Poklopilo se s prestankom ograničenja mobilnosti zbog koronavirusa. Zračni promet ovog se ljeta naglo pojačao a porasle su i cijene kartata. Prosječna cijena karte koju primjenjuju evropski avio-prijevoznici porasla je za 30%, iako je u slučaju niskotarifnih prevoznika povećanje bilo i do 50%, prema studiji koju je proveo Wise, firma za finansijsku tehnologiju specijalizirana za online plaćanja.

Avioprevoznici koji su najviše povećali cijene su Scandinavian Airlines, s rastom od 81,5%, slijede Air France (63,5%), Iberia (57,8%) i Air Europa (54,7%), dok su Aer Lingus (5,6%), Iberia Express (19,4%) i KLM (21,5%) najmanje podlegli poskupljenjima.

Ni niskotarifni prevoznici nisu pošteđeni eskalacije cijena. Primjerice, Ryanair je povećao cijene za 50,1%, dok je IAG grupacija to učinila za 43,6%. Najmanje su poskupjele karte prevoznika EasyJet (28,5%).

Ovo osjetno poskupljenje aktualiziralo je raspravu prijeti li nam kraj jeftinih letova, no stručnjaci ističu da je za takve zaključke još rano. A riječ je o tome da je na osjetno poskupljenje karata uticalo nekoliko vanrednih faktora.

Prije svega, završetak pandemije i eksplozija potražnje nakon gotovo dvije godine lockdowna, što je kod građana izazvalo određeni „bijes“, poguravši cijene. Uticalo je i povećanje cijene goriva te problemi proizašli iz manjka osoblja na aerdoromima a prije svega u avio-kompanijama koje kompanije nisu imale vremena nadomjestiti.

Kako je ponuda mjesta i ruta smanjena, malo dostupnih mjesta uzrokovalo je vrtoglavi skok cijena, a to je razlog zašto kompanije poput Lufthanse, SAS-a, Air Francea ili Iberie prednjače u poskupljenjima.

Drugi analitičari ističu da, ako recesija stigne na jesen, kao što ističu gotovo sve makroekonomske brojke, mnoge će firme propasti, a preživjet će samo one s najvećom finansijskom snagom.

Izvršni direktor Ryanaira, Michael O'Leary, upozorava da, iako će porast cijena goriva dovesti do kraja ere "vrlo jeftinih" karata i "promotivnih cijena", to neće značiti i kraj niskih cijena. "Nećemo ih više vidjeti nekoliko godina", rekao je, misleći na cijene između jednog i 10 eura po putovanju koje je irska firma popularizirala u posljednja dva desetljeća. Prema O'Learyju, Ryanairova prosječna cijena karata povećat će se za oko 10 eura u slijedećih pet godina.