Prodaja električnih automobila (EV) u decembru je u Njemačkoj naglo pala: sa 104.325 jedinica pala je na 54.654, što je 47,6% manje. A PHEV plug-in hibridi pali su još više (sa 69.000 automobila na manje od 18.000).

Utjecaj je bio toliko jak da su registracije na prvom evropskom tržištu pale za 23%, s 314.318 automobila na 241.883. A njemačko 'električno' kihanje bilo je dovoljno da prodaja osobnih vozila u EU padne prvi put u 16 mjeseci, za 3,3%, na 867.052 vozila, pokazuju podaci koje je objavila evropska udruga proizvođača Acea. Posljednji put tako loši rezultati prodaje zabilježeni su u aprilu 2020. godine, usred pandemije.

Nakon toga je uslijedio snažan ras. Zapravo, 1,54 miliona automobila na baterije prodanih u EU prošle godine nadmašili su samo oni s hibridnim motorom (bez utikača), s 2,7 miliona i prodorom od 25,8%; a za one koji su i dalje kraljevi tržišta Starog kontinenta, čisti benzinci. Od toga je nešto više od 3,7 miliona vozila isporučeno 2023. godine.

Šta stoji iza ovog usporavanja prodaje EV-ova u Njemačkoj? Subvencije. Ili bolje reći, postupno ukidanje subvencija. U decembru su vlasti te zemlje objavile da više neće biti subvencija za ove modele. Bilo je planirano da ih produđže i na ovu godinu, no sudska odluka natjerala je Vladu da u 2024. sreže rashode za 60 milijardi eura pa se moralo rezati i nije ostalo previše manevarskog prostora. Maksimalni iznosi već su bili smanjeni na cifru između 3000 i 4500 eura. Prema uredu zaduženom za te programe, gotovo 10 milijardiu eura uloženih u njih od 2016. pomoglo je u kupovini dva miliona vozila: 1,23 miliona su bili 100% električni, a ostatak (770.000) hibridi. Potonji više nisu ispunjavali uslove od 2023. i otuda njihov golem neuspjeh.

Pad u prosincu također je opravdan, prema Acei, velikim obujmom prodaje u mjesecu prosincu 2022. I, u svakom slučaju, to nije spriječilo - nakon što je kriza opskrbe prevladana - da ukupne registracije porastu za 13,9% u EU 2023. do 10,5 milijuna automobila.

Kada su u pitanju rezultati prodaje po markama, Volkswagen nastavlja dominirati tržištem budući da mu 1,15 miliona vozila koje je registrirao 2023. daje ugodnu prednost u odnosu na Toyotu (686.000 automobila) i Renault (629.000 jedinica).

Zanimljiv je rast prodaje Dacije koja je već prešla granicu od pola miliona primjeraka zatim 279.000 vozila iz Tesle, koja je zabilježila najveću stopu rasta (+89,2%) a njen je Model Y najprodavaniji model u EU. Što se tiče Kineza, posljednje su procjene da će godinu završiti s oko 200.000 vozila. Odnosno više od Nissana, Suzukija, Mazde ili Minija, a gotovo na nivou Seata.

Među premium markama prvo mjesto pripalo je BMW-u, iako ne zaostaju puno Mercedes i Audi. Tri njemačke marke prodale su 590.000, 570.591 odnosno 570.455 automobila.