Dugo se o tome pričalo i na kraju je Twitter prihvatio ponudu od 44 milijarde dolara a Elon Musk, najbogatiji čovjek na svijetu, koji stoji iza kompanija Tesla i SpaceX, novi je gospodar te društvene mreže. Musk sada ima potpunu kontrolu nad platformom nakon što je platio 54,20 dolara po dionici.

Musk je Twiter platio vlastitim novcem i kreditom u jednakom iznosu, no neki analitičari već predviđaju da bi krediti društvenu mrežu mogli koštati i do milijardu dolara godišnje u troškovima usluga, ili oko 20% godišnjeg prihoda tvrtke.

Musk navodi da je preuzimanje Twittera pitanje odbrane slobode izražavanja. Naravno, još uvijek je nejasno kakvi će biti utjecaji "novog smjera", ali Elon Musk je u posljednje vrijeme bio prilično kritičan prema Twitterovoj moderaciji, proglašavajući se i "apsolutistom slobode govora".

Akvizicija, dakako, nije prošla bez rasprava i potakla je neke korisnike da pređu na druge platforme. Među otvorenim opcijama, Mastodon je alternativa koja je izazvala veliko zanimanje.

Riječ je o društvenoj mreži koju je 2016. godine stvorio njemački programer Eugen Rochko koja, kao i Twitter, podržava uslugu mikroblogiranja, odnosno radi preko platforme koja podržava kratko emitiranje poruke. Svaki korisnik može objavljivati ​​razne sadržaje poput tekstova, videa, gifova, fotografija i emojija, a utvrđeno je ograničenje od 500 znakova, praktično dvostruko više od onoga što Twitter dopušta.

Prema posljednjim podacima Mastodon trenutno ima oko 4,4 miliona korisnika, što je broj koji se povećava s migracijom korisnika Twittera. Mreža koju je kupio Elon Musk trenutno podržava oko 229 miliona dnevno aktivnih korisnika.

Njegov rad vrlo je sličan Twitteru, ali društvena mreža u nastajanju ima karakteristike koje se mogu smatrati zanimljivima. Osim broja znakova koji se mogu umetnuti u svaku publikaciju, moguće je "sakriti" informacije, umetanjem upozorenja, što je učinkovito na računima posvećenim filmovima i serijama.

Još jedna vrlo zanimljiva tačka je priroda otvorenog koda. U praksi to znači da svaki korisnik koji se razumije u programiranje može "prilagoditi mrežu", stvarajući verzije aplikacije unutar sistema

Prodaja Twittera izazvala je neočekivano povećanje broja korisnika Mastodona. Stoga se vrijedi zapitati: je li dobra odluka prijaviti se na ovoj društvenoj mreži u nastajanju? Rješenje je složeno i nema konačan odgovor. Kao i sve, Mastodon ima svoje prednosti i nedostatke. Najzanimljivija je njegova priroda otvorenog koda, koja centralizira odluke korisnika. Drugim riječima, nijedna značajka platforme ne bi se mijenjala na temelju politika same firme, već bi je mogli "prilagoditi" korisnici koji je koriste. Na taj način pravila moderiranja obilježavaju registrirani, a ne vlasnici mreže.