Na Svjetskom prvenstvu jedna od najvećih zvijezda je francuski reprezentativac Kylian Mbappé, koji je osvojio svoj treći trofej najboljeg igraša utakmice u duelu protiv Poljske. Tri puta je suptilno, ali ne slučajno, ponovio gest: igrač, koji ne želi da se njegov imidž povezuje s imidžom alkoholnih pića, između ostalog, uzeo je trofej i pozirao s njim nakon što ga je okrenuo tako da se na njemu nije mogao vidjeti logo američke pivare Budweiser. Ova kompanija već ima problema sa FIFA-om, kojoj plaća 75 miliona eura za sponzorstva i koja sada procjenjuje potraživanje od FIFA-e na više od polovine tog iznosa zbog zabrane da se pivo prodaje na katarskim stadionima.

Fudbal pripada fudbalerima sve dok ih posao ne učini dijelom tržišta. I tu niču male i upadljive pobune. Prije skoro pola stoljeća, Johan Cruyff je na prvom Svjetskom prvenstvu održanom u Njemačkoj jednostrano je modificirao majicu koju je nosio sa reprezentacijom kako bi uklonio tri pruge koje su identificirale brend takmičenja s kojim je organizator imao ugovor o reklamiranju. Na prošlom Evropskom prvenstvu Christiano Ronaldo je okrenuo popularno gazirano bezalkoholno piće tokom direktnog TV prijenosa konferencije za novinare, dok je pozivao gledatelje da piju vodu. Gest je uzrokovao trenutni pad cijene dionica kompanije.

Mbappé, koji će uskoro napuniti 24 godine i za kojeg se očekuje da će biti u vrhu fudbala u narednoj deceniji, ima armiju pravnika i stručnjaka sa kojima vrši strogu kontrolu nad svojim brendom. Prošlog septembra odbio je da pozira na foto sesiji koju je organizovao Francuski fudbalski savez zbog nejasnoća u pogledu uslova pod kojima će se njegova slika koristiti. Mbappé ne želi da ga se identifikuje sa alkoholom, brzom hranom, gaziranim pićima ili kockanjem. Kada je Francuski fudbalski savez ove godine organizovao nekoliko događaja sa kompanijama iz ovih grana, jednostavno se nije pojavio i tražio je da se definišu obaveze fudbalera. Francuska zvijezda trenutno radi sa pet sponzora: kompanijom za video igre EA Sports, proizvođačem satova Hublot, japanskom kozmetičkom firmom Bulk Homme i organskom hranom za djecu i bebe Good Gout, francuskom kompanijom s kojom Mbappé, kako uvjerava javnost, dijeli ideju „inspiracija djece na zdraviji i sretniji život“. Osim toga, sportska oprema koju koristi je Nike. Kada su, u razgovorima o pridruživanju Real Madridu, njegovi savjetnici informisani o uobičajenom pravilo Kraljevskog kluba da 50% prihoda iz prijenosa prava na imidž, napravili su grimasu. Na kraju je potpisao novi ugovor sa PSG-om koji mu garantuje da će zadržati punu kontrolu i kompletan prihod.

U međuvremenu se Mbappé fokusirao na Svjetsko prvenstvo, gdje diže trofeje i jedva da se uopće oglašava van terena. Nominacija za najboljeg igrača na utakmici podrazumijeva niz obaveza prema medijima i sponzorima, koja je Mbappé izbjegavao nakon utakmica protiv Australije i Danske. Nakon utakmice protiv Poljske, rekao je: „Nemam ništa protiv bilo koga. Moram da se fokusiram na turnir i da ne trošim energiju na druge stvari, ali sam saznao da Savez mora da plati kaznu ako se ne oglasim", rekao je prije nego što je zaključio. “Platiću prethodne kazne. To je odluka koja je lična i ne treba da je plaćaju drugi”. To nije jedini dogovor koji je postigao sa Savezom, koji još od 2017. godine zna da svi bonusi koji se dodijele igraču za trijumfe sa reprezentacijom idu u dobrotvorne svrhe.