Gigant među društveni mrežama Facebook doživio je pad broja dnevnih aktivnih korisnika (DAUs) prvi put u svojoj 18-godišnjoj historiji.

Facebookova matična kompanija Meta Networks saopćila je da je DAUs cifra pala na 1,929 milijardi u tri mjeseca do kraja decembra, u usporedbi s 1,930 milijardi u prethodnom tromjesečju.

Kompanija je također upozorila na usporavanje rasta prihoda zbog konkurencije poput TikToka i YouTubea, dok se i broj oglašivača također smanjuje.

Dionice Mete oslabile su za više od 20 posto. Pad cijena dionica Mete „izbrisao“ je oko 200 milijardi dolara tržišne vrijednosti ove kompanije. Dionice drugih društvenih mreža, uključujući Twitter, Snap i Pinterest, također su naglo pale.

Izvršni direktor Mark Zuckerberg rekao je da rast prodaje kompanije ne napreduje jer je publika, posebno mlađi korisnici, otišla konkurentima.

Meta, koja posjeduje drugu najveću svjetsku platformu za digitalno oglašavanje nakon Googlea, također je istakla da su je pogodile promjene privatnosti na Appleovom operativnom sistemu.

Promjene su brendovima otežale ciljanje i mjerenje svog oglašavanja na Facebooku i Instagramu i mogle bi imati utjecaj „u rangu od deset milijardi dolara“ za ovu godinu, rekao je glavni finansijski direktor Mete Dave Wehner.

Ukupni prihodi Mete, od kojih najveći dio dolazi od prodaje oglasnog prostora, porastao je na 33,67 milijardi dolara u tom razdoblju, za dlaku nadmašivši tržišna predviđanja.

Također je prognozirao prihode od 27 do 29 milijardi dolara za sljedeće tromjesečje, što je niže nego što su analitičari očekivali.

Iako je kompanija sama ulagala u video kako bi se takmičila s TikTokom – u vlasništvu kineskog tehnološkog diva ByteDance – zarađuje manje novca od te ponude od svojih tradicionalnih Facebook i Instagram feedova.

Zuckerberg je rekao kako je uvjeren da će se ulaganja u video i virtuelnu stvarnost isplatiti, kao što su se, prema njegovim riječima, i prijašnje investicije u mobilno oglašavanje i Instagram priče isplatile. Međutim, priznao je da se njegova kompanija nije morala boriti s glavnim suparnikom tokom prethodne promjene strategije.

„Timovi rade poprilično dobro i proizvod raste vrlo brzo. Ono što je ovdje donekle jedinstveno jeste da je TikTok isuviše veliki konkurent i također nastavlja rasti prilično brzo“, rekao je.