Premijer Kantona Sarajevo Nihad Uk rano u ponedjeljak podnio je ostavku na ovu funkciju, čime je i zvanično krenuo proces „rekonstrukcije“ Kantonalne vlade u glavnom gradu Bosne i Hercegovine. Nadrealno zvuči da će najvjerovatnije većinu ministarskih funkcija u novom sazivu, koji bi trebao biti formiran kroz mjesec, popuniti kadrovi Vlade KS u ostavci te da će premijer opet biti Nihad Uk. Kao što se već dugo zna, cilj ostavke samo je jedan – eliminacija ministara Stranke za BiH Almira Bečarevića i Emira Dedovića iz procesa odlučivanja, koji su obnašali funkcije ministara komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša te finansija. Na njihova mjesta doći će, po svemu sudeći, kadrovi Političkog pokreta „Za nove generacije“ predvođenog Damirom Marjanovićem, kojeg već sada mnogi nazivaju glavnim političkim trgovcem na političkoj sceni. Isto tako, šuška se o tome kako će svoje „potrebe“ zadovoljiti i trenutno nezavisni zastupnici Admela Hodžić i Redžo Lemezan.

Adi Kalem zastupnik je Stranke demokratske akcije u Skupštini KS, a u Vladi KS nazvanoj „Petak 13.“, koju je predvodio Mario Nenadić, bio je ministar saobraćaja. Pošto je Ministarstvo saobraćaja KS resor čijim se učincima najviše hvali „trojka“ u Sarajevu, s Adijem Kalemom pričali smo o tome koji su projekti u ovoj oblasti realizirani u skorijem periodu a koji su inicirani za vrijeme njegovog mandata, govorio je o trenutnom ministru saobraćaja Adnanu Šteti, o padu Vlade KS te o politici „trojke“ i opozicije u Sarajevu.

STAV: Premijer Nihad Uk prije nekoliko dana podnio je ostavku na ovu funkciju, što znači da je došlo i do pada Vlade KS. Mnogi su ovaj proces nazvali samo farsom koja ima za cilj eliminaciju iz ministarskih fotelja Almira Bečarevića i Emira Dedovića, kadrova Stranke za BiH. Je li uopće dopušteno na ovakav način najprije raspustiti, a zatim najaviti formiranje iste vlasti sa skoro istim kadrovima? Jasno je da će mjesto ministara Stranke za BiH naslijediti novi koalicioni partneri „trojke“, dominantno iz Političkog pokreta „Za nove generacije“, koji predvodi Damir Marjanović.

KALEM: Iskreno, ovo je još jedna od predstava za javnost u režiji „trojke“. Nakon što jednom od koalicionih partnera, tačnije Narodu i pravdi, nije pošlo za rukom da „uvjeri“ premijera Nihada Uka da samoinicijativno ocijeni ministre Stranke za BiH negativnom ocjenom, odnosno da iskaže nezadovoljstvo prema ministrima koje je „trojka“ po svaku cijenu morala izbaciti iz kantonalne vlasti jer su odbili poslušnost neustavnom imenovanju nametnute vlasti na federalnom nivou, jasan je bio scenarij koji će se režirati i odigrati u KS. Protuzakonit prijedlog NiP-a nije naišao na odobravanje premijera Nihada Uka i po Zakonu o vladi i vladinim poslovima imamo stanje kojem svjedočimo. Jasno je predviđeno članom 12 Zakona o Vladi KS na koji se način smjenjuje Vlada KS ukoliko prethodno Skupština KS nije izglasala nepovjerenje. Odnosno, kada premijer podnese ostavku, smatra se da su ostavku podnijeli svi članovi Vlade KS i onda se pristupa razrješenju i imenovanju novih članova. Nažalost, građani KS neće osjetiti neke krucijalne promjene jer, ako se sjetite, režimska „trojka“ pompezno je najavljivala i predstavljala programske ciljeve i mjere o kojima skoro dvije godine niko ne priča. Ta euforija oko programskog udruživanja je iščezla, sada vidimo klasičnu raspodjelu fotelja.

