Irački premijer Mohammed Shia al-Sudani je u petak u intervjuu za Anadoliju istakao da će projekat „Razvojni put“ povezati istočni svijet sa Evropom preko Iraka i Turske.

„Prvo, moramo historijski razmotriti ulogu Iraka u trgovini između Istoka i Zapada. Vijekovima, i ne preterujem kada kažem još od prahistorije, Mesopotamija je bila trgovački koridor, ravnica koju su favorizovali trgovački karavani jer su prelazili njenim putevima i bavili se trgovinom sa gradovima i urbanim centrima”, rekao je al-Sudani u ekskluzivnom intervjuu.

“'Razvojni put' je u osnovi obnavljanje ove historijske uloge, povezujući luku Al-Faw sa turskom granicom, koja, prema trenutnim tržišnim jednačinama i međunarodnim trgovinskim kretanjima, povezuje Istok i Evropu preko iračkih i turskih teritorija”, dodao je.

Irački premijer je naglasio da „ovaj region doživljava fluktuacije sukoba i tenzija“.

“To zahtijeva fokusiranje napora na projekte koji prepliću interese i koristi. 'Razvojni put' će pružiti priliku za nastanak industrijskih gradova duž njegovih strana, koji će upotpuniti trgovinu koja prolazi kroz njega”, rekao je al-Sudani, dodajući da će kasnije ove godine otvoriti prve vezove luke Al-Faw.

Istakao je da će početi protok robe kroz koridor „Razvojnog puta“.

“Svi ekonomski pokazatelji i studije izvodljivosti ukazuju na to da je ovaj koridor najisplativiji i najbrži među dostupnim pravcima. Ne tvrdimo da je to zamjena, ali regionalnoj i međunarodnoj trgovini je istinski potreban 'Razvojni put'”, rekao je al-Sudani.

Prije nekoliko mjeseci grupa AD Ports iz Abu Dhabija sklopila je preliminarni ugovor sa Generalnom kompanijom za luke Iraka (GCPI) o osnivanju zajedničkog preduzeća za razvoj Velike luke Al-Faw i njene ekonomske zone. Sporazum također obuhvata potencijalna ulaganja, upravljanje i rad luka, ekonomskih zona i prateće infrastrukture u drugim gradovima u Iraku.

Projekat luke Al-Faw ucrtan je u iračke planove još 2010. godine. Mnogo kasni, a očekuje se da će biti završen do kraja sljedeće godine. Luka, koja ima najduži lukobran na svijetu, nalazi se na sjevernom dijelu Perzijskog zaljeva u blizini Basre i trebala bi biti među najvećim lukama na Bliskom istoku kada se konačno otvori za prijevoz kontejnera, rasutih tereta i tankere.

Ranije ove godine, Turska i Irak predstavili su masivni projekat putne i željezničke veze od 1.200 km, vrijedan 17 milijardi dolara koji povezuje luku Al-Faw u južnom Iraku s turskom granicom i dalje se proteže u Evropu, izbjegavajući Suecki kanal.