Prije tačno 17 godina 16-godišnja djevojka Taylor Allison Swift je izdala svoj prvi album. Taylor Swift imala je svoje ime u naslovu i svoj potpis na svih 11 svojih pjesama. Mješavina countryja i tinejdžerskog popa, taj je CD brzo postao uspješan i kod publike i kritike. Prodao se u 40.000 primjeraka u jednoj sedmici, dvije sedmice kasnije otišao je ravno na 19. mjesto na Billboardovoj listi Top 200 albuma, postao je platinasti sedam puta i bio nominiran za najbolji album od strane Akademije za country glazbu.

Puno se toga dogodilo od tada za djevojku koja je sada globalna superzvijezda s 10 albuma i ima najuspješniju svjetsku turneju (pretočenu u film) i globalno je uspjela. Zaradila je milione i milione dolara. Toliko mnogo da je zbog njih postala jedna od rijetkih pjevačica na svijetu koja je dosegla status milijardera.

Potvrdila je to ekonomska publikacija Bloomberg, koja je pjevačici posvetila opsežan i dokumentiran izvještaj u kojem prema svojim najkonzervativnijim izračunima izračunava da Swift već ima neto vrijednost veću od milijardu dolara (946,7 miliona eura).

Publikacija procjenjuje tu dobit samo na temelju ekonomskih podataka koji se mogu potvrditi; odnosno, vrlo je vjerojatno da više profita ima u investicijama kojima nisu uspjeli ući u trag, ili u nepoznatim kompanijama, kao i u vrijednim predmetima poput odjeće (na turneji nosi haljine čija vrijednost prelazi 20 hiljada dolara), nakit ili vozila. Za izračun dodali su nekoliko komponenti: vrijednost njenog kataloga, odnosno muzike procijenjene na oko 400 miliona dolara; zajedno s njegovim koncertima (ulaznice i merchandising, 370 miliona); pregledi na YouTubeu i Spotifyju (120 miliona); na pet njenih kuća (oko 110 miliona); i autorska prava od prodaje njene muzike (80 miliona). To već iznosi 1,08 milijardi dolara.

A Swift tek treba odsviratijoš gotovo dvije trećine svoje turneje, što znači još više prihoda. Iako već ima novac od prodaje ulaznica (sve su prodane mjesecima), još uvijek ima merchandising, po cijenama koje nisu baš popularne, s pamučnim majicama za 45 dolara i trenerkama za 75. Prvog dana kada su njene ulaznice puštene u prodaju, tada samo za Sjedinjene Države, prodala je 2,4 miliona ulaznica, srušivši rekord Robbieja Williamsa od 2005. godine, navodi Variety.

Turneja je, procjenjuje Bloomberg, već prodala više od 700 miliona dolara u ulaznicama, ali Swift će, nakon što plati poreze, svoju postavu i svoj tim (kojima je dala više od 50 miliona dolara u bonusima), zadržati nešto više od polovine. Tome moramo dodati 164 miliona dolara koliko je u dvije sedmice (124 u prvom) skupila svojim koncertom iz kina. Štaviše, iza sebe nema producentskih kuća ili platformi, već samo teatre kao distributera, pa je njezin prihod gotovo čist.

Od njenih albuma najprodavaniji je 1989. a ove je sedmice objavila verziju tog albuma sa pet novih pjesama u pregršt formata (kolekcionarski CD-ovi, vinili, kasete...) Tokom pandemije, 2020. godine, Swift je lockdown iskoristila i objavila dva albuma, kada je potrošnja muzike od kuće bila na vrhuncu. Treći je stigao 2022. A sada, kada su nakon globalne zatvorenosti svi odlučni potrošiti novac na kocertna iskustva, znala je kako kapitalizirati svoju muziku spektakularnom turnejom na kojoj svaki koncert traje tri sata, mijenja se deset postava a prosječna cijena ulaznice je oko 250 dolar. Kupuje ih višegeneracijska publika koju uglavnom čine žene, oni koji je slušaju sada ali i djevojke koje su je slušale prije 15 godina i njihove kćeri .

Nije samo Swift imala koristi od svoje turneje. Imali su je i gradovi kroz koje je prošla. Procjenjuje se da je američkoj ekonomiji doprinijela sa oko 4,3 milijarde dolara. Samo u Los Angelesu u šest noći ostavila je oko 150 miliona dolara, tvrdi Los Angeles Times. Prema procjenama Privredne komore Mexico Cityja, njena četiri koncerta u gradu prošlog augusta, prvi u Meksiku i Latinskoj Americi u njenoj karijeri, ostavil su oko 61 milion dolara)

U ovih 17 godina karijere, dobitnica 12 Grammy nagrada znala se dobro okružiti malim, ali vjernim timom koji je postao dio razloga njezinog uspjeha. Njeni roditelji, Andrea i Scott, i dalje su jako bliski s njom. Ime njenog oca povezuje se s 10 kompanija koje upravljaju muzikom, pravima, poslovima i imovinom njegove kćeri. Oni također upravljaju svim njenim nekretninama. I sve to sa jedva 34 godine života i s carstvom pred kojim je ostalo još mnogo godina i mnogo mogućnosti da nastavi rasti.