Mars se okreće brže i postupno skraćuje svaki Marsov dan, otkrili su naučnici. Crveni planet ubrzava oko četiri milisekunde godišnje, čime se dani završavaju djelić milisekunde ranije.

Kao što ta mjerenja sugeriraju, promjene su suptilne, ali naučnici koji su ih pratili nisu sigurni šta bi mogao biti uzrok ovih mijena. Potencijalni uzroci mogu biti led koji se nakuplja na polarnim kapama planeta ili postglacijalni skok, kada se kopnene mase podižu nakon što su zatrpane ledom.

Iz NASA-e kaže da takvi pomaci u masi planeta mogu uzrokovati njegovo ubrzanje – pomalo poput klizača na ledu koji se okreću s ispruženim rukama, a zatim ih povlače.

Istraživači su otkrili promjenu u brzini vrtnje koristeći podatke iz NASA-inog lendera InSight Mars, koji je radio na površini četiri godine dok nije ostao bez struje prošlog decembra.

Sebastien Le Maistre, vodeći autor rada koji dokumentira nalaze u časopisu Nature, rekao je da su varijacije bile “samo nekoliko desetaka centimetara tokom jedne marsovske godine”.

“Potrebno je jako puno vremena i puno podataka da se prikupi prije nego što uopće možemo vidjeti ove varijacije”, dodao je.

Rad je ispitao podatke iz prvih 900 dana InSighta na Marsu.

Napredna radiotehnologija lendera, zajedno s NASA-inom mrežom “dubokog svemira” (međunarodni niz divovskih radio antena na Zemlji), radila je zajedno kako bi naučnicima pružila opažanja. Odašiljali bi radio signal do lendera pomoću antena, koji bi se zatim reflektirao natrag na Zemlju. Kada bi naučnici primili reflektirani signal, tražili bi male promjene u frekvenciji kako bi odredili koliko brzo se Mars okreće.

Le Maistre je rekao da je “historijski eksperiment” samo vrh ledenog brijega u odnosu na podatke koje je InSight prikupio. Isto tako, napomenuo je da ima još “puno toga za otkriti” i daljnje informacije će se dobijati u godinama koje dolaze.