Privremena ostavka premijera obična je farsa zarad održavanja stare-nove većine u Skupštini KS. I iskreno mislim da su se malo preračunali, da su, ako su htjeli da naprave „prisilnu“ rekonstrukciju aktuelne Vlade KS, morali to puno ranije uraditi. Vidjeli ste da su se ministri Stranke za BiH jako dobro snašli na svojim pozicijama, a pogotovo što su došli do informacija o nelegalnim radnjama i kriminalu u svojim resorima, što smo mogli vidjeti iz posljednjih javnih nastupa ministra Almira Bečarevića. „Trojka“ od samog početka nije zadovoljna ni ministrima Harisom Vranićem i Pavlom Krstićem, što im je sada jedinstvena prilika da ih promijene zbog njihovog negativnog publiciteta. Očigledno je da je formirana nova skupštinska većina u KS, očigledno je da se dešava nova politička trgovina. Kome će šta pripasti, to ćemo vidjeti u narednim danima, ali jedina konstanta će ostati Nihad Uk. Naglašavam da je „trojka“ sarajevski produkt – tu je započela, razvila se u nasilnički koncept nametanja, a tu će joj biti i kraj.

STAV: Da li opozicija ima odgovor na ovakve radnje? Hoće li biti posla za Ured za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS?

KALEM: Mi smo već dokazali i pokazali, pogotovo ako pratite rad opozicije u Skupštini KS, da nećemo šutjeti na ovakve anomalije. Argumentima i činjenicama ćemo nastaviti ukazivati o kakvoj poziciji i kakvoj vlasti se radi. Da li ste primijetili da je Vlada KS podnijela izvještaj o prvih stotinu dana rada u svim resorima?! Niste i nećete jer je očigledno nesnalaženje aktuelnih ministara na imenovanim pozicijama i slab ili nikakav rad u resorima. Bilo kakav nelegalan i protuzakonit rad Vlade KS i aktuelne većine u Skupštini KS prijavit ćemo njihovom Uredu za borbu protiv korupcije, ali i Ustavnom sudu FBiH, što smo dokazali u proteklom periodu. Deset je apelacija koje je Ustavni sud donio u našu korist.

STAV: Kako ocjenjujete rade Vlade KS na čelu s premijerom Nihadom Ukom? Još u julu je Nihad Uk, u povodu stotinu dana rada, rekao da je usvojen rekordan budžet, da je odvezeno 1.330.000 kilograma otpada, da je osiguran besplatan javni prijevoz za sve učenike, a posebno je pohvalio učinak ministra saobraćaja Adnana Štete.

KALEM: Nihad Uk je mlad i obrazovan čovjek kojem treba sigurno vremena da se snađe na poziciji premijera s obzirom na to da nikada nije obnašao funkciju u izvršnoj vlasti. Jedno je pričati, a drugo je raditi. Konkretnog rada, kakvog su se naobećavali građanima, nema. Obećavali su nam transgeneracijske projekte, vjetrokoridore, borbu protiv aerozagađenja, peletaru, proizvodnju struje u KS, a nismo dobili ni put pacijenta. Sarajevo je neuredno, prljavo i nepokošeno. Prije nekoliko mjeseci građani centralne gradske općine, u neposrednoj blizini magistralne saobraćajnice, sami su pokosili travnjak oko šehidskog spomen-obilježja, čiji su jarboli zarasli u travu i na kojima nema zastava. To je ogledalo „trojke“. Protuzakonita imenovanja pojedinih direktora, javna preduzeća bez direktora, imenovanja kadrova bez prethodnih referenci, što je dokazao i Ured za borbu protiv korupcije. To je taj koncept sarajevske „trojke“, koncept „transparentnosti“ i „ekspertnih“ kadrova. Meni je drago da je ministar Adnan Šteta uspio nastaviti većinu projekata koje smo pokrenuli u mom mandatu. Besplatan prijevoz je koncept na kojem je radila i Vlada KS u kojoj sam ja bio, od penzionera do učenika, i to sve u periodu proglašene pandemije virusa korona. Išli smo i korak dalje, čak smo građanima omogućili besplatno korištenje uličnih parking-mjesta.

STAV: Da li funkcija premijera može biti predmet spora unutar same koalicije? Svjesni smo da su apetiti dobro porasli, posebno uzmemo li u obzir činjenicu da je zastupnik NiP-a u Skupštini KS Elvis Vreto sredinom prošlog mjeseca poručio da ni kantonalni premijer Nihad Uk „nije nedodirljiv u izglednoj rekonstrukciji Vlade KS“.

