Među najvećim projektima čovječanstva koji su doprinijeli napretku u svijetu, Panamski kanal se ističe i nastavlja da izaziva divljenje. Ovaj inženjerski trijumf bio je moguć zahvaljujući hiljadama ljudi iz cijelog svijeta koji su, pod vodstvom američkih vizionara, ostvarili vjekovni san o ujedinjenju dva velika okeana.

Godine 1534. Karlo V iz Španije naručio je prvu studiju o prijedlogu trase kanala kroz Panamsku prevlaku. Prošlo je više od tri vijeka prije nego što je počela prva izgradnja. Francuzi su radili 20 godina, počevši od 1880. godine, ali su bolest i finansijski problemi uništili projekat.

Godine 1903., Panama i Sjedinjene Države potpisale su sporazum prema kojem će Sjedinjene Države preuzeti izgradnju međuokeanskog kanala za brodove kroz Panamsku prevlaku. Sljedeće godine, Sjedinjene Države su kupile svoja prava i imovinu od francuske kompanije Panamski kanal za 40 miliona dolara i započele izgradnju. Projekat je završen 1914. i koštao je oko 387 miliona dolara.

Veliki inženjerski izazovi uključivali su kopanje kroz Kontinentalni planinski lanac, izgradnju najveće brane na svijetu u to vrijeme, projektovanje i izgradnju najimpozantnijeg kanala brane ikada zamišljene, izgradnju najvećih preplavnih vrata i rješavanje zastrašujućih zdravstvenih problema, kao i iskorjenjivanje žute groznice koja je ubila hiljade ljudi od francuskog projekta.

Ugovori Torrijos-Carter potpisani 7. septembra 1977. godine koji su tada stupili na snagu 1979. godine, dozvolili su Komisiji za Panamski kanal da zamjeni staru kompaniju Panamskog kanala, koja je zajedno sa starom zonom kanala i njenom vladom nestao.

Republika Panama je preuzela punu odgovornost za administraciju, rad i održavanje Panamskog kanala u podne 31. decembra 1999.

Isto tako, nova panamska administracija je počela da radi na procesu proširenja kanala da se omogući prolazak većih trgovačkih brodova plovnim putem. Ovaj proces je doveo do izgradnje i inauguracije u junu 2016. trećeg seta ustava, još jedne historijske prekretnice za svjetski inženjering.

Najvažnija turistička destinacija u Panami

Panamski kanal je jedan od stubova turističke industrije zemlje. U većini slučajeva to je prvo mjesto na dnevnom redu turista koji dolaze u Panamu, koji godišnje ugosti skoro milion ljudi.

Centar za posjetitelje Miraflores, na strani Pacifika, otvoren 2003. godine, nudi posjetiteljima priliku da gledaju prolaz velikih brodova kroz prevodnice Miraflores, kao i interaktivna iskustva. Na atlantskoj strani nalazi se Centar za posjetitelje Agua Clara Locks, ogromna građevina s privilegiranim pogledom na nove brave i jezero Gatun.