Španski reditelj Pedro Almodovar osvojio je Zlatnog lava na festivalu u Veneciji za film "Susjedna soba".

"The Room Next Door" je Almodovarov prvi film na engleskom jeziku, a dotiče se eutanazije i klimatskih promjena. Kritika je uglavnom rekla svoje dodjelivši mu Zlatnog lava, a i publika - aplauz nakon premijernog prikazivanja filma trajao je 18 minuta.

Nakon što je preuzeo nagradu, Almodovar je rekao da eutanaziju ne bi trebalo blokirati politika i religija.

- Vjerujem da je čisto i dostojanstveno oprostiti se od ovog svijeta osnovno pravo svakog čovjeka - rekao je on.

Almodovar je svojim filmom ponovo pokrenuo temu koja svereman na vrijeme zaokuplja Evropu - eutanazija. Da li je moralno, i dozvoljeno, ubiti čovjeka iz samilsoti, što bi kod nas narod rekao, prekratiti mu muke? Ili, da postavimo pitanje drugačije, zaslužuje li svako ono što naš narod zove “lijepa, lahka smrt”?

Pitanje eutanazije zapravo je pitanje etike i religije, a tek poslije toga politike. Kada je riječ o islamu, stav Ismaske zajednice u BiH je jasan - eutanazija je nespojiva sa islamskim učenjem i svjetonazorom, te je stoga i zabranjena.

“Aktivna eutanazija je vrsta ubistva, što je šerijatski zabranjeno, ali je dozvoljeno obustaviti liječenje osobe za koju ljekari ocijene da više nema nade u ozdravljenje, uključujući i skidanje sa aparata za vještačko disanje i vještačko održavanje krvotoka. Obustava liječenja, tzv. pasivna eutanazija, u spomenutom slučaju se ne tretira kao ubistvo”, stav je Islamske zajednice BiH.

U Kur'anu nema izričitog teksta koji bi nedvosmisleno ukazivao na problem eutanazije, iako bi se jednom širom analizom i općim kur'anskim stavom moglo potvrditi ono što hadis jasno i izričito postavlja kao normu po ovom pitanju. Naime, jedna od temeljnih pretpostavki za islamski stav o zabrani eutanazije jeste događaj kojeg bilježi El-Buhari u svoj zbirci hadisa, navodi Kenan Čemo u tekstu o eutanaziji na stranici Znaci.ba.

Riječ je o bici na Uhudu kada je jedan čovjek iz družine Poslanika, s.a.v.s., bio teško ranjen u boju. Da bi sebi olakšao muke i ubrzao smrt, zabio je sablju u zemlju, postavio njeno sječivo na prsa navalivši se na njega i oduzevši time sebi život. Za njega je Poslanik, s.a.v.s., posvjedočio da je od stanovnika vatre. Taj isti čovjek se prije ranjavanja odlikovao velikim junaštvom. Na kraju je Pejgamber, s.a.v.s., rekao: ''Zaista, čovjek ponekad u očima ljudi radi posao džennetske družine, a on je uistinu od družine Džehennema, a nekad, opet, u očima ljudi radi posao družine Džehennema, a on, uistinu, pripada družini Dženneta. (el-Buhari, tom IV, str. 113., 114.)

S druge strane, ne samo da je eutanazija zabranjena, već je i samo priželjkivanje smrti pokuđen čin. Naime, prenosi se kako je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ''Neka niko od vas ne traži smrt ako su ga pogodile životne poteškoće, već neka rekne: 'Allahu moj, produži mi život ako je to bolje za mene, a daj mi smrt ako je ona bolja za mene!''' (el-Buhari, Muslim).

Inače, riječ ''eutanazija'' je grčkog osnova. Nastala je od riječice ''eu'' što znači ''dobro, pravedno'' i riječi ''thánatos'' što znači ''smrt''. Prema riječniku stranih riječi Bratoljuba Klaića terminološko značenje eutanazije bilo bi sljedeće: lahka smrt, olakšanja smrtne muke; ublažavanje bolova umirućem s pomoću narkotika i sl, usmrćenje neizlječivo bolesnih.

Danas se pojam eutanazije upotrebljava u ovom posljednjem značenju, uz pretpostavku postojanja izričtog odobrenja teško i neizlječivo bolesne osobe da joj se oduzme život radi prekraćenja muka, dočim dodatni motiv takve osobe može biti i to da nije na teretu svojoj porodici i društvu.