Jedan od pokreta koji preuzima centralno mjesto i u visokoj modi i na glavnim ulicama jeste rodno neutralna odjeća. Prikupljeni podaci otkrili su da je čak 36 posto američkih potrošača kupilo modu izvan svog rodnog identiteta, a slijede Švedska sa 33 posto i Velika Britanija sa 31 posto.

Od anketiranih zemalja, Poljska i Italija na donjem su kraju spektra, iako i dalje sa 19, odnosno 21 posto. U Poljskoj je, premda je ondje najmanji udio ljudi aktivno kupovao modu izvan svog rodnog identiteta, visokih 82 posto razmišljalo o kupovini rodno neutralnije mode.

Ovaj modni pokret uglavnom predvodi Generacija-Z, čiji pripadnici češće nego starije generacije posmatraju rodni identitet kao spektar, a ne kao nešto binarno.

Kada se precizno pogleda dobna skupina Generacija-Z (riječ je o onima koji su se rodili između 1997. i 2013. godine), približno 50 posto internetskih kupaca širom svijeta kupilo je modu izvan svog rodnog identiteta, a oko 70 posto ove generacije potrošača kaže da je zainteresirano za kupovinu rodno fluidne mode u budućnosti.

Prema jednom drugom izvještaju iz 2023. godine “ovo gledište će vjerovatno postati istaknutije na tržištu s obzirom na to da će Generacija-Z uskoro postati najveća grupa potrošača na svijetu”. (U SAD-u su milenijalci bili brojčano nadmašeni bejbi boomerima u 2019. godini; očekuje se da će potrošači Generacije-Z nadmašiti milenijalce 2036. godine)

(Izvor: Statista)