Iako može zvučati šokantno za mnoge igrače, ali legendarna “Call Of Duty” igrica puni 20 godina. Riječ je o franšizi koja je zabavila i zabavlja stotine miliona igrača širom svijeta i koja je generirala i generira milijarde dolara za njene programere i izdavače.

Otkako se prvi put pojavila kao PC igra 2003. godine, isprovocirala je mnoge komentare od kojih svi, ruku na srce, i nisu bili pozitivni. Ipak, nema sumnje da igrači širom svijeta vole franšizu koja prenosi igrače iz Drugog svjetskog rata u budućnost, kroz stvarne i imaginarne sukobe u rasponu od Vijetnamskog do Hladnog rata. Gejmeri je toliko vole da se “Call Of Duty” često navodi kao najvrednija igrica u historiji igranja.

U svijetu u kojem su izdanja igara redovno pandani holivudskim blockbusterima i najvećim muzičkim izdanjima u kontekstu profitabilnosti, “Call Of Duty” može reći da je bio pionir takve prakse, a i dalje kreatori i izdavači ove igrice ostvaruju fenomenalnu zaradu.

Od kada se prvi put pojavio postojalo je 20 različitih “Call Of Duty” naslova iz različitih timova koji su napravili spin-off izdanja pod naslovima “Modern Warfare”, “Advanced Warfare”, “Black Ops”, “Ghost” i “Vanguard”. Raznolikost koja je značila da igrači mogu očekivati novu COD igru svake godine.

Ukupno je zaradila oko 30 milijardi dolara, a izdavač “Activision” kaže da je igra generirala tri milijarde dolara samo u posljednjih 12 mjeseci. To je moguće jer postoji otprilike 250 miliona gejmera koji igraju “Call Of Duty”, a od njih oko milion kaže da ne igra ništa drugo.

Piers Harding-Rolls, direktor istraživačkog tima u Ampere Analysis, kaže: “Mislim da je ostvareni prihod od ove serije igara veći od 30 milijardi dolara. Možete to uporediti s bilo kojim drugim djelom namijenjenim za zabavu, a tu su i neki od najvećih filmskih i muzičkih naslova.”

Jon, poznat u online svijetu i kao Mr Dalek JD, živi od igranja igrica. Streamer i kreator sadržaja s više od 2,5 miliona pretplatnika na svom YouTube kanalu, misli da je igrica postala kulturni fenomen.

“Postojala je jedna 'Call Of Duty' igra 2009. koja je imala misiju pod nazivom 'No Russian', što je sada, u ovom momentu, prava politička poruka. Bila je to misija u kojoj ste igrali kao teroristi koji ulaze na aerodrom. I u to vrijeme, mislim da nijedna video igrica nikada nije otišla tako daleko. Čak i danas ne mislim da bi video igrice ikada više išle tamo, jer je to bio pravi, uznemirujući, cool, nekako šokantan nivo”, rekao je on.

Šokovi i sve što uz to ide, ali i finansijski uspjeh franšize, stavio ju je u središte kontroverznog otkupa od 69 milijardi dolara od jedne od najvećih svjetskih softverskih kompanija, Microsofta. Dogovor koji je na kraju dobio odobrenje od strane regulatora ranije ovog mjeseca, uprkos prigovorima rivala kao što je Sony.

Britanski regulator, Uprava za konkurenciju i tržišta, saopćio je da je dao zeleno svjetlo nakon što je restrukturirani sporazum u velikoj mjeri riješio ranije zabrinutosti da će američki računarski gigant dobiti previše kontrole nad novim tržištem cloud igara. Na kraju su napravljene promjene u dogovoru kako bi se nesuglasice riješile.

Imre Jele je suosnivač Bossa studija i kreativni direktor za video igrice. On razumije zašto je postojala zabrinutost oko toga da će Microsoft postati dominantan na tržištu igara, ali kaže da su kritike drugih velikih korporacija o dogovoru, prema njegovom iskazu, više nego smiješne.

“Znate, Sony već dugo igra ovu igru o ekskluzivama. Mislim da sada niko ne može moralno da napadne Microsoft zato što radi tu istu stvar. To je samo posao. I pozdravljamo uspjeh, zar ne? Mislim, ovo je ogroman uspjeh za sve koji su uključeni. Ipak, kao kreativac brinem se da će bilo koju industriju u perspektivi preuzeti ove ogromne kompanije i diktirati svaki aspekt rada cjelokupne industrije”, naveo je.

Neki bi tvrdili da igre poput ove veličaju nasilje i promoviraju rat. Drugi bi mogli reći da je to samo igra. Kakav god da je moralni stav, ne može se poreći da je “Call Of Duty” revolucionirao razvoj softvera, online igranje i interakciju. I dok je to činio, zabavljao je milione gejmera, a svojim programerima i izdavačima zaradio ogromne količine novca.