Skoro polovina mladih muslimana u Britaniji iskusila je islamofobiju na poslu, u prodavnicama i restoranima ili u obrazovnim ustanovama, pokazuje nove anketa.

Rezultati istraživanja su opisani kao "izuzetno zabrinjavajući" i "posebno pronicljivi" jer dolaze iste sedmice kada je izabran prvi musliman premijer Škotske.

Rezultati ankete za Hyphen, online publikaciju specijalizovanu za vijesti, kulturu i način života o muslimanima u Britaniji i Evropi, pokazuju da "poslodavci i edukatori trebaju učiniti mnogo više na rješavanju islamofobije u javnom životu", rekao je urednik Burhan Wazir, piše Independent.

Istraživanje je obuhvatilo 2.073 ispitanika takozvane generacije Z u Velikoj Britaniji u dobi od 16 do 24 godine, od kojih su 1.002 muslimani.

Otprilike 49% ove druge grupe izjavilo je da je iskusilo islamofobiju u školi, univerzitetu ili drugom obrazovnom okruženju, 47% je to doživijelo u društvenom okruženju, dok je 44% onih koji imaju posao reklo da su se suočili s islamofobijom na radnom mjestu.

Žene su češće rekle da su iskusile islamofobiju u društvenom okruženju (53%) nego muškarci (41%), dok je za obrazovne sredine nivo islamofobije iznosio 53% žena u poređenju sa 45% muškaraca.

Gospodin Wazir je rekao: „Incidente islamofobije koje su doživjeli muslimanski generacije Z je izuzetno zabrinjavajući. S obzirom da otprilike polovina muslimana generacije Z kaže da su iskusili islamofobiju u obrazovnom, društvenom ili radnom okruženju, poslodavci i edukatori moraju učiniti mnogo više na rješavanju islamofobije u javnom životu. Ovo se čini posebno predvidljivim u sedmici kada je Humza Yousaf izabran za prvog manjinskog etničkog vođu Škotske nacionalne stranke.”

Anketa, sprovedena u februaru, također je pokazala da skoro dvije trećine ispitanih nemuslimana kaže da bi poslodavci trebali ponuditi zaposlenim muslimanima dodatno slobodno vrijeme radi obilježavanja Bajrama.

Dok je 87% muslimana reklo da smatraju da bi trebali dobiti slobodno vrijeme za bajram, 62% nemuslimana je zauzelo ovaj stav.

“Bajram je važan dan radosti za 3,6 miliona muslimana u ovoj zemlji; poput Božića ili Diwalija, to je važno vrijeme za porodice i prijatelje da se okupe i proslave. Iako bismo očekivali da muslimani žele ovo slobodno vrijeme od poslodavaca, sjajno je vidjeti da skoro dvije trećine mladih nemuslimana to podržava. Podaci naše ankete u velikoj mjeri govore o činjenici da muslimanska i nemuslimanska generacija Z, možda više od prethodnih generacija, dijele vrlo slična životna iskustva i poglede na svijet, te da su itekako svjesni potreba jedni drugih,” zaključuje Wazir.