U jeku najboljih rezultata u poslovanju Međunarodnog aerodroma Tuzla, rekorda u broju prevezenih, low coast aviokompanija „Wizz Air“, jedina koja trenutno saobraća s ovog aerodroma, odlučila se na drastičnu promjenu u poslovnoj politici i ukidanje linija. Jeftini letovi ka brojnim evropskim zemljama postaju prošlost, kompanija je odlučila zadržati samo četiri linije.

Jeftini letovi ka Danskoj, Francuskoj, Norveškoj, Nizozemskoj, Švedskoj i Njemačkoj postaju prošlost. Ova je kompanija odlučila zadržati samo četiri linije i to prema Basel-Mulhouseu, Dortmundu, Frankfurt-Hanu i Memmingenu. Ukinute su linije prema četiri glavna grada u Evropi, Berlinu, Štokholmu, Beču i Kopenhagenu. Osim toga, najavljeno je da ubuduće neće biti ni linija za Eindhoven, Geteborg, Baden Baden, Friedrishafen, Nirnberg, Keln i Bilund. Također, iz Tuzle se povlače i dva bazna aviona navedene kompanije.

„Izazovno makroekonomsko okruženje, kao i komplikovani vremenski uslovi u regiji, poput čestih magli koje značajno utječu na operativne performanse, nažalost, onemogućili su nam da održavamo veliku mrežu letova s tuzlanskog aerodroma i baziramo naše avione tamo.Izvinjavamo se našim putnicima za neugodnosti koje će ovo izazvati. Privilegirani smo što u Tuzli imamo visoko profesionalan i predan tim te se trudimo da svi oni dobiju prilike u drugim Wizz Air bazama“, saopćio je direktor za upravljanje i operativne poslove „Wizz Aira“ Roland Tischner.

Osim „Wizz Aira“, ove je godine kratko s Međunarodnog aerodroma Tuzla saobraćala i irska niskobudžetna kompanija „Ryanair“, koja se povukla zbog naplaćivanja takse od aviokompanije u iznosu od tri KM po prevezenom putniku, odnosno 40 po toni prtljaga, a koju nameće Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA). „Ryanair“ je od 1. juna ove godine privremeno suspendirao letove, ali je i dalje otvorena mogućnost nastavka saradnje i jer ugovor nije raskinut.

Inače, države iz okruženja subvencioniraju ovaj vid troškova, koji BHDCA naplaćuje od aviokompanija.

Primjera radi, situacija slična ovoj u Tuzli desila se prije nekoliko godina u Sjevernoj Makedoniji, koja također subvencionira ˝Wizz Air˝, koji pokriva više od polovine tamošnjeg tržišta. Kada se počelo spominjati ukidanje tih subvencija, ˝Wizz Air˝ je najavio ukidanje nekoliko linija, ali nakon što su vlasti odustale od ukidanja subvencija, sve su linije vraćene u red letenja.

Odluka da mađarski „Wizz Air“ zatvori bazu na Tuzlanskom aerodromu zabrinula je ovdašnje putnike, ali je najjače odjeknula među bh. dijasporom, jer su oni činili gro putnika. Iz mreže „Pangea“ zahtijevaju od državnog ministra Edina Forte hitnu reakciju, da zajedno s entitetskim i kantonalnim ministrima prometa i komunikacija riješi problem i sačuva star i otvori nove linije.

„Iznenađeni smo. Oni su naveli neke makroekonomske razloge, optimizaciju letova. Kada posmatramo statistiku koju 'Wizz Air' radi za svoju cijelu mrežu, mi smo uvijek plasirani među prva tri aerodroma po brzini opsluge, malom kašnjenju zrakoplova i sve ono što oni posmatraju. Tako da ja ne vidim nijedan razlog za ovakav potez“, navodi Dževad Halilčević, direktor Aerodroma.

Ovaj će potez neminovno Međunarodni aerodrom u Tuzli od do unazad mjesec-dva izuzetno posjećenog pretvoriti u aerodrom na rubu opstanka, no rukovodstvo ističe da nema predaje.

˝Moramo napraviti rebalans plana poslovanja. Mnoge se stvari sada mijenjaju, tako da ćemo imati smanjene prihode, ali imat ćemo i smanjene troškove, jer se skraćuje radno vrijeme. Kada sve proračune napravimo i kada vidimo da li će se neko novi pojaviti do septembra, tek tada ćemo moći dati neku informaciju u vezi s tim˝.

Situaciju s ukidanjem većine linija neophodno je što prije prevazići kako bi Međunarodni aerodrom Tuzla opstao. Putnički potencijal, kao i tehnički uslovi postoje, no ako se ubrzo ne pronađe alternativna aviokompanija ili ne riješi situacija s „Wizz Airom“, aerodrom koji je, da je nastavio ovim tempom, mogao preuzeti primat od Međunarodnog aerodroma Sarajevo, ubuduće bi, uz malobrojne redovne linije, mogao opsluživati samo čarter-letove, a to bi vjerovatno vodilo ka njegovom zatvaranju.