Ako bi psihopata, a njih ima svake fele na ovom sumanutom svijetu, izvršio neki napad u bilo kojoj zapadnoj državi, da pritom ubije ili rani nekoga, a da uzvikuje tekbir ili bilo šta što bi se moglo povezati s islamom, bio bi proglašen teroristom. Zatim bi slijedio period osuđujuće generalizacije svih muslimana i općenito islamskog vjerovanja. Nije kriv poremećeni psihopata, svi su krivi.

Slijedom toga, spaljivanje Kur'ana je na Zapadu „sloboda govora“, kao i karikature koje vrijeđaju Pejgambera, a kada Izrael čini genocid u Palestini, ako pitate one koji misle da mogu nametati standarde moralnog, muslimani ne bi trebali biti čak ni ljuti. Izrael ima pravo da se brani, a to što čini genocid bi trebalo da bude neka vrsta kolaterale koja nikome ne bi smjela uznemiravati savjest.

Nadalje, iako bojkot izraelskih proizvoda itekako daje rezultate u svijetu, pokušava se nametnuti grižnja savjesti da se njime ugrožavaju i naši ljudi koji u bojkotiranim kompanijama zarađuju plate. „Nemoj 'Coca-Colu' bojkotirati, ona se proizvodi kod nas, nemoj 'Zaru' bojkotirati, naši ljudi rade tu“, dio je argumentacije. No, rijetko ko primjećuje da se bojkotiranjem stranih proizvoda ujedno podržavaju oni domaći pa je moguće otvaranje novih i naših radnih mjesta za te iste naše ljude.

Poznati svjetski brend odjeće „Zara“, krajem prošle sedmice, podijelila je fotografije nove kampanje koje su zgrozile javnost. Naime, vizuali koje je na društvenim mrežama podijelila „Zara“ podsjećaju na posljednja dešavanja u Palestini. Na fotografijama „Zarini“ modeli drže figure u ljudskom obliku koje su zamotane u bijeli papir. Takav vizual podsjeća na najbolnije fotografije iz Palestine gdje porodice drže svoje ubijene voljene zamotane u bijele ćefine. Također, u pozadini reklame na zidu nalazi se poderani karton koji je mnoge podsjetio na kartu Palestine.

Iako je Zara ubrzo nakon oštrih reakcija i kritika uklonila sporne slike, kada se sve „slagalice“ poslože, teško da se radi o slučajnosti. Pogotovo ako se uzme u obzir prošlost „Zarine“ dizajnerice Vanesse Perilman, koja je 2021. godine palestinskom manekenu Qaheru Harhashu uputila poruku s uvredama u kojima govori da „Izrael ne uči svoju djecu da mrze i bacaju kamenje kao što radi Palestina“. Također, napisala je da su Palestinci neobrazovani i da zato dižu u zrak bolnice i škole koje finansira Izrael.

Kako to većinom biva kod većine brzopletih i ksenofobnih „lajavaca“, i Perilman se morala izvinjavati zbog svojih poruka i tražiti oprost od manekena. Međutim, uzimajući u obzir mržnju ove dizajnerice prema Palestini, može se zaključiti da posljednja „Zarina“ kampanja nije nimalo slučajna, te da joj je namjera ismijavati žrtve Palestine.

„Zara“, koja u devedeset tri zemlje ima više od dvije hiljade poslovnica, oglasila se na profilima društvenih mreža gdje je istakla da se radi u kampanji koja je sačinjena u julu, a fotografisana u septembru, te da se radi o nedovršenim skulpturama. Čak i da je istina da su fotografije nastale u septembru, činjenica je da su objavljene nakon što je u Palestini poginulo preko 17 hiljada ljudi, od čega je više od sedam hiljada djece i preko četiri hiljade žena, a još uvijek se na hiljade poginulih nalazi ispod ruševina. Bilo ko, ko ima i trun suosjećanja s patnjama naroda Palestine, čak i da mu „propadnu“ fotografije, ne bi objavljivao ovako uvredljivu kampanju.

Izvinjenje „Zare“ očito ništa neće pomoći jer ju sustiže bojkot širom svijeta, uključivši i Bosnu i Hercegovinu. I ne samo „Zare“, već i cijele grupacije kojoj pripadaju marke „Bershka“, „Pull and Bear“, „Stradivarius“, „Massimo Dutti“, „Oysho“, „Uterque“. Kanada, Njemačka, Tunis, Španija su samo neke od zemalja gdje su propalestinski aktivisti organizirali razne proteste ispred „Zarinih“ radnji. Aktivisti su negdje protestirali s palestinskim zastavama, negdje crvenim sprejom ispisivali Gaza, a u nekim zemljama su hodali po „Zarinim“ radnjama s lutkama umotanim u bijele čaršafe kao simbol ubijene djece u Palestini. Ljutnja korisnika prema „Zari“ iz trena u tren raste, samim time se širi i bojkot, te mnogi smatraju da je „Zara“ uputila izvinjenje upravo zbog straha od pada prodaje. Jer, gledajući ostale kompanije koje su na listi bojkota već od samog početka izraelskog napada na Palestinu, razumljivo je zašto „Zaru“ može biti strah od ekonomskih gubitaka.

Bojkot kompanija zbog posljednjih napada na Palestinu, koje su u vlasništvu Izraela ili podržavaju Izrael, zasigurno je jedan od najefektivnijih bojkota u posljednje desetljeće. To pokazuju i gubici raznih velikih kompanija. Jedna od njih jeste i poznata marka „Starbucks“, koja je u posljednjih dvadeset dana izgubila čak dvanaest milijardi na vrijednosti, što je dovelo na tržišnu vrijednost ispod 110 milijardi dolara. Ovo je najduža serija pada ove kompanije od 1992. godine. Iako je u Sjedinjenim Američkim Državama stotine radnika tražeći bolje radne uslove započelo štrajk, pretpostavlja se da su najveći gubici rezultat bojkota širom svijeta, a sve zbog podrške ove kompanije Izraelu. Prema pisanju medija u Maroku, ova kompanija zbog velikih gubitaka u ovoj zemlji nakon bojkota odlučila se povući iz ove zemlje. Tako će „Starbucks“ zatvoriti svojih čak osamnaest poslovnica u Maroku.

Da bojkot djeluje, pokazuje i odluka kompanije „Puma“, koja je objavila da povlači sponzorstvo izraelskoj nogometnoj reprezentaciji. Iako iz „Pume“ kažu da je odluka donesena prije godinu dana, te da je donesena zbog finansijskih razloga, mnogi smatraju da je ovo rezultat bojkota zbog dešavanja u Palestini. Dakle, kompanije trpe velike gubitke zbog bojkota, prema pisanju Reutersa, potražnja za „Starbucksom“ i „McDonald'som“ opala je za pedeset posto, dok je u Maleziji zabilježen pad od dvadeset posto. I ne samo u Egiptu, prodaja opada i u drugim zemljama, što razne kompanije navodi na određene kampanje.

Još je uvijek rano govoriti o ekonomskim gubicima svih kompanija koje su na bilo koji način podržale Izrael i oglušile se na ubijanje djece u Palestini. Potrebno je još vremena da se sagledaju pravi rezultati bojkota, ali zasigurno da bojkot daje učinka. Stoga ne čudi i pokušaj „Zare“ da „popravi“ svoju prljavu kampanju. A najmanje što mi kao muslimani ili i ljudi druge vjere koji imaju savjest možemo uraditi za Palestinu jeste nastaviti s bojkotom dugoročno.