Online platforme su nadmašile TV kanale kao najpopularniji izvor vijesti u Velikoj Britaniji, prema podacima koji pokazuju “generacijski pomak” u navikama gledanja.
Prema Ofcomu, sedam od deset odraslih osoba u Velikoj Britaniji (71%) koristi online vijesti, dok TV koristi 70% odraslih. Regulator je opisao rezultate ankete, da su prvi put web stranice i aplikacije pretekli TV, kao trend “generacijskog pomaka u ravnoteži vijesti medija”.
Ofcom je naveo društvene medije kao ključni faktor u ovom pomaku. Više od polovine odraslih u Velikoj Britaniji (52%) koristi društvene medije za vijesti, u odnosu na 47% prošle godine. Facebook je najpopularnija platforma, koju koristi tri od deset odraslih, slijede YouTube, Instagram i X. BBC-ova web stranica i aplikacija su također popularni, koriste ih 18% odraslih.
U svom godišnjem izvještaju o konzumiranju vijesti, Ofcom je rekao da tradicionalni izvori vijesti još uvijek nadmašuju online rivale u atributima poput povjerenja, tačnosti i nepristranosti. BBC One i dalje ostaje najveći izvor vijesti, koristi ga 43% odraslih, iako je to opalo s 58% u 2019. godini. iPlayer BBC-a također doprinosi segmentu TV-a, čineći nešto manje od četvrtine odraslih. S druge strane, Channel 4 je pao iz prvih 10 izvora vijesti, prema Ofcomu.
Ofcom je rekao da pokreće reviziju sadržaja javnih medija, sa fokusom na vijesti. Revizija će ispitati koliko su dobro javni servisi poput BBC-a i ITV-a služili vijestima, uključujući online, i razmotrit će regulatorne ili zakonodavne promjene kako bi podržali vijesti javne službe u budućnosti. “Televizija je dominirala navikama gledanja vijesti od šezdesetih godina, i još uvijek ima veoma visoko povjerenje. Ali svjedočimo generacijskom prelazu na online vijesti, koje se često smatraju manje pouzdanim,” rekao je Yih-Choung Teh, šef strategije i istraživanja u Ofcomu.
Kod osoba u dobi između 16 i 24 godine, društveni mediji su dominantan izvor vijesti. Instagram je najvažniji izvor, koriste ga četiri od deset u toj starosnoj grupi, dok TikTok koristi trećina mladih koji prate vijesti. Generacijska podjela između online i TV vijesti je oštra, s devet od deset osoba u dobi od 16 do 24 godine koje koriste online izvore za vijesti, dok za sličan postotak osoba preko 55 godina je TV preferirani medij, iako tinejdžeri dijele s starijom generacijom visoke ocjene za tradicionalne izvore po pitanju povjerenja. Tokom posljednje tri godine, šest od deset odraslih ocijenilo je javne servise poput BBC-a i ITV-a kao “pouzdane i tačne”.
Za djecu u dobi od 12 do 15 godina, međutim, TikTok je najveći izvor vijesti.
Među izdavačima vijesti, web stranice i aplikacije, BBC-ova web stranica je najpopularnija sa 59%, slijede Sky, Guardian i Daily Mail sa približno 20%.
Ofcom je također objavio istraživanje o konzumiranju vijesti tokom općih izbora. Otkrio je da je većina ljudi vidjela obmanjujuće sadržaje tokom kampanje, pri čemu je šest od deset reklo da su vidjeli sadržaje koji su bili lažni ili obmanjujući. Više od četvrtine reklo je da su se susreli sa “deepfake” sadržajem, terminom za manipulirane slike ili audio zapise javnih ličnosti koji su dizajnirani da obmanu birače.
Bruce, koja vodi ključnu emisiju korpusa aktuelnih događaja, izrazila je zabrinutost zbog uloge društvenih medija u konzumiranju vijesti.
Pišući u Radio Timesu, rekla je: “To nije samo problem za novinare, to je problem za sve nas. I kada je lažna priča vani, gotovo je nemoguće ispraviti je. Znam, pokušala sam. Srećno pokušavajući da uklonite nešto sa X-a.”
(The Guardian)