Osjećamo potrebu, zbog prevelike medijske prašine koja se digla, ali i nejasnoća koje su se pojavile u javnosti, da treba objasniti pitanje inicijativa vezanih za Fatihov most u Šarampovu.

1. Postoje dvije inicijative vezane za most.

2. Prva inicijativa odnosi se na vraćanje kamene ploče iz 1908. godine a koja govori o obnovi mosta za vrijeme sultana Mehmeda V Rešada. Natpis na toj ploči ne pominje naziv Fatihov most, niti prvog njenog graditelja Sultana Mehmeda II Fatiha i ne treba je mješati s nazivom mosta. Međutim, vrlo je značajna jer predstavlja artefakt koji svjedoči o trajanju i obnavljanju mosta kroz historiju, kao i svjedočanstvo ko je obnovio most 1908. Ova inicijativa je ispred Bošnjačkog nacionalnog vijeća upućena na odlučivanje Opštinskom vijeću opštine Prijepolje.

3. Drugu inicijativu podnijeli su Almir Mehonić i Ferko Šantić i to Bošnjačkom nacionalnom vijeću (uz obimni prilog o historijskom opravdanju naziva “Fatihov most”) , a na osnovu Zakona o nacionalnim savjetima Republike Srbije koji u članu 22. predviđa mogućnost da BNV autonomno utvrdi tradicionalni naziv mosta na bosanskom jeziku. Poslije te odluke BNV-a ona postaje zvanična i objavljuje se u Službenom glasniku R. Srbije. Dakle, Zakon je jasno naznačio da je krajnja istanca za ovu odluku Nacionalni savjet (u ovom slučaju BNV) i da druge ustanove i organi ne mogu davati tumačenja, niti blokirati odluku Nacionalnog savjeta po ovom pitanju. Još jednom, Fatihov most je tradicionalni naziv na bosanskom jeziku. One koji ne govori bosanskim taj naziv ne obavezuje. Ali, isto tako, o tradicionalnom nazivu na bosanskom jeziku ne donosi odluku ni Opštinsko vijeće, ni predsjednik opštine, ni pojedini poslanici, ni političke partije, već isključivo BNV. Vjerujemo da se u Republici Srbiji poštuju zakoni a oni su jasni po ovom pitanju. Također vjerujemo da poslanici Skupštine Srbije, koja donosi te zakone, kao i drugi državni i lokalni zvaničnici i funkcioneri, imaju poseban senzibilitet kada je u pitanju poštovanje zakona Republike Srbije i da bi trebali prije istupanja u javnosti upoznati se sa zakonima koji tretiraju temu koja je predmet javnog istupanja.

4. Našu inicijativu o tradicionalnom nazivu “Fatihov most” već je u formi “Prijedloga odluke” usvojio Izvršni odbor BNV i ona će se naći na prvom zasjedanju Bošnjačkog nacionalnog vijeća. Nemamo informaciju kada će to biti. Nadamo se da će to biti u što skorijem roku. Jer je pitanje tradicionalnog naziva mosta važno identitetsko pitanje koje govori o historiji dugoj preko 550 godina. Ono govori o nazivu koji se zadržao u kolektivnom sjećanju do danas, kako putem usmenih prenošenja, tako i kroz dokumenta od osmanskih arhiva, zapisa putopisaca, pa sve do knjiga čiji su autori srpske nacionalnosti ili, pak, čiji su izdavači najveće srpske institucije poput Srpske akademije nauka i umjetnosti.

5. U nazivu Fatihov most nema ništa sporno, protivzakonito, tendeciozno, iritirajuće. Ništa zbog čega bi se ogromna većina prijepoljskih Bošnjaka i ostlih, koji podržavaju ovu inicijativu, trebali povući, podleći medijskom pritisku i odustati. Naprotiv, ova inicijativa je utemeljena na zakonima Republike Srbije i na nepobitnim historijskim argumentima. Podvlačimo, poštujemo ako neko želi Fatihov most zvati drugim imenom. Ali isto tako naši sugrađani i komšije trebaju poštovati želju onih koji žele tradicionalni naziv na našem maternjem bosanskom jeziku, jeziku koji je u službenoj upotrebi ravnopravno sa srpskim jezikom, na teritoriji opštine Prijepolje. To poštovanje je čin tolerancije, uvažavanja, suživota. To je dvosmjerni proces. Sve drugo je čin diskriminacije.

Izvor: Sandzacke.rs