KALEM: Mislim da je kolega Elvis Vreto malo „izletio“ sa svojom izjavom kako bi pokazao zube koalicionim partnerima upravo zbog toga što Nihad Uk nije poslušao instrukcije predsjednika stranaka „trojke“ o razrješenju ministara Stranke za BiH. Naša stranka je zadugo u ovoj konstelaciji vlasti „zacementirala“ mjesto premijera Vlade KS, i to sve dok je Elvedin Okerić na funkciji predsjedavajućeg Skupštine KS. Iako bi NiP imao kompetentnije kadrove za tu funkciju, ne smije je preuzeti zbog lažnog podržavanja „Parade ponosa“, koja se svake godine, kako je izabrana „trojka“, održava na ulicama glavnog grada uz sve neprimjerene performanse kojima smo svjedoci. Mislim da će Nihad Uk nakon ostavke prihvatiti poziciju premijera u tzv. rekonstruiranoj Vladi KS.

STAV: Trenutno ste zastupnik u Skupštini KS, a u vrijeme Kantonalne vlade koju su iz „trojke“ nazvali „Petak 13.“ bili ste i ministar saobraćaja. Iz političke opcije kojoj pripadate u posljednje vrijeme vrlo se često mogu čuti kritike na račun aktuelnog ministra saobraćaja Adnana Štete, koji je uspio privesti kraju proces renoviranja tramvajske pruge, nabavku trolejbusa, a najavio je i izgradnju tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica, uspostavljanje trolejbuske linije do Vogošće te kupovinu novih vozila za javni gradski prijevoz. Iz perspektive osobe koja je bila ministar saobraćaja te kao čovjek koji je magistar saobraćaja i komunikacija, kako ocjenjujete rad Adnana Štete?

KALEM: Iskreno, drago mi je da je nastavio s projektima koje sam ja započeo u Ministarstvu saobraćaja KS – od tramvajske pruge, nabavke trolejbusa, nabavke novih niskopodnih tramvaja, izgradnje tunela Kobilja Glava, pripreme revidiranog projekta i završetka pregovora oko zaduživanja za rekonstrukciju trolejbuske mreže za Vogošću, pogotovo kada se radi o stvaranju nove vrijednosti za Kanton i Grad Sarajevo. Davati paušalne izjave o roku završetka bilo koje faze, a da se nije konsultirao s izvođačem radova i timom za nadzor nad građenjem, po meni je  van svake pameti jer je ministar javna funkcija. Očekuje se da riječi prate djela, pa i najava čina da će dati ostavku. Smatram da je morao ispoštovati to obećanje. Moralno je bilo ispuniti obećano. Rad ministra Adnana Štete ne bih ocjenjivao, samo bih istakao da je možda bio svjetlija tačka prethodne i sadašnje Vlade KS u ostavci. Žao mi je što na zahtjev mojih kolega nije pokazao ugovor o rekonstrukciji tramvajske pruge, ipak se radi o javnom novcu i novcu građana KS. Mislim da ne bi smjelo biti sporno da građani saznaju koliko je tačno novca utrošeno na ovaj projekt. Također, volio bih da je održao kontinuitet rada Vijeća za sigurnost saobraćaja na cestama u KS, koji sam aktivirao i kontinuirano smo radili na prevenciji i zaštiti učesnika u saobraćaju, što je po Zakonu o uređenju saobraćaja na području KS jasno definirano. Poražavajuća je činjenica da je nakon dvije godine tek raspisan javni poziv za članove Vijeća, i to tek na moju inicijativu, koju je Skupština KS podržala jednoglasno.

STAV: Koliko je zahtjevno voditi resor saobraćaja u Sarajevu?

