Saudijska Arabija ušla je u svijet Formule 1. Platila je 50 miliona eura za domaćinstvo jedne trke godišnje. To je zemlja s narušenom reputacijom kada su u pitanju ljudska prava, mjesto u kojem su žene tek dobile pravo na vozačku dozvolu i gdje je smrtna kazna uobičajena metoda pravde. Nacija koja najviše plaća vlasnicima Formule 1.

Saudijska Arabija je bila domaćin relija Dakar, Formule E, fudbalskih Superkupova i golf turnira a sada je zvanično predstavila super brzu gradsku stazu Formule 1. Stazu za koju stručnjaci tvrde kako je veoma opasna, u kojoj je prosječna brzina 250 km/h, koja ima 27 krivina, zidove preblizu vozačima koji voze noću...

Formula 1 je nemilosrdan biznis u kojem je bitan samo dolar. Ona nema etičkih dilema, nju ne zanimaju protesti u Bahreinu, favele koje okružuju Interlagos u Sao Paulu ili ekstremno siromaštvo koje okružuje Buddh stazu u Indiji.

Lewis Hamilton je pred početak trke u Saudijskoj Arabiji, na pitanje je li mu ugodno, kazao: „Ne bih rekao da. Ali nije moj izbor da budem ovdje. Moj sport je donio odluku da budem ovdje. Mislim da je važna stvar, dok smo ovdje, podizanje svijesti. Dužni smo da pokušamo pomoći u podizanju svijesti, posebno o ljudskim pravima u ovim zemljama koje posjećujemo, uz najveće poštovanje.“

Britanac će tokom trke nositi kacigu s bojama, kao podršku homoseksualnoj zajednici, kao što je to učinio i u Kataru.

Njegov kolega Sebastian Vettel je u četvrtak promovirao karting samo za djevojčice, promovirajući tako vožnju u zemlji koja do prije tri godine nije dopuštala ženama da voze. “Istina je da su me inspirirale njihove priče, njihova pozadina i pozitivnost o promjeni koja se percipira u zemlji. Ako gledamo kroz zapadnjačku leću, još uvijek postoje mnoge stvari koje treba poboljšati i riješiti. Ali neke se stvari mijenjaju i za te ljude postoji velika razlika“, kazao je.

Društvene i političke posebnosti saudijskog režima nisu jedina stvar koja brine učesnike trke Formule 1 koja se vozi ovog vikenda. Brinu ih razlozi nesreće Charlesa Leclerca koji se Ferrarijem razbio o zid. Staza Formule 1 izgrađena je u devet mjeseci, od aprila do decembra, a posljednjih sedmica bilo je puno skepse, sumnjalo se u to da će biti izgrađena na vrijeme.

Ipak, organizatori su uspjeli završiti stazu nekoliko dana prije dolaska Formule 1. Neka područja su još u izgradnji, a najveću napetost izaziva blizina zidova koji ograđuju stazu. Nakon probnih krugova vozači tvrde da greška u Džedi može biti vrlo skupa.