Tokom mjeseca ramazana, kada su televizijske sapunice najgledaniji program, jedna je serija u Egiptu privukla posebnu pažnju i izazvala jednaku kontroverzu. Sam predsjednik države Abdelfatáh al Sisi pohvalio ju je a kultni Trg Tahrir u Kairu nakratko je bio zatvoren radi grupne fotografije, što je čast rezervirana samo za velike državne prigode.

Serija nazvana Izbor (El Ekhteyar) predstavlja dosad neviđen način poliranja historije, radi se o priči o „borbi protiv terorizma“ u toj zemlji oko 2013. godine, koja se podudara s pučem kojeg je izveo Al Sisi i koja vjerno prati službeni narativ režima.

Opis producenta, povezanog s tajnim službama zemlje, ne ostavlja mjesta sumnji: "Na temelju stvarnih događaja" sapunica "otkriva istinsko junaštvo sigurnosnih snaga kako bi zaštitili našu zemlju od terorizma."

"Naši izvori za tačnost serije dolaze iz Ministarstva unutarnjih poslova i drugih izvora koje smo dobili od različitih pouzdanih entiteta u Egiptu", rekao je Hossam Saleh, šef operacija Egyptian Media Group, konglomerata koji je vlasnik proizvođača serije. "Za informacije o likovima, u većini slučajeva upoznali smo njihove prijatelje, ljude i porodice, a detalji dolaze od njih", dodaje Saleh, koji ističe da je seriji trebalo godinu dana rada ali da je doprla do miliona ljudi.

Seriju prati izniman kvalitet produkcije, koja je u suprotnosti s manihejskom pričom i narativom, jednostavnim i prožvakanim za širu javnost. Snage sigurnosti uvijek su spremne na žrtvu, pokazuju herojski stav, intuitivne su, inteligentne, pedantne, hladnokrvne su i odišu hrabrošću i svojevrstan su prototip muškosti.

Nasuprot njima su ljudi vođeni ličnim interesom, kukavice, lažovi, manipulatori, ovisnici o drogama i ispranih mozgova. Glavna meta su pripadnici pokreta Muslimanska braća, koje se demonizira i koji imaju veze sa brojnim ekstremističkim grupama.

Najproblematičnija epizoda produkcije je ona koja govori o masakru pristaša svrgnutog predsjednika Mohameda Morsija 2013. godine, dok su kampovali na kairskom trgu Raba. U seriji su Muslimanska braća ta koja se pripremaju za borbu i koja otvaraju vatru na snage sigurnosti, koja žele da deložacija bude mirna i pucaju samo na one koji su naoružani.

Bratstvo, kojem se pripisuje odgovornost za sve što se dogodilo, pretjeruje s brojem poginulih i manipulira video zapisima kako bi sakrilo svoje oružje, a koje se kontinuirano pojavljuje u seriji pomiješano sa stvarnim slikama, unatoč činjenici da je u kampu zapravo pronađeno svega nekoliko komada.

Verzija serije dijametralna je rekonstrukciji događaja koju su obavile više egipatskih i međunarodnih grupa za ljudska prava, koje su dokumentirale smrt između 800 i 1000 demonstranata.

Human Rights Watch je smatrao da bi deložacija mogla predstavljati zločin protiv čovječnosti zbog svoje široko rasprostranjene i sistematske prirode i jer je vjerojatno obavljeno nakon prethodno dogovorenog plana.

Ostale krvave epizode iz novije egipatske historije koje su zabilježene u seriji uključuju atentat na bivšeg tužitelja Hishama Barakata 2015. godine, napade na kršćanske ciljeve poput crkve sv. Petra i Pavla u Kairu 2016. godine, najsmrtonosniji napad u novijoj historiji zemlje u džamiji Al Rawda na Sinaju 2017. godine ili napadima na vojne kontrolne tačke.

Ni u kojem slučaju se ne prave razlike između epizoda, njihovih počinitelja ili meta. Svi se pripisuju istom  fenomenu.

Posebno istaknuti element serije je lik mučenika sigurnosnih snaga koji su položili svoje živote za domovinu, pa čak i vlastito mučeništvo kao svoju sudbinu. Imena i slike mrtvih policajaca pamte se na kraju mnogih poglavlja. Isto tako, poseban naglasak stavlja se na osporavanje vjerskog dijela identiteta Muslimanske braće putem suptilnih izvora, poput agenata koji uče ili čitaju Kur'an dok idu u akciju i direktnije, kada službenici razgovaraju o vjerskim idejama s navodnim teroristima, uvijek s više znanja o činjenicama.

Produkcija se također bavi prikazivanjem ispitivanja koja se odvijaju zahvaljujući vještini agenata i u kojima se mučenje ne koristi, unatoč činjenici da postoje dokazi o suprotnom.