Njemački Hapag-Lloyd i OOCL iz Hong Konga najavili su da će izbjegavati Crveno more, a prije njih to su učinile još neke brodske kompanije nakon što su napadi jemenske grupe Huti na brodove poremetili globalnu trgovinu, što je dovelo do osnivanja pomorske operativne grupe.

Huti orijentirani prema Iranu, koji kontroliraju veći dio Jemena, već sedmicama napadaju brodove koji prolaze kroz moreuz Bab Al Mandab na južnom kraju Crvenog mora u, kako kažu, odgovoru na izraelski rat u Gazi.

Iz Hapag-Lloyda su danas najavili da će do kraja godine preusmjeriti 25 brodova s ključnog plovnog puta jer su vozarine i zalihe brodova porasle zbog poremećaja. Izbjeći Crveno more i Suecki kanal znači pratiti daleko duži put oko Afrike, piše TRT World.

˝Do ovog trenutka, vodili smo plovila kojima upravlja OOCL da ili preusmjere rutu ili obustave plovidbu prema Crvenom moru, Nastavit ćemo procjenjivati izvodljivost različitih opcija i poduzet ćemo odgovarajuće protumjere u skladu sa različitim uslovima˝, naveli su iz OOCL-a u današnjem saopćenju, što je prvi put kada su potvrdili da su pauzirali plovidbu.

Glasnogovornik Hapag-Lloyda rekao je da je jedan od brodova kompanije, Al Jasrah, napadnut u blizini Jemena 15. decembra na putu za Singapur i da će kompanija donijeti više odluka o rutama do kraja godine. Glasnogovornik je rekao da kompanija nije dobila detaljne informacije o pomorskoj koaliciji predvođenoj SAD-om koja ima za cilj zaštitu brodova na Crvenom moru.

Koalicija za siguran prolaz

Grčka je u četvrtak saopćila da će poslati pomorsku fregatu u to područje kako bi pomogla u zaštiti brodarstva kao dio multinacionalne koalicije koju su objavile Sjedinjene Države kako bi osigurale siguran prolaz plovnim putem.

Grčki brodovlasnici kontroliraju oko 20 posto svjetskih komercijalnih brodova u smislu nosivosti.

Međutim, nekoliko zemalja za koje su Sjedinjene Države rekle da će se pridružiti koaliciji je nagovijestilo da ne očekuju da će poslati mnogo pomorske snage u regiju, dok Saudijska Arabija, koja se graniči sa Crvenim morem, nije navedena kao učesnica.

Vođa Hutija je u međuvremenu zaprijetio da će eskalirati napade na američke pomorske brodove, povećavajući izglede za širi sukob oko moreuza Bab Al Mandab.

Brodarske kompanije ostaju u mraku zbog novih pomorskih snaga koje okupljaju Sjedinjene Države, rekli su izvori u srijedu.

Stabilizacija kritičnih plovnih puteva bit će od vitalnog značaja kako bi se osiguralo da se brodski saobraćaj u potpunosti nastavi, dodali su.

Posljedice se također direktno osjećaju u Izraelu. OCCL je u subotu rekao da će ˝zbog operativnih problema˝ prestati primati teret u i iz Izraela do daljnjeg.

Najjužnija izraelska luka Eilat zabilježila je pad aktivnosti od 85 posto otkako su Huti pojačali napade, izjavio je danas izvršni direktor te luke.

10 dana više za plovidbu

Trgovci se u međuvremenu trude da pronađu alternativne rute za otpremu ili druge opcije, uključujući zračne letove kako bi dopremili robu široke potrošnje do trgovaca, a putovanja po Africi traju otprilike 10 dana duže u odnosu na očekivano vrijeme putovanja.

Finski proizvođač liftova Kone procjenjuje da bi neke isporuke mogle biti odgođene za dvije do tri sedmice, ali očekuje da će većina isporuka biti po planu, rekao je njegov menadžer za komunikacije.