Njemački navijači sabotiraju utakmice masovnim bacanjem teniskih loptica, čokoladnih novčića ili slatkiša u 12. minuti meča, što je simbolika, broj koji znači 12. igrača. I ne uvijek samo u 12. minuti, utakmica Hannover-Hansa Rostock prekidana je jedanaest puta. I prekidi ponekad traju i pola sata.

Protestvuje se zbog činjenice da DFL, koji okuplja profesionalne klubove, pregovara o ulasku stranih kompanija i stručnjaka za marketing, digitalizaciju i internacionalizaciju u zamjenu za osam posto televizijskih prava na dvadeset godina. Odluku su izglasali svi klubovi i dobila je tačno potrebnu dvotrećinsku većinu. Ali glavni izvršni direktor Hannovera glasao je protiv stava vlastitog kluba, pa navijači traže novo glasanje.

Neki će reći kako to nije velika stvar i da priljev novca ne može škoditi ali njemački navijač osjeća se kao suvlasnik kluba i lige i ima fobiju od priljeva stranog novca. Ne želi vidjeti svoje klubove kao one engleske. U DFL-u postoji pravilo 50+1 po kojemu niko ne može imati više od 49% kluba, što ne pogađa Bayer Leverkusen, Wolfsburg i Hoffenheim jer kada je to pravilo doneseno, oni su već bili u vlasništvu Bayera, Volkswagena i SAP-a, njemačke informatičke kompanije.

Ali sve je okrenuo Red Bull Leipzig. Nekada nižerazredni klub njemačkog fudbala, uzdigao se i zahvaljujći novcima istoimenog sponzora stigao do Bundeslige. Dopušteno im je jer se htjelo imati dobar klub u bivšem komunističkom dijelu zemlje, starom DDR-u. Ali zbog toga su se pobunili navijači.

Sada se raspravlja o pravima navijača. Prije su bila ogromna er su se prihodi kluba svodili na njihov doprinos. Sedamdesetih se počelo govoriti o netipičnim prihodima: televizija, reklame na dresovima... Ali danas televizija i marketing već plaćaju najveći dio računa. U Njemačkoj ulaznice i ono što navijač potroši na stadionu donosi 12%. Oni su sada netipičan prihod.

Problem je gdje postaviti granicu između sentimenta i tržišta. Navijači neće odustati i pri ruci imaju moć koja nedostaje investicijskim fondovima i direktorima marketinga: moć direktnog utjecaja na igru. Njemački navijači sada u znak protesta prekidaju utakmice svojim teniskim lopticama kako bi ishodili novo glasovanje. Bit će zanimljivo saznati kakav će biti ishod.