Za mnoge je Spotify firma koja je spasila popularnu muziku, ali ne i muzičare. Čini se da je kompanija, koja je napunila 15 godina, potvrdila ideju svog osnivača i top menadžera Daniela Eka da je jedini način da se okonča piratstvo razvoj legalnog distribucijskog sistema koji je prikladniji i učinkovitiji za kupce nego onih koji krše zakon.

U međuvremenu, Ek je postao jedna od najuticajnijih osoba u muzičkom svijetu, prema neslužbenom poretku časopisa Billboard. Da stvar bude još zanimljivija, uz vrlo rijetke iznimke, Spotify nije zaradio ništa. Štoviše, pandemija Covid-19 poklopila se rekordnom dobiti tri multinacionalne diskografske kuće - francuske Universal, japanske Sony i američke Warner - te još većim širenjem streaminga i iznenađujućim usporavanjem Spotifyja, koji je izgubio golem tržišni udio.

U načelu, Spotifyjeva strategija podsjeća na Amazonovu. Dva desetljeća je gigant e-trgovine odustajao od zarade jer je ulagao sve što je zaradio u razvoj novih usluga i proširenje svog poslovanja, što uključuje upravo streaming uslugu Amazon Music. No Spotify nije dobio podršku investitora kakvu je Amazon uvijek imao.

Otkako je 2017. godine izašla na berzu, švedska je kompanija imala tendenciju lošijeg indeksa Standard & Poor'sa, koji koncentrira 500 najvećih kompanija na Wall Streetu. Jedine iznimke bile su 2018., odmah nakon IPO -a i dvanaest mjeseci od marta 2020. do marta 2021. godine, kada je Covid zaključao globalnu ekonomiju.

No, budući da su se vakcine počele širiti, a nakon dva tromjesečja u kojima nije dosegla broj pretplatnika koje traži tržište, firma je propala. Ove godine Spotify je pao 10,45%.

Problemi zarađivanja novca putem internetske distribucije glazbe nisu jedinstveni za Spotify. Apple Music, koja je ima streaming odjel iPhone diva, nikada nije zaradila na njoj novac.

Tidal - čiji su osnivači i izvršni direktori zvijezda hip hopa i Beyoncéin suprug, Jay -Z - također ne objavljuje svoje rezultate, ali američka štampa procjenjuje da je godišnje gubio 55 miliona dolara. YouTube je udvostručio prihod u godinu dana, ali njegov vlasnik, Alphabet, ne daje podatke o svojoj dobiti.

U svakom slučaju, najuspješniji servis te video platforme je YouTube Shorts, koji nije muzila, već vrlo kratki segmenti koji se mogu takmičiti sa kineskom kompanijom TikTok. Amazon Music - koji ima 75 miliona pjesama, u poređenju sa 50 na Apple Musicu i 35 na Spotifyju - također ne zarađuje.

No, u mnogim od tih slučajeva gubici nisu problem u ovoj industriji. Apple će održati i ojačati odjel za streaming zvuka jer je to temeljni dio strategije njegovog glavnog izvršnog direktora Tima Cooka da razvije odjel usluga, koji uključuje sve, od kreditnih kartica do Apple TV +. Amazon ne gasi ni svoju streaming uslugu.

I unatoč milionskim gubicima Tidala, Square - firma za internetske finansijske usluge koju Jack Dorsey vodi ujutro, budući da popodne vodi društvenu mrežu Twitter - u martu je platio 297 miliona dolara za kontrolu nad firmom.

Dorseyjev cilj, međutim, ne odnosi se na streaming, već na korištenje Tidalove baze hip hop muzičara za izgradnju internetske platforme za finansijske usluge za muzičke profesionalce.

Tako je Spotify stvorio tržište i postao neprikosnoveni lider, što otkriva činjenica da ima dvostruko veći broj korisnika od svog najdirektnijeg konkurenta, Apple Music. Međutim, barem za sada nije uspio postići održivu profitabilnost. U vrijeme kada Big Tech masovno ulazi u stvaranje sadržaja i s muzičarima koji pokušavaju ostvariti bolji udio prihoda od streaminga, to bi moglo učiniti još veći pritisak na Eka.

Za sada, međutim, na Spotifyju nema nikakve trgovine. Izumitelj streaming industrije neće se promijeniti.