pomoć u poboljšanju zarade poljoprivrednika.”

Nestlé provodi "program za ubrzavanje prihoda" s 10.000 poljoprivrednih obitelji u Obali Slonovače, omogućujući im da zarade do 500 € dodatnih godišnje tokom dvije godine, a cilj mu je doseći 160.000 porodica do 2030. godine.

Glasnogovornik Ferrera rekao je: "Naš kakao je 100% dobiven kroz nezavisno upravljane standarde kao što su Rainforest Alliance, Fairtrade Foundation i Cocoa Horizons." Ferrero je rekao da je sarađivao sa grupama poljoprivrednika na poboljšanju zarade povećanjem produktivnosti i diverzifikacije kakaovca te podržavanje dobrobiti žena i djece te okoliša. Mars nije odgovorio na zahtjev za komentar. (Observer)