KALEM: Za mene je to bilo jedno novo iskustvo, pogotovo u doba pandemije virusa korona kada je sve ograničeno – od organizacije prijevoza putnika do same izgradnje uz određene propisane mjere. Već četvrti dan mandata poslao sam instrukciju operaterima u javnom gradskom prijevozu da dodatno pojačaju dezinfekciju i čišćenje voznih jedinica kako bi se spriječilo širenje tada nepoznate bolesti. Ako se sjećate, dva i po mjeseca nije bilo javnog prijevoza putnika u KS, već smo kao kolektivni organ uveli prijevoz samo za zdravstvene radnike i radnike u sigurnosti. Svakako da je izazovno biti na čelu jednog ministarstva čiji je rad mjerljiv i prvi ste na udaru šta god da se desi u saobraćaju. Poseban odnos sam imao prema Kantonalnom javnom komunalnom preduzeću „Gras“ i radnicima. Uspio sam pomiriti razlike i pripremiti sada već revolucionarni sporazum Vlade KS i KJKP „Gras“ kojim su jasno definirana prava i obaveze svih aktera sporazuma i koji je Skupština KS podržala jednoglasno, na što sam izuzetno ponosan. KJKP „Gras“ je odustao od tužbe potraživanja 300 miliona KM od kantonalnih vlasti radi rekonstrukcije preduzeća i unapređenja usluge prijevoza građanima KS, što je za svaku pohvalu, a zauzvrat su dobili subvencioniranje dugovanja prema državi, ulaganja u javni prijevoz kroz nabavke vozila, rekonstrukcije i izgradnju tramvajskih pruga i zasluženo rješavanje sporova kod radničkih prava. Sada je suvišno govoriti o tome ko je doveo do toga da radnicima „Grasa“ nije uplaćivan staž i zdravstveno osiguranje od 2009. do 2016. godine. Nekako su to redovno spočitavali SDA iako je najmanje ministara saobraćaja KS bilo iz SDA, i to tek nakon 2015. godine. Najveći problemi su se desili od potpisivanja kolektivnog ugovora i uvođenja „Grasa“ u komunalnu privredu dok je premijer bio Denis Zvizdić. Časno, pošteno i odgovorno sam obnašao funkciju ministra saobraćaja u KS.

STAV: Koji su projekti koji su bili započeti u oblasti saobraćaja dok ste Vi bili na ministarskoj funkciji a koje niste uspjeli dovršiti zbog obaranja vlade čiji ste bili sastavni dio? I da li bi Sarajevo danas drugačije izgledalo da je opstala vlada Marija Nenadića?

KALEM: Da bi se realizirali projekti od početka do kraja, neophodan je određeni kontinuitet u vlasti. Svakako da je vlada u kojoj sam bio i ja imala sluha za infrastrukturne projekte. Između svega ostalog izdvojio bih aktuelni projekt rekonstrukcije tramvajske pruge Ilidža – Muzej, gdje sam raspisao javni poziv 23. juna 2020. godine i doveo do evaluacije pristiglih ponuda, odnosno do odabira izvođača radova. Pokrenut je i tender za izgradnju tunela Kobilja Glava 29. septembra 2020. godine, kao jednog od krucijalnih objekata na Prvoj transverzali. Sanirao sam dionicu tramvajske pruge na dijelu od „S“ krivine do tramvajskog stajališta Marijin Dvor, gdje je vrijednost radova iznosila oko 600.000 KM. Raspisao sam tender odnosno pretkvalifikacioni javni poziv za dobavljače novih niskopodnih tramvaja 20. juna 2020. godine u vrijednosti od 30 miliona eura, poslije toga i glavni tender 26. oktobra 2020. godine s kraćom listom dobavljača koji su zadovoljili uslove tenderske dokumentacije po EBRD pravilima. Okončana je nabavka devet minibus vozila u saradnji s UNDP-om i vozila su isporučena KJKP „Gras“ d. o. o. Sarajevo i ista su raspoređena na održavanje registriranih redova vožnje. Vrijednost nabavke je oko 1,4 miliona KM. Pokrenute su sve neophodne procedure oko raspisivanja i osiguranja novčanih sredstava za izgradnju tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica. Projekt sanacije trolejbuske mreže ka Vogošći je bio spreman za raspisivanje, ali čekalo se na potpisivanje sporazuma između Evropske investicione banke i Vijeća ministara BiH, nakon čega bi se krenulo u realizaciju s obzirom na to da smo pripremili projektnu dokumentaciju i istu revidirali. Vrijednost investicije je deset miliona eura. Također, moram istaći da sam nastavio i doveo do kraja tender za nabavku nova 24 trolejbusa. Sredstva za nabavku su 15 miliona eura. Nakon završene procedure javne nabavke po procedurama EBRD-a odluku o izboru dobavljača trolejbusa sam lično potpisao. Izabrana je firma „BKM Holding“ iz Minska, Bjelorusija.

