U 2016. godini ulice cijelog svijeta bile su prepune ljudi koji su koračali čvrstim korakom i pogleda uprtog u mobitel. Igra ih je potakla da se presele iz svojih domova u najneobičnije kutke. Slijedili su cilj: uhvatiti imaginarna bića životinjskog izgleda i nadprirodnih moći zvana pokemoni. Bila su to vremena Pokémon Go groznice.

Nakon 25 godina avantura, Pikachu i njegov vlasnik, Ash Ketchum, završili su svoje putovanje nakon što su se proglasili ovim posljednjim Pokémon Masterom, najvišom mogućom razinom. Fikcija će se nastaviti bez mitskog trenera, a nove generacije spremaju se slijediti novog idola. A sve je „zakuhao“ Satoshi Tajiri.

Rođen 1965. u Tokiju u porodici srednje klase, Satoshi Tajiri je odrastao u urbanoj četvrti udaljenoj 30 kilometara od japanske prijestolnice gdje su prevladavali seoski krajolik i porodične kuće. Neobičan i povučen, proveo je većinu svog djetinjstva igrajući se tražeći kukce, vodozemce i male gmazove. Žabe, leptiri, bube... Mali Satoshi imao je samo jedan cilj: sve ih dobiti. Međutim, njegov cilj nije bio loviti ih, već ih razumjeti i proučavati.

Satoshi bi zabilježio njihove navike, omiljena mjesta i glavne uzroke njihove smrti. Ponekad bi im sagradio domove u staklenim kutijama koje je držao u svojoj kući. Fascinirani sinovom ustrajnošću, roditelji su ga poticali da nastavi čitati o kukcima i proučavati entomologiju. Tako je odlučio gutati knjige iz biologije dok je stripove čitao kao i svako drugo dijete.

Ali veliko razočarenje uslijedilo je kada je shvatio da je njegova ekološka svijest suprotna vremenima industrijskog Japana. Tokom svojih tinejdžerskih godina, Satoshi je gledao kako rukavcima oko njega počinju prijetiti buldožeri i dizalice. Rijeka koja je protjecala kroz to područje kanalizirana je preko noći i beton je počeo izjedati visoku travu i šumovita područja. Rezigniran, potražio je druge hobije i svoje novo stanište našao u igraonicama.

Godine 1978. počeo se družiti s drugim dječacima svoje dobi zahvaljujući prestižu koji je stekao kao igrač arkadnih igara. Stručnjak za videoigru Space Invaders, temeljito je analizirao svaku metodu igre kako bi dobio najviše ocjene. Njegovo majstorstvo arkadnih igara učinilo ga je toliko popularnim da je čak osnovao vlastiti časopis u kojem je nudio savjete, trikove i mišljenja o raznim naslovima. Odlučio je ovu publikaciju nazvati Game Freak, imenom kojim će kasnije nazvati svoju firmu.

Unatoč tome što je tada bio poznati urednik nacionalnog časopisa i imao tim novinara, Satoshi je brinuo svoju porodicu. Njegov otac, zaposlenik Nissana i majka, domaćica željeli su mnogo konvencionalniji život za svog sina. S 18 godina napustio je dom zbog nesuglasica oko svoje budućnosti. Nije želio ići na fakultet i otišao je u veliki grad kako bi ispunio san: dizajnirao vlastitu videoigru. Za to je studirao elektroniku.

U svijetu Pokémona djeca se osamostaljuju u dobi od 10 godina i ne odustaju dok ne ispune svoje ciljeve. Isto je učinio i Satoshi, koji je, daleko od svojih roditelja, započeo epistolarno prijateljstvo s pratiteljem njegovog časopisa. Zvao se Ken Sugimori, a posao mu je bio karikaturista. U to je vrijeme Satoshi već razmišljao o stvaranju svemira s vlastitim čudovištima u obliku životinja koja su sretno živjela u savršenim kapsulama koje su im pružale blagostanje. Njegov novi prijatelj s velikom je pažnjom dizajnirao prvih 151 stvorenja.

Kasnije su okupili tim programera, muzičara i dizajnera koji su realizirali Satoshijevu prvu ideju. Od naziva Capsule Monster nastalo je Pocket Monsters, a odatle Pokemon. Kolekcionarski duh njegovog tvorca spojio je nove ideje koje je temeljio na iskustvima iz svog svakodnevnog života.

Sati truda, sastanci s rukovoditeljima i ugovor između Nintenda i Game Freaka su se isplatili. Kao prvu podršku odabrali su Game Boy, a kao lik običnog dječaka kojeg je svaki igrač mogao imenovati.

Pokemon je najvrijednija medijska franšiza na svijetu i vrijedio je 105 milijardi dolara u 2021. godini. Satoshi Tajiri je sa svoje strane akumulirao bogatstvo od 245 miliona dolara zahvaljujući svakodnevnom radu na osmišljavanju novih serija, video igre, anima i proizvoda.