Sve više i više ljudi okreće se od vijesti, opisujući ih kao depresivne, nemilosrdne i dosadne, pokazalo je globalno istraživanje. Gotovo četvero od 10 (39%) ljudi diljem svijeta kažu da često izbjegavaju vijesti, što je porast u odnosu na 29% u 2017. godini, prema izvještaju Instituta Reuters sa Univerziteta u Oxfordu.

Prema BBC-ju, ratovi u Ukrajini i na Bliskom istoku možda su pridonijeli želji ljudi da ugase vijesti, rekli su autori izvještaja. YouGov je anketirao ukupno 94.943 odrasle osobe u 47 zemalja između januara i februara ove godine za Digital News Report. Rezultat dolazi u trenutku kada milijarde ljudi diljem svijeta izlaze na nacionalne i regionalne izbore.

Izvještaj je pokazao da su izbori povećali interes za vijesti u nekim zemljama, uključujući Sjedinjene Države. Međutim, prema studiji, sveukupni trend ostaje čvrsto silazni. Diljem svijeta, 46% ljudi reklo je da su jako ili iznimno zainteresirani za vijesti, što je porast u odnosu na 63% u 2017.

U Ujedinjenom Kraljevstvu zanimanje za vijesti gotovo se prepolovilo od 2015. godine, rekao je glavni autor izvještaja Nic Newman za BBC News. Newman je rekao da oni koji odluče selektivno izbjegavati vijesti to također često čine jer se osjećaju "nemoćno". "To su ljudi koji se osjećaju kao da nemaju utjecaja na ogromne stvari koje se događaju u svijetu", dodao je.

Neki ljudi se osjećaju sve više preopterećeni i zbunjeni količinom vijesti koje kruže, dok drugi osjećaju politički umor, dodao je. Prema izvještaju, žene i mlađi ljudi vjerojatnije će se osjećati iscrpljeno količinom vijesti koje kruže.

U međuvremenu, povjerenje u vijesti ostaje stabilno na 40%, ali ostaje ukupno 4% niže nego na vrhuncu pandemije koronavirusa, pokazuje istraživanje.

Izvještaj otkriva da je publika tradicionalnih izvora vijesti kao što su televizija i štampani mediji dramatično pala tokom posljednjeg desetljeća, a mlađi ljudi radije čitaju svoje vijesti on-line ili putem društvenih medija.

U Ujedinjenom Kraljevstvu, gotovo tri četvrtine ljudi (73%) reklo je da dobivaju vijesti online, u usporedbi s 50% za televiziju i samo 14% za štampu. YouTube i WhatsApp ostaju važni izvori vijesti za mnoge, dok je TikTok u usponu i sada je po prvi put nadmašio X (bivši Twitter).