Srećom za Meta PCs, već je nekoliko mjeseci ispred Facebooka u tome i ime bi im trebalo biti zaštićeno. Prema dokumentu koji je podijelio TMZ, kompanija je podnijela zahtjev za svoj zaštitni znak u augustu, nešto više od godinu nakon što je pokrenuta.

Zack Shutt, jedan od osnivača Meta PC-a, rekao je za Guardian da je kompanija registrirana u novembru prošle godine, a njihov tim do prošle sedmice nije znao za Facebookove planove da koristi "Metu" u bilo kojem dijelu svog rebrendiranja.

Shutt, zajedno sa suosnivačem Joeom Dargerom, rekao je za TMZ da neće prodati ime za manje od 20 miliona dolara ako izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg pokuša dobiti ime. Shutt je odbio dalje komentirati ovo pitanje za Guardian, navodeći pravne zabrinutosti.

Facebook nije odgovorio na zahtjev Guardiana za komentare, ali je neko povezan s kompanijom rekao za TMZ da nisu previše zabrinuti i da imaju potrebna prava da steknu ime.

Mark P McKenna, profesor na Pravnom fakultetu Univerziteta u Kaliforniji u Los Angelesu (UCLA), kaže da iako je Meta PCs podnio zahtjev za registraciju svog imena, postoje rupe koje mogu omogućiti Facebooku da preuzme ime.

Jedna takva mjera je podnošenje prijave u drugoj zemlji i korištenje tog datuma prijave za podnošenje u SAD – praksa koju često koriste velike kompanije.

"Oni traže malu zemlju bez sistema za pretraživanje i onda ga arhiviraju", rekao je za Guardian. “To bi im bio način da dobiju ime.” Dodao je da registracija žiga ne definira prava kompanije u SAD-u u tom pogledu.

“U SAD-u, prava se ne stvaraju registracijom žiga – prava nastaju korištenjem”, rekao je.

Ostaje da se vidi kako će ovo natezanje konopca proći, posebno imajući u vidu da bi se Meta PCs borio protiv giganta kao što je Facebook. Schutt nije mogao podijeliti informacije kao što je vrijednost kompanije, ali je rekao da je to mala organizacija sa samo 25 zaposlenih.

“Pokrenuli smo ovu kompaniju našim ličnim sredstvima. Kada smo saznali da je Facebook odabrao isto ime, bili smo zabrinuti da ćemo izgubiti imidž na kojem smo naporno radili”, rekao je Shutt, dodajući da su u pripremi “znatna ulaganja” u brendirani sadržaj i marketing.

Uprkos ovoj zabrinutosti koja se nazire, kompanija pronalazi zabavne načine da relaksira situciju.

Shutt je u četvrtak podijelio video u kojem je parodijska najava slična onoj koju je Zuckerberg napravio kada je podijelio novo ime. “Da bismo odrazili ko smo i šta se, nadamo da ćemo izgraditi, ponosan sam što mogu da objavim da smo sada Facebook“, kaže Shutt u videu.

U drugom twittu fotošopirali su Zuckerberga i prikazali kako drži njihov proizvod.

Facebookova objava o novom imenu već je izazvala lavinu komentara - od mnogih koji ismijavaju najavu, do otkrića da ta riječ na hebrejskom znači "smrt".