Još uvijek aktuelna Vlada Tuzlanskog kantona, koja je imenovana krajem februara prošle godine, postigla je i više nego što su to očekivali i premijer Irfan Halilagić, ali i ministri i njihovi saradnici. Jedno od ministarstava koje se istaknulo s naročitim ciljevima i njihovim rezultatima jeste Ministarstvo obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona, na čijem je čelu ministar Ahmed Omerović.

Zaposleni u prosvjeti smatraju da Tuzlanski kanton dugo na polju obrazovanja nije imao ovakvog rukovoditelja, osobu koja se hvata ukoštac s problemima i odmah ih rješava, a sve za dobrobit učenika, njihovih roditelja, studenata i uposlenih u odgojno-obrazovnom procesu. Inače, to bi trebale biti uobičajene aktivnosti i svakog od ministara i ministrica u prethodnim sazivima vlade, no nije baš tako bilo, a u razloge i motive ovom prilikom nećemo ulaziti.

U Tuzlanskom kantonu u proces osnovnog, srednjeg i visokog obrazovanja uključeno je blizu 60.000 osoba: učenika, studenata, nastavnog osoblja i zaposlenih u administraciji.

Vlada Tuzlanskog kantona je za nepunu godinu realizirala osamnaest mjera, od kojih se šest odnosilo na obrazovanje.

„Dvije mjere su se ticale Univerziteta u Tuzli, odnosno elektronskih prijava i početka izrade projektne dokumentacije za kampus, za što je Vlada izdvojila 500.000 KM. Zatim je Vlada Tuzlanskog kantona prvi put obezbijedila besplatne udžbenike za učenike osnovnih škola, a izdvojili smo i 500.000 KM za stipendiranje nadarenih učenika. Osim toga, u odnosu na decembar 2021. godine povećali smo za 19,5 procenata plaće zaposlenima u obrazovanju. Sve mjere nastavljamo i planirane su budžetom: udžbenici i stipendije, a dogovoreno je i dodatno povećanje plaća. Povećali smo budžet za nauku s 240.000 na milion KM, a u ovom periodu su registrirane prve dvije naučno-istraživačke organizacije u Registar, a to su Univerzitet u Tuzli i Univerzitetski klinički centar Tuzla, što će omogućiti da će istraživači iz te dvije institucije moći aplicirati na javne pozive za projekte koje ćemo raspisati. Izdvojili smo i oko 4,7 miliona u kapitalne izdatke u školama. Vjerovatno nisu sva sredstva realizirana, ali vršit ćemo i edukacije sekretara i ekonomsko-finansijskih radnika u školama u smislu da će oni biti dodatno educirani za provođenje javnih nabavki“, naveo je ministar Omerović.

Omerović je istaknuo da je smatrao važnim da se uvedu i urede određene oblasti pa se u obrazovnom sistemu fokus stavio na njegovanje i očuvanje bosanskohercegovačkog identiteta.

„Trebamo stalno raditi na razvijanju državotvorne svijesti kod naših učenika pa je jedna od mjera bila i da školska godina počinje himnom Bosne i Hercegovine i da sve školske manifestacije počinju himnom Bosne i Hercegovine. Donesen je i akt o isticanju simbola Bosne i Hercegovine u školama. Poslali smo i instrukciju svim školama da se u zvaničnoj korespondenciji ne piše skraćenica 'BiH', nego da se piše puni naziv države Bosne i Hercegovine. Donijeli smo i pravilnik o obilježavanju značajnih datuma za državnost Bosne i Hercegovine. Pored Dana državnosti i Dana nezavisnosti, uveli smo još neke datume, poput Dana krunidbe Kralja Tvrtka, to je 26. oktobra, i datum je veoma važno obilježavati kako bi naši učenici znali da je Bosna u srednjem vijeku bila kraljevina. Ovaj je datum obilježen kroz brojne školske aktivnosti. Bilo je lijepo. U toku ovog mjeseca ćemo obilježiti Dan maternjeg jezika i nizom aktivnosti ćemo se fokusirati na bosanski jezik.“

Dok smo razgovarali o bosanskom jeziku, pitali smo ministra o špekulacijama i određenim idejama da se mijenja naziv Odsjeka za bosanski jeziku i književnost pri Filozofskom fakultetu u Odsjek za BHS jezik ili slično.

„Nismo dobili nikakvu zvaničnu inicijativu. Naš je generalan stav da moramo imati određene dijelove studijskih programa na Univerzitetu koji se odnose na našu državnost. Moramo imati Odsjek za bosanski jezik i Odsjek za historiju. Važno nam je imati te odsjeke i taj univerzitetski kadar. To je naš politički stav na kojem ćemo ustrajavati“, odgovorio je.

Jedna od aktivnosti koju realizira Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona i koja je pri kraju jeste donošenje novih nastavnih planova i programa za osnovno obrazovanje, što bi trebao biti značajan iskorak.

„Pravi se jedan inoviran nastavni plan i program, gdje će korelacija između predmeta biti bolja, a već u osnovnoj školi započet ćemo profesionalnu orijentaciju s izbornom nastavom. Bit će to dobar i moderan nastavni plan i program na kojem radi Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona. To je jedan novi koncept. Osim toga, u toku je i izrada novih planova i programa za tehničke škole. Na području Tuzlanskog kantona provodi se matura u osnovnim, srednjim tehničkim školama i gimnazijama i matura u srednjim školama je pokazala da je neophodno ujednačiti nastavni plan i program pa komisija trenutno radi na tome. To je jedan postupak koji će trajati neko vrijeme. U visokom obrazovanju započeli smo određene procese koji zahtijevaju pristup kojim se ujednačavaju i dodatno štite prava studenata“, naveo je Omerović.

Inače, još jedna od inovacija bila je i donošenje novih pedagoških standarda nakon dvadeset godina. Između ostalog, donesene su i odluke koje omogućavaju pomoć djeci s poteškoćama u razvoju, a iako je u početku bilo određenih problema, ministar Omerović ističe da su oni, uz razgovore sa zainteresiranim osobama, prevaziđeni.

„Kada se ovaj proces uvodio, bilo je određenih poteškoća, ali sada su roditelji zadovoljni. Radit ćemo sve kako bismo olakšali toj djeci“, rekao je.

Ministar Omerović nije želio razgovarati o eventualnom novom ministarskom mandatu. Naglasio je da će on uvijek raditi na polju obrazovanja jer tu uvijek ima prostora da se stvari poboljšavaju i da se ide naprijed. Radit će to, kaže, bez obzira na to koju funkciju bude obnašao.

„Generalno sam stava da trebamo raditi, a rezultati će se vidjeti. U fokusu nam treba biti obrazovanje i reformski segment. Obrazovanje je segment koji zahtijeva stalne inovacije i stalni rad. Nikad se u obrazovanju neće postići nivo da kažemo: 'Ovo je dobro.' Uvijek može bolje“, poručuje ministar Omerović.