Ekonomski blok zemalja BRICS-a agresivno širi svoje medijsko prisustvo u Africi kroz svoju radiodifuznu mrežu sa sjedištem u Moskvi kako bi se suprotstavio zapadnim narativima.

TV BRICS, koja emitira programe iz zemalja članica BRUCS-a: Brazila, Rusije, Kine, Indije i Južne Afrike, proteklih je sedmica potpisala sporazume o partnerstvu sa medijskim kompanijama u Keniji, Južnoj Africi, Egiptu i Mozambiku kako bi povećala utjecaj bloka u dijelu svijeta koji ima najbrže rastuću populaciju.

Ayanda Hollow, predsjednica TV BRICS Africa, rekla je za Semafor da priče sa globalnog juga, uključujući njihove priče o razvoju, kulturi i ljudskim interesima, nisu "dobro pokrivene" od strane međunarodnog medijskog establišmenta. On je rekao da je TV BRICS fokusirana na prenošenje priča iz zemalja bloka globalnoj publici, a ne nužno da se suprotstavi stavovima drugih medija. “Niko ne može ispričati naše priče kao mi,” rekla je Hollow.

Vladimir Putin je predvodio inicijativu za uspostavljanje zajedničkog TV kanala za zemlje BRICS-a 2017. godine, rekavši da će to pomoći u emitiranju informacija o aktivnostima ove ekonomske grupacije zemalja. Mreža napominje da ima potencijalnu publiku od preko 3,5 milijardi ljudi samo u zemljama članicama. U vlasništvu je MKR Media, holding kompanije koju je osnovala ruska Međudržavna korporacija za razvoj.

TV BRICS je sklopila brojna partnerstva sa medijima u Kini, Rusiji i Latinskoj Americi za distribuciju svog sadržaja, a takođe vodi 24-satni kanal u Rusiji.

Mediji igraju veliku ulogu u oblikovanju javnog mnijenja širom svijeta. Da bi BRICS uspio u svom planu o preoblikovanju globalnog poretka o kojem se mnogo raspravljalo, mogao bi koristiti medije koji mogu poboljšati imidž zemalja članica i pojačati njihove pozicije o ključnim globalnim pitanjima.