Na nedavno okončanom konkursu u kategoriji Sufinansiranje proizvodnje domaćih dugometražnih filmova sa nacionalnom temom koji je raspisao Filmski centar Srbije prijavljeno je ukupno 16 projekta, a podržana su tri.

Kako stoji na zvaničnoj web stranici ovog centra, finansijska sredstva dodijeljena su projektima “Ruka pravde” Nebojše Pajkića, “Linija” Dragoljuba Elčića i “Dečanski ključ” Milutina Petrovića. Konkursna komisija odlučivala u je sastavu Nenad Dukić (predsjednik Komisije), Marko Krstić, Bogdan Petković, Miloš Vidović i Petar Jakonić.

Dokaz da u susjednoj Srbiji uveliko rade na revizionizmu historije i kroz filmsku umjetnost najbolje govori činjenica da je film “Linija“ zapravo ostvarenje koje veliča opsadu Sarajeva. Filmski projekt “Linija” inače se bavi, kako je istaknuto, dobrovoljnim dolaskom dr. Miodraga Lazića na prvu borbenu liniju ratom zahvaćenog Sarajeva, tačnije na Grbavicu, i formiranjem ratne bolnice faktički na prvoj liniji fronta. Uzevši u obzir da je Miodrag Lazić, kako stoji na stranici Filmskog centra Srbije, bio historijska ličnost, autor ovog projekta Dragoljub Elčić je scenario filma razvijao po motivima knjige “Dnevnik ratnog hirurga” koju je ovaj hirurg napisao.

“Ovo je jedan ratni film čije osnovna dramska konstrukcija predstavlja junaka koji se u suštini bori za život u nemilosrdnom ratnom okruženju, a opšte je poznato da je sarajevsko ratište bilo jedno od najkrvavijih i najbrutalnijih tokom sukoba koji su dešavali po raspadu SFRJ. Jedna od bitnih događaja vezanih za sarajevsko ratište koje ovaj filmski projekat obrađuje je egzodus sarajevskih Srba posle potpisivanja dejtonskog sporazuma”, stoji u opisu ovog projekta.

Kako se dalje navodi, “najsnažniji dio ovog filmskog projekta predstavlja prikaz egzodusa više od 130.000 sarajevskih Srba koji po potpisivanju mira odlučuju da se isele iz svojih domova koje su tokom četiri ratne godine uporno branili, noseći sa sobom svu svoju pokretnu imovinu sa zemnim ostacima svojih predaka”.

“Od početka sukoba na prostorima bivše Jugoslavije, Sarajevo i uopšte sarajevsko ratište je i u medijskom i da kažemo kinematografskom smislu prikazivano na jedan jednostran način u okviru koga su Srbi predstavljani kao zlikovci, na jedan istorisjki da kažemo iskrivljen način. Film 'Linija' nam pokazuje jedan drugi ugao gledanja, kroz vizuru ratnog hirurga koji se svakodnevno bori za živote svih svojih pacijenata, bez obzira na njihovu uniformu ili versku pripadnost, pri tome uz korišćenje dokumentarnog materijala daje faktografski utisak realne situacije i autentičnosti  istorijskih okolnosti događaja sa kojima se boravak Dr Midraga Lazića na Grbavici prepliće”, poručuju revizionisti iz susjedstva.

Da stvari budu potpuno jasne, dr. Miodrag Lazić se u svojoj knjizi “Dnevnik ratnog hirurga“ hvalio kako je nosio uniformu agresorskih snaga i kako je učestvovao u “probijanju koridora”, tj. zauzimanju gradova u Posavini, da ne spominjemo kako je, potpuno u skladu sa suludom velikosrpskom propagandom, izmišljao bombardiranja “srpske nejači” od strane branitelja Sarajeva, i to ni manje ni više nego “desetinama višecevnih bacača” u vremenima kada u Sarajevu branitelji nisu imali ni dovoljno tromblona.

Film “Linija”, producentske kuće RAMONDA PRODUCTION će se finansirati iz državne kase Srbije, a dobit će 25.000.000 dinara, što je oko 400.000 KM.