Što se tiče saobraćaja u mirovanju, pokrenuo sam projekt izgradnje garaže G3 u Kolodvorskoj u vrijednosti od 4,8 miliona KM, implementator projekta i naručilac projektne dokumentacije u ime Ministarstva saobraćaja bio je Zavod za izgradnju KS. Podnio sam inicijativu prema Vladi i EBRD-u, u saradnji sa Zavodom za planiranje i razvoj KS, za realizaciju projekta izgradnje Garaža 10+ po Zakonu o privatnom javnom partnerstvu kako bi se što prije riješile gužve prilikom pronalaska parking-mjesta. Također smo implementirali projekt Pametnog parkinga/Smart parking zajedno s UNDP-om, ali i pokrenuli javni poziv u ime Ministarstva saobraćaja KS. Radi se o parkinzima koji su najfrekventniji u gradu, a nalaze se u ulicama Reisa Džemaludina Čauševića, Miss Irbina, Musala, Obala Kulina bana (parking kod Narodnog pozorišta), Obala Kulina bana (parking kod Vijećnice ), Hamdije Kreševljakovića, Hamdije Kreševljakovića (parking-plato kod Grčke ambasade), Tina Ujevića i Džidžikovac. Napravili smo i aplikaciju za lakše plaćanje parkinga u Sarajevu pod nazivom „Sarajevo parking“. Također, ova aplikacija će služiti kao platforma za implementaciju „Smart parkinga“ u Sarajevu. Glavni projekt taktilnih površina i zvučne saobraćajne signalizacije za slijepe i slabovidne osobe na užem lokalitetu naselja Skenderija urađen je prvenstveno da bi se omogućilo sigurnije kretanje za slijepe i slabovidne osobe. Ministarstvo saobraćaja je uradilo navedeni projekt te na osnovu projekta su izvedeni radovi na terenu. Vrijednost projekta je 240.000 KM.

Plan održive mobilnosti za KS i Grad Sarajevo – SUMP – realiziran je u saradnji s njemačkim GIZ-om. Svrha plana održive urbane mobilnosti KS i Grada Sarajevo je definiranje strateških smjernica, mjera i akcionog plana za održivi sistem urbane mobilnosti koji uzima u obzir postojeće stanje, prostorno-plansku dokumentaciju, ekonomske i društvene planove te nivo spremnosti društva u cjelini na iskorak ka održivosti sistema urbane mobilnosti. Vlada KS je usvojila ovaj dokument koji će služiti Ministarstvu saobraćaja KS, Gradu Sarajevu, općinama i svim stakeholderima u planiranju daljnjih aktivnosti implementacije ovog strateškog dokumenta. Okončani su radovi na postavljanju natkrivenih parkinga za bicikla na devet lokacija u Sarajevu. Riječ je o pilot-projektu koji je dio GIZ regionalne inicijative na temu održive urbane mobilnosti u zemljama Jugoistočne Evrope finansirane od Njemačke vlade, u kojem su KS i Grad Sarajevo partneri.

Prva transverzala nam je bila nulti prioritet. Izvodili smo radove na izgradnji Prve transverzale, dionica II: Bare – tunel Kobilja Glava – Donji Hotonj, poddionica: Rondo Bare – tunel Kobilja Glava (od km 2 + 360 do km 3 + 420) i nakon zastoja od otprilike šest mjeseci otkočeni su radovi na ovom dijelu trase. Vrijednost radova je 21,7 miliona KM. Počelo je izvođenje radova na realizaciji izgradnje dijela prve dionice Prve transverzale – dionica od Ulice Kranjčevićeva do Ulice Braće Begić. Vrijednost radova 21,4 miliona KM. Kada je riječ o tunelu Kobilja Glava na dionici Prve transverzale, raspisan je pretkvalifikacijski tender po pravilima EBRD-a. U toku je evaluacija ponuda. Krajem januara 2021. godine očekivano je raspisivanje tendera s kraćom listom izvođača. Radovi su predviđeni da počnu krajem marta 2021. godine. Za dionicu III Hotonj – Jošanica (spoj na autoput A1) je 6. jula 2020. godine ishodovana urbanistička saglasnost te shodno tome pokrenute aktivnosti na izradi projektne dokumentacije glavnog projekta za građevinsku dozvolu. Procijenjena vrijednost projekta Prve transverzale kroz Vogošću je 100 miliona KM, a vrijednost izrade projektne dokumentacije je 1,5 miliona KM. Ministarstvo saobraćaja KS je poslalo dopis Vladi FBiH za finansijskom pomoći prilikom izrade projektne dokumentacije.

