Godine 1992. November rain, pjesma banda Guns N' Roses, dospjela je među 20 najboljih na Billboardovoj ljestvici. S gotovo devet minuta trajanja i više od jedne minute instrumentala, balada je postigla globalni uspjeh i dominirala ljestvicom više od 30 sedmica. Danas je drugačije, najuspješnije pojesme su one najkraće, pa da biste danas učinili Novembarsku kišu hitom, možda ćete morati izbrisati uvod, unaprijediti bubanj i skratiti je tako da ni pod kojim okolnostima ne prelazi četiri minute. Pjesme su danas kraće minutu i po nego prije 30 godina.

Zašto su pjesme sve kraće i kraće? Prema ispitanim umjetnicima i muzičkim producentima, za to su zaslužne streaming platforme kao što su Spotify, Tencent ili Apple Music te društvene mreže kao što je Tiktok, glavni medij koji danas emitira muziku. Slušatelji nikada nisu imali toliko ponude kao sada, žele čuti sve, lako i brzo i ponekad ne čekaju kraj pjesme. Mnogi fanovi koji idu na koncerte znaju samo 15 sekundi koje su postale poznate na Tiktoku, što je primjer kako ovaj medij utječe na način na koji se muzika komponira.

Umjetnici daju sve od sebe kako bi privukli pažnju slušatelja u prvih 15 sekundi.  Velika ponuda i promjena navika na mrežama smanjuju pažnju pratitelja melomana i pokreću unutarnju raspravu među umjetnicima: Hoćeš li moći živjeti od muzike ako radiš ono što stvarno želiš ili ako se prilagodiš mainstreamu?

Godišnja Billboardova ljestvica pokazuje da je prosječna dužina najslušanijih pjesama pala za više od jedne i po minute od 1992. Hitovi iz 2022. godine jedva prelaze tr minute, a samo je Taylor Swift uspjela smjestiti pjesmu dužu od pet minuta među prvih 100. Ovaj fenomen povezuje se sa ulaskom u igru streaming platformi i društvenih mreža.

Kada Spotifyjevi algoritmi otkriju da korisnici često preskaču pjesmu – mehanizam poznat kao stopa preskakanja – ona se prestaje pojavljivati na važnim popisima za reprodukciju, koji su ključni za stvaranje muzičkog ukusa. Zbog toga umjetnici moraju osmisliti kako privući slušatelje u prvim sekundama pjesme. U suprotnom algoritam „zatrpa“ pjesme. Stručnjaci tvrde da kratke pjesme nisu lošije jer kvalitet nije vezana uz trajanje; mijenja se tržište, tehnologija i pjesme, ali one nisu ni bolje ni gore, one su samo dokaz da pjesme odgovaraju sredini u kojoj se rađaju.

Ono što zabrinjava je da slušatelji ne sve manej obraćaju pažnju na pjesme koje slušaju. Danas je ponuda muzike veća od potražnje. Kao i drugi proizvodi, pjesme se moraju takmičiti za pažnju slušatelja. Zato se stvara mnogo muzike koja se lako konzumira ili brzo probavi. Vrijeme hiperkapitalizacije.