Srđan Mandić čudesna je pojava na političkoj sceni Bosne i Hercegovine. Kažu da je bio loš direktor u Oslobođenju, ali je zato užasan na funkciji načelnika sarajevske Općine Centar. Sarajevo je u svojoj historiji imalo niz što načelnika, što gradonačelnika. Mnogi su bili sjajni na tim pozicijama, drugi su bili loši, neki su gradili, drugima su mandati bili obilježeni aferama, ali nijedan do sada nije dao dozvolu da se postavi šupa nasred Titove ulice. I onda dva dana varao novinare govoreći im kako ne zna o čemu se tu radi i kako će to provjeriti. Nijedan do Srđana Mandića koji je time zaslužio naslovnicu Stava u pratnji prominentnih likova "Trojke". 

Bosna i Hercegovina apsolutno je neuporediva s Afganistanom, poručuje glavni urednik Stava u uvodniku nakon niza neprihvatljivih i zlonamjernih poredbi koji su se pojavili u javnosti. Filip Mursel Begović iznosi niz argumenata zašto je poredba nemoguća, a primjećuje da je hrvatske analitičare ponajviše zanimalo to što je primjer Afganistana pokazao da se ne može umjetno stvoriti nacija te su paralele išle u smjeru opravdavanja Čovićeve politike blokada. Odnosno, željelo se poručiti da, kao što u Afganistanu nije bilo moguće stvoriti naciju i uvesti demokratiju, nije moguća ni građanska država u Bosni i Hercegovini.

Nakon kraha marionetskog režima u Kabulu situaciju u ovoj zemlji analizira Osman Softić.

"Utjecaj Mehdija Mudžahida među pripadnicima šiitskih Hazara bio je ključni moment koji je osigurao podršku ove šiitske skupine talibanima. To govori da su talibani tokom protekle dvije decenije sazrijevali i da su danas profilirani i sofisticirani politički operatori duboko svjesni nužnosti inkluzivnosti i senzibiliteta, te vjerskog i etničkog pluralizma, koji su neophodni za uspješno upravljanje multietničkim društvom kakvo je Afganistan, a posebno svjesni okruženja u kojem se Afganistan nalazi", piše Softić u tekstu pod naslovom Šta se krije iza talibanskog “Blitzkriega”

Iako je dokumentarni film RocKabul premijerno prikazan u februaru 2018. godine na Filmskom festivalu u Rotterdamu, čini se da ga aktuelni događaji u Afganistanu vraćaju u prvi plan. Riječ je o naslovu koji se bavi identitetom mladih i slobodom izražavanja, a prati jedini kabulski heavy metal bend “District Unknown”, čiji članovi nastoje osvojiti srca vršnjaka u prijestolnici države u kojoj trenutno talibani nastoje uspostaviti vlast. Iako se “District Unknown” rasformirao prije dvije godine, tinjala je nada da će se ipak u nekom momentu moći čuti muzika u ovoj južnoazijskoj državi. Međutim, dolaskom talibana na vlast to će biti teško ostvariti. Barem tako misli basista i jedan od osnivača kultnog američkog sastava “Faith No More” Bill Gould te izvršni producent RocKabula, koji je u ekskluzivnom intervjuu za Stav progovorio o ovom filmskom ostvarenju, ali smo se dotakli i mnogih drugih tema.

Bošnjački i bosanskohercegovački pisac Kemal Mahmutefendić, koji je tokom svog spisateljskog djelovanja objavljivao poeziju, novele, romane za djecu, drame, putopise, eseje, aforizme i basne, nedavno je u izdanju “Planjaxa” čitalačkoj publici predstavio svoju novu knjigu pjesama Ex nihilo – iz ničega, nikome, ni o čemu. Ukupno 99 pjesama, koje se nalaze u ovoj zbirci, podijeljene su u tri velika ciklusa – ...ako me još može biti, Samo vi ne i Jer ono čega nema, to te čeka...

“Kada bih rekao da imam na radnom stolu materijala za još 20 knjiga, ne biste mi vjerovali. Vjerovatno ih neću nikada za života ni objaviti. Kod mene nema stajanja, dok dišem, pisat ću i objavljivat ću. Poezija je život i život je poezija”, poručio je za Stav antologijski pisac Kemal Mahmutefendić.

O ostalim temama kojima se bavi ovosedmični “Stav” saznajte iz sadržaja:

UVODNIK
Filip Mursel Begović: Bosna i Hercegovina apsolutno je neuporediva s Afganistanom

POLITIKA
Osman Softić: Šta se krije iza talibanskog “Blitzkriega”
Dean Džebić: Ahmad Shah Massoud – Lav od Panjshira
Sanadin Voloder: Afganistan u očima Zuke Džumhura
Bojan Budimac: Novo gnječenje Afganistanaca
Hasan Eminović: Dan ponosa i dostojanstva stolačkih Bošnjaka
Admir Lisica: Nedosljednost u vanjskoj politici Srbije
Alija Čolaković: 25,5 hiljada KM Ademović platio samopromociju na TVSA
Armin Hodžić: Škoro počeo kao spasitelj Hrvatske, a završio kao kokošar

EKONOMIJA
Jakub Salkić: Globalizacija ima i svoje loše strane
Admir Lisica: “Ankora”, IT kompanija zbog koje mladi ne žele napustiti domovinu

KOLUMNE
KRIVO SRASTANJE: Ko zna pažljivo gledati, svašta može vidjeti (Sadik Ibrahimović)
ZAPISI IZMEĐU RATOVA: Stari hrast i “srpkinja” sačuvali su mi glavu (Amir Hasanović)
HAZNA AŠKA: Varalica i spletkaroš na koncu će sam biti žrtva svoje spletke (Hadži Hafiz Mehmed Karahodžić/Priredio: Šaban Gadžo)

DRUŠTVO
Izet Perviz: Pravda kroči ka Vlasenici
Jakub Salkić: Dova za domovinu u džamiji koja “čuva” granicu na Drini
Adem Mehmedović: Nana Hata rodila 12 djece, ima 23 unuka i 17 praunuka
Bajro Perva: Danas su svi kapetani, svi oficiri, a vojnika nema (Razgovor s Alifekri ef. Esatijem)
Nedim Hasić: Povelja Kulina bana, remek-djelo dijaka Radoja
Bajro Perva: Volite se, ljudi, pomažite se, ljudi (Razgovor s Halidom-hanumom Trako)
Admir Lisica: Bošnjački vojnici pokazali su još na Mohaču kako se ratuje
Damir Hadžić: U augustu 1614. godine zatrti su svi muslimani u Španiji
Mirzet Hamzić: Susan Sontag - “Svako ko ostane neutralan u ovom ratu je govno”
Ammar Kulo: Floki iz mog sokaka
Izet Perviz: San o Krupani

KULTURA
Mirza Abaz: Prošli ste kroz teška vremena, ali ste postali dobri u cijenjenju važnih stvari (Razgovor s Billom Gouldom, basistom američkog sastava “Faith No More”)
Mirza Abaz: Sadašnji trenutak potrebno je ubijati, spriječiti da te prevari, u tom procesu može nastati poezija (Razgovor s književnikom Kemalom Mahmutefendićem)
Željko Grahovac: Nepresušni otpor kritičnog uma (O knjizi Kemala Mahmutefendića)
Mirza Abaz: Mlada umjetnica Lamija Basara otvorila prvi slikarski atelje u Donjem Vakufu
Almir Zalihić: Sinanovićev povratak priči i blistavo pripovijedanje o svakodnevici običnog čovjeka (O knjizi Mirsada Sinanovića)