Što se tiče izgradnje zgrade na Južnoj longitudinali, potpisani su sporazumi o reguliranju prava i obaveza te prijenosu vlasništva između Općine Sarajevo i Ministarstva saobraćaja KS. Za prvu fazu gradnje novac je obezbijeđen u budžetu KS. Ministarstvo je dodatno osiguralo deset miliona eura za izgradnju nastavka Južne longitudinale prema Sudu BiH putem zaduženja kod EIB-a. Općina Novo Sarajevo je izdala građevinsku dozvolu.

Spoj IX transverzale s autoputom LOT 2C – pripremljena tenderska dokumentacija je spremna i poslana je banci EBRD na no objection fazu. Tender je ostavljen spreman za raspisivanje. Paralelno s ovim raspisan je i tender za izbor nadzora nad građenjem na dionici ovog spoja i tunela Kobilja Glava.

Ulica Džemala Bijedića – pokrenuta je druga faza projekta. Vrijednost radova šest miliona KM. Isto tako na spoju Hamdije Čemerlića – Put života – Krupska izgrađen je kružni tok. Vrijednost radova je 1,7 miliona KM. Radovi završeni dva mjeseca prije roka.

Izdvojio bih još 106 većih projekata u 2020. godini, od kojih smo 71 projekat realizirali, 23 su bila u realizaciji, a 12 projekata je bilo u pripremi. Uglavnom, kao odgovor na Vaše pitanje mogu reći, uz podršku i razumijevanje koje sam imao od premijera Marija Nenadića i Vlade KS, da KS bi bio još veće gradilište, stvarala bi se još veća nova vrijednost, građani bi imali sigurno brže ostvaren ambijent ugodnijeg življenja... Jednostavno smo pokazali i dokazali u ovom kratkom periodu da uz stručne ljude na ministarskim pozicijama, kvalitetno planiranje i inženjerski pristup te iskustvo iz realnog i javnog sektora možemo napraviti puno.

STAV: Nekako se čini da u Sarajevu „trojka“, uprkos svim problemima s kojima se susreće, diktira tempo igre, dok SDA zajedno s ostatkom opozicije sjedi na klupi za rezervne igrače i odveć dugo čeka da dobije priliku da zaigra. Postoji li šansa da u trenutnom političkom preslagivanju u Sarajevu „trojka“ izgubi svoje mjesto u vlasti?

KALEM: Politički gledano, „trojka“ povlači takve katastrofalne poteze da će sami izvršiti političko samoubistvo ili će morati napraviti određenu prekompoziciju. Najviše na čemu su gradili svoju kampanju jeste transparentnost procesa, uvođenje novih standarda, protivljenje uhljebljavanju podobnih, angažiranje sposobnih, revolucija u obrazovnom i kulturnom životu... Od toga i mnogih drugih obećanih stvari i projekata ostala je jedino mržnja prema SDA. Pogazili su sve svoje riječi, jedini „plan i program“ „trojke“ koji je ostao jeste mržnja prema SDA. Nema tu konkretnih projekata, ali zato ima zakonskih rješenja koja su netransparentna, na koja ukazujemo iz sjednice u sjednicu, loših odluka Vlade KS, neosiguravanja dovoljno sredstava u budžetu za rješavanja pitanja mladih u KS, nema gradnje u Sarajevu, nema kranova, neadekvatna politika odluka izmjene režima saobraćaja i nerješavanje aktuelnih gužvi u saobraćaju... Mislim da će građani veoma brzo, već na narednim izborima, ako ove očite podjele i sukobljavanja unutar „Trojke“ ranije ne presude njihovom konceptu, promijeniti ovu vlast koja je katastrofalna po njih same.

STAV: Kako će se SDA u Skupštini KS ponašati u periodu koji slijedi? Na čemu ćete istrajavati?

KALEM: SDA će se ponašati odgovorno i kako dolikuje konstruktivnoj opoziciji. Nećemo tolerirati kršenje Poslovnika, izigravanje procedura i pokušaje dezavuiranja javnosti. Nisam siguran da će „trojkina“ skupštinska većina dočekati kraj mandata. Pritisak javnosti raste i proporcionalan je preovlađujućem utisku o njihovim neznanju i nesposobnosti. Uočljivo je da su narušeni i odnosi unutar te vještačke i neprincipijelne koalicije tako da je izvjestan period političke nestabilnosti u KS. Ova većina bi se odavno raspala da nije političke korupcije i stranačkih preletača. Dobro je da su građani mogli vidjeti o kakvoj političkoj „alternativi“ se radi.