Švicarska industrija satova ima stoljetnu historiju, ali nije uvijek bila okružena blještavilom, luksuzom i glamurom kojim sada odiše. Godine 1601. ženevski urari ujedinili su se kako bi zaštitili svoju profesiju od loših radnih uslova. A to je industrija koja je u svojim počecima bila moguća zahvaljujući jeftinoj stranoj radnoj snazi, posebno talijanskim ženama.

Kako bi dao identitet i relevantnost svom sektoru, ceh proizvođača satova odlučio je da će svaki sat izrađen u Ženevi nositi pečat proizvođača. Inicijativa koja je rođena kao društveni zahtjev je s vremenom postala oznaka luksuza. Dovoljno je spomenuti brendove kao što su Rolex, Omega, Patek Philippe ili Audemars Piguet da vidite najpoželjnije i najskuplje satove na svijetu.

Švicarska konfederacija proizvodi oko 30 miliona satova svih cjenovnih razreda, što predstavlja samo 2% svih prodanih u svijetu, ali s vrijednošću koja doseže 60% ukupno prodanih.

Izvoz švicarskih ručnih satova prošle je godine ostvario 23,7 milijardi švicarskih franaka (27,93 milijarde eura), 11,6% više nego 2021. godine, prema podacima Federacije švicarske industrije satova (FH). Rast koji dolazi uglavnom od satova s cijenom većom od 3.000 franaka (3.103 eura), koji su povećali svoj izvoz za 15,6% u odnosu na 2021.

No, iza velikih (i vrtoglavih) brojki krije se manje idilična stvarnost. Unatoč ovom povećanju naplate, izvoz po jedinici je pao u zadnjih 20 godina i čini se da se trenutno ne nazire oporavak. To je nedavno u izjavama za Bloomberg kazao Johann Rupert, većinski dioničar Richemonta, švicarske grupe s brendovima kao što su Cartier, IWC i Vacheron Constantin, koji je naglasio kako je inflacija počela utjecati na potražnju za luksuzom u Europi. Prema njegovim riječima, i oni najdubljih džepova počeli su stezati remen. Zbog ovog usporavanja, industrija satova je 2022. izvezla 15,8 miliona satova, što je samo 0,3% više nego 2021., dok je 2000. izvezeno 30 miliona.

Najveći su kupci Singapur, Sjedinjene Države i Ujedinjeno Kraljevstvo. Druge destinacije na koje se posljednjih godina sve više izvozi su zemlje poput Malezije (porast od 57,2%), Turske (41,9%) ili Španije (25,9%). S druge strane, Kina i Hong Kong, dosadašnji kraljevi kupovine ove vrste satova, obuzdali su želju za isticanjem luksuza na ruci. Naime, njih uvoz je smanjen za 13,6 odnosno 10,5%.

Do prošlog augusta izvoz švicarskih satova premašio je granicu od 17 milijardi švicarskih franaka (17.59 milijardi eura), što je 9,2% više od prodaje u inozemstvu zabilježene u istom razdoblju 2022. godine, prema podacima Federacije švicarske industrije satova.

Oko 350 robnih marki tvrde da imaju oznaku Swiss Made, ali u stvarnosti je švicarska industrija satova koncentrirana u nekoliko ruku. Postoji 10 brendova koji su najznačajniji ali među njima se ističu četiri koji su iznad ostalih, to je takozvana velika četvorka luksuznih satova: Rolex, Audemars Piguet, Patek Philippe i Richard Mille. Sva četiri proizvođača su porodične firme.

Velika četvorka koncentrira 42% prometa ove industrije, 5% više nego 2021. godine, unatoč tome što njihovi modeli proizvode se u ograničenim količinama.

Rolex, poznat kao krunski brand, ostaje kralj unutar ovog odabranog kvarteta. Ima promet od 9.3 milijardi franaka i 29,2% tržišnog udjela. Rolex je prošlog ljeta najavio operaciju koja je uzdrmala temelje globalne industrije satova: kupovinu britanskog trgovca nakitom i satovima Bucherer, koji ima više od 100 trgovina diljem svijeta, od kojih 53 distribuiraju Rolex a 48 Tudor, njegovu drugu marku.

Ostala tri urara također posluju u milionskim brojkama, Audemars Piguet je sa prometom od 2,116 milijardi eura prošle godine i 4,7% tržišnog udjela; Patek Philippe s prihodom od 1.895 milijardi i 5,1% i Richard Mille s 1,369 milijardi i 2,7% tržišnog kolača.

Uz te brendove koegzistiraju velike multi-brend kompanije kako što je Swatch Group, koja generira 69% volumena švicarske industrije satova općenito, a koja je 2022. godine, prema brojkama koje je objavila tvrtka, imala promet od 7,9 milijardi.