Niti klimatske promjene, niti izborna kampanja. Javna rasprava u Njemačkoj ovih se dana vrti oko svete hrane Nijemaca: kobasice. Odluka njemačkog automobilskog konzorcija Volkswagen da povuče kobasicu s jelovnika svoje menze u centralnoj zgradi svoje tvornice u Wolfsburgu, gdje radi više od 60.000 ljudi, potaknula je strastvenu raspravu u koju su se uključili čak i istaknuti političari.

Čim završe ljetni praznici, Volkswagen svojim zaposlenicima u glavnoj kantini konzorcija više neće nuditi priliku da se prepuste esencijalnom njemačkom zalogaju, čuvenoj "Currywurst".

Blanširana i dimljena kobasica, od svinjetine, poslužena narezana na kartonski pladanj, obilno prelivena sosom od paradjza i sa kruhom ili pomfritom. Nivo pikantnosti prema ukusu potrošača. Kalorična bomba puna holesterola.

Godine 2019., godinu dana prije pandemije, mesnica Volkswagen proizvela je sedam miliona kobasica. Nešto više od automobilskih jedinica marke. VW-ove kobasice pojele su i više od 550 tona sosa od paradajza.

Kobasica ima natpis "Volkswagen Original" i predmet je uživanja velikog dijela zaposlenih, pa čak i mnogih posjetitelja koji dolaze lično pokupiti svoja nova vozila ili posjetiti muzej automobile.

Nalog uprave konzorcija da kobasicu ukloni s jelovnika u centralnoj menzi posljedica je odluke da se u tom industrijskom restoranu prekine sa kuhanjem mesa ili ribe i poslužuju samo vegetarijanska ili veganska jela.

Kuhari su već pripremili jelovnik sa 150 različitih jela bez životinjskih proizvoda. Inicijativa uprave temelji se na konsultacijama između zaposlenika konzorcija u Wolfsburgu, koji su većinom tražili mogućnost prehrane na zdraviji i održiviji način.

Ta je odluka razbjesnila bivšeg saveznog kancelara Gerharda Schrödera, bivšeg člana Nadzornog odbora VW-a dok je bio premijer Donje Saske, savezne države u kojoj se nalazi Wolfsburg. "Da sam još uvijek član Nadzornog odbora VW-a, ovako nešto se ne bi dogodilo", napisao je Schröder na društvenim mrežama, uvjeravajući da je "vegetarijanska hrana dobra, i sam je povremeno prakticiram, ali nikada ne bi ostavio curry kobasicu.”

Član Nadzornog odbora VW -a između 1990. i 1998., bivši savezni kancelar čak je pokrenuo hashtag pod sloganom "#rettetdiecurrywurt", "spasite currywurst".

U najvećoj tvornici na svijetu, ukupne površine 6,5 kvadratnih kilometara i 1,6 kvadratnih kilometara površine, menza nije dovoljna za opsluživanje desetina hiljada radnika. Ukupno je 30 menzi a samo jedna, centralna, postaje vegetarijanska.

"Dragi Gerhard, ne brini. Volkswagenov currywurst ne nestaje", odgovorio je zabrinutom penzionisanom političaru Gunnar Killian, šef osoblja Volkswagena. Osim što nudi novost-vegetarijanske curry kobasice-ona će se i dalje posluživati ​​u preostalih 29 kantina, piše Killian koji je pozvao Schrödera da to provjeri i uživa u kobasicama koje mu se veoma sviđaju.