REAKCIJA PROF. DR. EMINA KEČO ISAKOVIĆ:
VAMA SE ODJEDANPUT NE DOPADAJU DJELA I IDEJE ALIJE ISAKOVIĆA

„Pa što ne čuvaste tu vašu obavezu? Na DAN BOŠNJAKA 28.9.24., na dan sjećanja na BOŠNJAČKI SABOR 93., ukinuste logo umjetnika i akademika HOZE i zamjeniste grbom kralja Aleksandra Karađorđevića! KOJE ČUVANJE! Ni 2 ovce vam ne bih povjerila da čuvate! Uz logo i tajming Vam dobar! Ukinuste logo zelenog pauna i zamjeniste drvenom palicom kralja Aleksandra!! Slike govore više od hiljadu riječi, treba misliti dalje od trenutka, rekao bi moj rah. suprug i knjževnik ALIJA ISAKOVIĆ na čijim djelima i idejama ste temeljili rad tog Preporoda koji se vama odjedanput ne dopada! Javnost će morati reći svoj Sud u nadi da hoćemo civilno društvo, a ne tiranije i monarhističke grbove!!!“

REAKCIJA Dr. AMRA HADŽIMUHAMEDOVIĆ:
KAO DA BAŠAGIĆEV MEVLUD IZVODI SLJEDBENICA CECE

„Mišljenje iznosim o logou. Logo koji se više ne primjenjuje, a koji je bio stilizovano slovo P - paun sa raširenim repom - autorsko je djelo jednog od najznačajnijih bosanskih umjetnika svih vremena - Dževada Hoze. O uvjetima i ratnom ateljeu-domu-skloništu u kojima je nastalo to vrhunsko djelo, koje sublimira bosansko naslijedje, nemam prostora ovdje govoriti. Radost s kojom su maestro i njegova Metka primili honorar - bocu ulja u plastičnoj ambalaži od nekog predratnog soka 'na razgađanje' - koju mogu zamisliti samo oni koji su preživjeli opsadu Sarajeva, podsjećanje je na te uvjete. Logo Preporoda, pauna sa raširenim perjem je grafički, umjetnički, simbolički nenadmašen u svemu što sam u bosanskom grafičkom dizajnu vidjela od tada. Vrlo me žalostilo kad sam primijetila da mu u posljednje vrijeme dodaju boju (zlatnožutu), crne sjene, 3d efekte, da mu proširuju i dodatno stiliziraju dijelove, da ga mijenjaju i prazne njegovu suptilnost i višeslojno značenje. U tome sam nalazila nedopustivo vrijeđanje umjetnosti maestra Hoze, povredu autorskog djela, skrnavljenje ljepote - bila sam zaprepaštena, povrijeđena, i bilo mi je lakše što ni Dževad Hozo ni Metka Krajger-Hozo to ne mogu vidjeti. Sjećanje na te velikane, na te heroje, na njih dvoje koje su sve nas na mnogo načina zadužili bi, ipak, trebalo biti dostojanstvenije i odgovornije. Izgledalo mi je to amatersko poigravanje sa djelom vrhunskog maestra kao da Bašagićev mevlud, recimo, izvodi sljedbenica Cece u stilu i sa aranžmanom koji priliči nekoj turbofolk zabavi. Novi logo nas bar štedi tog nemilosrdnog nakaženja. Ali - neka mi oprosti autor, koji mi je za sad nepoznat - novi logo ne može biti ni blizu umjetničke, znakovne, značenjske i grafičke klase onoga koji nam je u amanet ostavio - darovao za flašu ulja - velikan bosanske umjetnosti, čovjek po kome čitava plejada bosanskih grafičara ravna svoj stil. Kako je moguće da Zajednica koja ima misiju da čuva i promovira bošnjačku kulturu tako lahko zanemari ono što bi trebala prepoznavati, isticati, čuvati i sa čim bi se trebala ponositi? O znaku, Hozinoj inspiraciji, načinu na koji ga je pravio, poredbenim analizama, autentičnosti i koje vrijednosti taj znak atribuira bit će, nadam se prilike govoriti i pisati na primjerenijem mjestu, jer ne smije biti prepušten zaboravu i bačen u bunar nipodaštavanja gdje ne postoji znanstvena i umjetnička objektivizacija pojava i djela.“