Iz KJKP "Vodovod i kanalizacija" uputili su obavještenje i apel svim građanima Kantona Sarajevo da racionalnije koriste vodu s obzirom da je, uslijed suše, došlo do smanjenja izdašnosti na svim izvorištima vode u kantonu.

I ViK-a kažu da zbog ekstremno visokih temperatura koje traju nekoliko dana, a koje se prognoziraju i u danima pred nama te zbog povećane potrošnje vode, bilježi se veoma loša hidrološka situacija. Zbog toga bi moglo doći do nestašice vode.

Istakli su činjenicu da zbog dotrajalosti vodovodne mreže bilježe gubitke vode iz sistema vodosnabdijevanja, ali kažu da su ekipe svakodnevno na terenu gdje vrše popravak kvarova.

"Konstantno se ulaže u obnovu vodovodne mreže kako bismo sačuvali ovaj najvažniji prirodni resurs", zaključili su u svom saopćenju.

Naime, VIK umjesto da apelira na građane trebao bi se pozabaviti sam sobom. I ne bi smjeli koristiti izgovore poput dotrajale mreže i suše. Jer problem je u VIK-u.

Ovdje ćemo navesti jedan primjer, s kojim je autor ovog teksta upoznat. Naime, u jednoj ulici u naselju Orahov brijeg bila su četiri kvara na vodvodnoj mreži. Niko mjesecima nije dolazio da popravi. Prošle sedmice su konačno došli I počeli raditi. Na pitanje zašto im je toliko trebalo, radnici kažu da već dva mjeseca nisu radili jer im ViK nije produžio ugovore. Nove ugovore su dobili tek prošle sedmice i sada ne znaju više koji bi kvar prvo otklanjali jer se kvarova nakupilo.

Ali ni to nije najveći problem. Problem je što ViK ne funkcioniše. Naime, jedan od četiri kvara u ulici u spomenutom naselju uopće nisu otklonili. Otkopali su, zamijenili dio cijevi, a na drugom mjestu u istom otkopu, cijev je također pukla, iz nje šiklja voda. I radnici uredno samo zagrnu kanal. Na protest mještana zašto nisu popravili i drugi dio cijevi, radnik odgovori da je “nadzorni rekao da zagrne, i on mora zagrnuti”. Na insistiranje da poprave cijev, kada su već tu na terenu, podigli asfalt i otkopali cijevi, šef ekipe na terenu kaže da to ne mogu uraditi jer “to je drugi kvar”, pa se mora ponovo proći procedura - prijaviti kvar, sačekati da izađe prva ekipa iz VIK-a i da označi gdje je kvar, zatim da VIK izda nalog ekipi koja radi na terenu da otkloni kvar, pa tek tada će oni doći i ponovo otkopati cijev i zamijeniti dio koji je pokvaren. Mnogo vode će do tada proteći, odnosno isteći. Obično se čeka nekoliko mjeseci da ViK dođe da otkloni kvar.

I o čemu onda oni pričaju kada pozivaju građane na štednju vode? Zašto bi građani štedili kada ViK nije briga za vodu? Ni za vodu, a očito ni za radnike. Izgovori koje su naveli u saopštenju drugačije se moraju imenovati jednom rječju: javašluk.

Ali neka je Elmedin Konaković u ViK uhljebio svoje propale stranačke kadrove sa Rusmirom Salićem na čelu, a to što je njihov domet apelirati na građane da ne troše vodu, iako su nesposobni riješiti jedan banalan kvar na vodvodnim cijevima, to nije bitno. Bitno je imati platu od nekoliko hiljada maraka. Pa, braćo muslimani, zar nije grijeh prosipati vodu!?