Više od četiri godine nakon što su osnivači Instagrama napustili kompaniju, vratili su se s novom aplikacijom. Kevin Systrom i Mike Krieger najavili su pokretanje Artifacta, aplikacije koja obećava "personalizirani preglednik vijesti" koji pokreće umjetna inteligencija.

Za razliku od Instagrama, aplikacija je više fokusirana na tekstove, nego na fotografije. Artifact će preporučiti sadržaj na osnovu interesovanja i omogućiti diskusiju sa prijateljima, navodi Platformer, koji je prvi prijavio lansiranje. Glavni preglednik prikazat će popularne članke od velikih medijskih organizacija do manjih blogera, a korisnički ˝feed˝ postat će personaliziraniji na osnovu onoga na što kliknu.

Artifact nije odgovorio na zahtjev CNN-a za komentar više detalja.

U postu na Instagramu, Krieger je rekao da on i Systrom “rade s talentiranim timom” više od godinu na pokretanju usluge.

“Postepeno puštamo unutra ljude dok rastemo”, napisao je Krieger.

Lista čekanja za pridruživanje otvorena je za javnost u utorak.

Lansiranje dolazi u vrijeme obnove aktivnosti u svijetu društvenih medija. U svjetlu preokreta i neizvjesnosti na Twitteru pod upravljanjem Elona Muska, brojne novije usluge pronašle su privlačnost pomažući korisnicima da dobiju vijesti i lična ažuriranja u feedu. U međuvremenu, brzi uspon TikToka nastavlja tjerati brojne aplikacije, uključujući Instagram, da kopiraju njegove funkcije.

Platformer je Artifact opisao kao "TikTok za tekst" i vjerovatno "čak i iznenadni napad na Twitter".

Nakon što su zajedno pokrenuli Instagram 2010. godine, Systrom i Krieger su 2012. prodali svoju aplikaciju Meti za milijardu dolara. Par je napustio Instagram 2018. godine, a izvještaji su u to vrijeme sugerirali da je odlazak uzrokovan tenzijama s izvršnim direktorom Markom Zuckerbergom oko smjera aplikacije i želja da se to dalje inkorporira u Facebook.

“Jedan od ključnih obilježja Instagrama jeste njegova nezavisnost i jedinstvenost od Facebooka. Osnivači su to pomno čuvali”, rekla je tada za CNN Debra Aho Williamson, glavni analitičar u eMarketeru.

Systrom i Krieger su od tada stvorili poduhvat fokusiran na društvene aplikacije budućnosti, navodi Platformer. Artifact je prvi proizvod iz tog poduhvata.