Iranski filmski redatelj Dariush Mehrjui i njegova supruga, scenaristica Vahideh Mohammadifar, izbodeni su na smrt u svojoj kući.

Iranskog redatelja Dariusha Mehrjuija (83) i njegovu suprugu, scenaristicu Vahideh Mohammadifar mrtve je pronašla kći Mona koja ih je namjeravala posjetiti u njihovom domu u Karaju, 20-ak kilometara od Teherana, kako bi večerala sa njima u subotu uveče.

Par je izboden na smrt, prema izvještajima iranskih državnih medija. Službena iranska novinska agencija IRNA citira pravosudnog zvaničnika Hosseina Fazelija koji je rekao da istražuju navodne prijetnje nožem izrečene na društvenim mrežama posljednjih sedmice, a koje je prijavio Mohammadifar.

Mehrjui je poznat po svojim filmova popt The Cow (1969.) za koji kritičari tvrde da je značlo novu eru za iransku kinematografiju. Priča smještena u iransko selo koje pati od gubitka svoje jedine krave, značila je početak kinematografije koja se bavila socijalnim pitanjima u toj zemlji.

Nakon njega pojavio se Abbas Kiarostami, a kasnije i prvi igrani film Mohsena Makhmalbafa. Godine 1993. Mehrjui je osvojio je Zlatnu školjku na festivalu u San Sebastianu za film Sara. Drama je slobodna adaptacija drame Lutkina kuća norveškog dramatičara Henrika Ibsena prenesena u iransko društvo, a oštro kritizira položaj žena u toj zemlji.

Među njegovim brojnim kasnijim radovima su i intimniji filmovi poput Gaava (1971.), s kojim je osvojio nagradu međunarodne kritike na Venecijanskom festivalu; Leila (1996.), koja analizira različite koncepcije braka u Iranu ili Bemani (2002.), koji je je premijerno prikazan u sekciji Un Certain Regard u Cannesu, o ženama iz provincije koje se bore za normalan život u ultrakonzervativnom iranskom društvu.

Mehrjui se tokom svoje karijere borio protiv vladine cenzure i bio je jedan od najotvorenijih kritičara režima u Teheranu. Prošle je godine objavio video u kojem kritizira vladu zbog zabrane prikazivanja njegovog posljednjeg filma LA Minor koji prikazuje sukob između oca i kćeri koji se žele baviti muzikom.