Turska državna kompanija, Turkish Aerospace Industries (TAI), podijelila je nekoliko fotografija koje pokazuju da već imaju spreman prvi prototip svog budućeg lovca pete generacije, TF-X. Projekat ima podršku ukrajinske firme FED, koja sudjeluje sa nekoliko miliona dolara u komponentama i tehničkom osoblju. Nove fotografije pokazuju napredni stepen razvoja i, iako se njegov prvi let očekuje ove godine, prve jedinice neće stići prije 2030. godine.

Turska nastavlja povećavati svoje zračne vojne sposobnosti. Uz bespilotne letjelice tvrtke Baykar koje su se proslavile tokom ruske invazije na Ukrajinu, razvijaju i TF-X i nove borbene helikoptere ATAK-II, oba uz finansijsku i tehničku podršku FED aerospace kompanije sa sjedištem u Harkovu, koja već ima tri takva potpisana ugovora s turskim firmama.

"Dva ugovora su za helikoptere. Osim toga, sudjelujemo u programu TF-X (Turkish Fighter Experimental). Riječ je o avionu pete generacije, borbenom avionu. To je također ogroman posao, s vrlo kratkim rokovima. Važno je nastaviti s planiranim razvojem, a to znači da maksimalno opterećujemo naše inženjere, tehnologe i proizvodni tim", rekao je Victor Popov, predsjednik uprave FED-a. "Ukupno, ovi ugovori iznose više od 20 miliona dolara."

Projekat TF-X započeo je 2010. i TAI radi maksimalnom brzinom kako bi ispunio svoj ambiciozni raspored, jer želi imati prve jedinice spremne do 2030. Novi napredni turski lovac podsjeća na F-22 Raptor, iako nema konkretnih detalja o mnogim sposobnostima aviona. To uključuje stepen nevidljivosti, jedan od velikih ciljeva projekta.

Unatoč tome, nove slike TF-X-a daju naznake o tome kakva će biti njegova konačna konfiguracija. Prema analizi fotografija koju je proveo specijalizirani medij The War Zone, čini se da ovaj lovac nove generacije ima senzorski sistem infracrvenog pretraživanja i praćenja (IRST) smješten u gornjem dijelu nosa, ispred kokpita, i višenamjenski elektro-optički sistem ciljanja ili EOTS, smješten ispod prednjeg dijela trupa.

Prema američkim medijima, ovaj je raspored jedinstven među naprednim dizajnom borbenih aviona koji su do sada viđeni i mogao bi ponuditi važne prednosti. Njegova je primarna svrha pomoći u pružanju tačnijeg pregleda ciljeva iz neposredne blizine, što se može koristiti za napade s kopna i s mora.

Oni će također služiti za provedbu općenitijih zadaća nadzora i izviđanja ili jednostavno da pilotu pruže veću svijest o situaciji. Osim toga, odvojeni IRST i EOTS također će pomoći poboljšati skeniranje i praćenje ciljeva na većim udaljenostima.

Avion je navodno uspješno prošao testiranje no unatoč slikama njegovog repa nije jasno kako će izgledati njegovi motori. The War Zone ukazuje na jednu od varijanti serije General Electric F110, zbog sličnosti njegovih ispušnih mlaznica s onima koje se vide na slikama.

TUSAS Engine Industries (TEI) već je prema licenci sklapala turboventilatore F110 u Turskoj, što im je dalo mnogo iskustva za domaću proizvodnju. Ankara također traži alternative. U prošlosti se razmatralo partnerstvo s britanskom firmom Rolls-Royce, ali je posao propao zbog straha od prenosa tehnologije i problema s pravima intelektualnog vlasništva. Druga opcija na stolu bila je upotreba motora ruske proizvodnje, nešto što se od invazije na Ukrajinu čini kompliciranim i politički i praktično zbog sankcija koje su nametnute Moskvi i koje su zahvatile njezinu vojnu i aeronautičku industriju.