Roditelji širom Sjedinjenih Američkih Država sve više izražavaju zabrinutost zbog prekomjerne upotrebe tehnologije u školama, posebno nakon što je pandemija Covid-19 potaknula masovno korištenje iPad-a, Chromebooka i drugih digitalnih uređaja u učionicama. Mnogi roditelji vjeruju da takva tehnologija ne doprinosi učenju i fokusiranju djece, već ih više ometa i skreće pažnju s obrazovnog sadržaja. Kao rezultat toga, neki roditelji pokušavaju isključiti svoju djecu iz korištenja školskih uređaja, tražeći povratak tradicionalnim metodama učenja poput olovke, papira i fizičkih udžbenika. Međutim, taj proces je daleko od jednostavnog.

Jedan od roditelja, Andrea Boyd iz West Des Moinesa, Iowa, suočila se s izazovima nakon što je njen sin Colin, u šestom razredu, dobio iPad od škole. Otkrila je da on većinu svog vremena na uređaju provodi gledajući YouTube, umjesto da koristi uređaj u obrazovne svrhe. Kada je tražila od škole da vrati iPad, školska administracija joj je rekla da ne mogu osigurati isti nivo obrazovanja za Colina bez uređaja. Ovo je potaknulo Boyd da zatraži potpuno isključenje iz korištenja tehnologije za svoju djecu, uključujući i kćerku Madeline koja je tek započela srednju školu. Iako su njena djeca sada iPad-free, problemi su i dalje prisutni. Colin je, naprimjer, dobio laptop od učiteljice za rješavanje matematičkih zadataka generisanih putem vještačke inteligencije, što je Boyd odbila, naglašavajući da je tražila potpuno isključenje iz tehnologije.

Mnogi školski okruzi nisu spremni udovoljiti zahtjevima roditelja koji traže potpuno isključenje iz tehnologije, jer smatraju da bi to moglo staviti djecu u nepovoljan položaj. Tehnologija je postala duboko integrisana u nastavne planove i ocjenjivanje, te mnoge škole koriste interaktivne online igre i digitalne udžbenike, dok fizički udžbenici više nisu dostupni. Osim toga, dodavanje nastavnih materijala na papiru za samo jednog učenika povećava opterećenje nastavnika, što je u trenutku kada se škole suočavaju s manjkom učitelja, dodatno otežavajuće. Noelle Ellerson Ng iz Udruženja školskih superintendenta ističe da traženje individualnog pristupa za jednog učenika, poput kreiranja radnih listova ili pronalaženja fizičkih udžbenika, stvara dodatni posao za nastavnike.

S pravne strane, škole nisu obavezne udovoljiti roditeljskim zahtjevima za isključenje djece iz korištenja tehnologije, osim ako državni zakon to izričito ne zahtijeva. Julie Underwood, stručnjakinja za školsko pravo, objašnjava da škole nemaju obavezu omogućiti roditeljima da isključe svoju djecu iz određenih dijelova nastavnog plana, osim ako nije drugačije propisano zakonom. Zbog toga su neki roditelji, nezadovoljni digitalnim okruženjem u javnim školama, prebacili svoju djecu u privatne ili charter škole koje još uvijek koriste tradicionalne metode obrazovanja.

Emily Cherkin, bivša učiteljica iz Seattlea, također je pokušala isključiti svoju kćerku iz korištenja tehnologije u školi. Iako je pronašla formular za isključenje s interneta na web stranici Seattle školskog okruga, saznala je da okrug ne može potpuno isključiti tehnologiju, već samo blokirati pretrage na internetu sa školskih uređaja. Cherkin je bila nezadovoljna ovim rješenjem i insistirala je na potpunom isključenju tehnologije za svoju kćerku. Međutim, školska administracija joj je rekla da to nije moguće jer je većina nastavnog plana dostupna online. Školski zvaničnici ističu da vjeruju kako priprema učenika za suvremeni svijet zahtijeva obrazovanje u korištenju tehnologije.

S druge strane, neki roditelji poput Jodi Carreon iz San Diega pokušavaju pronaći srednji put. Carreon je okupila grupu od 70 roditelja u svom školskom okrugu kako bi razgovarali s lokalnim zvaničnicima o korištenju tehnologije samo kada je neophodna. Umjesto da potpuno isključi svog sina iz upotrebe tehnologije, ona zagovara promišljeno korištenje tehnologije u učionicama. Carreon je izrazila zabrinutost da je uvođenje Chromebookova u škole provedeno bez dovoljno dokaza o njihovoj stvarnoj koristi za učenje, te traži pokretanje pilot programa niskotehnoloških učionica kako bi se ispitali dugoročni efekti tehnologije u obrazovanju.

Ovaj rastući pokret roditelja ukazuje na sve veću zabrinutost zbog pretjerane digitalizacije obrazovanja i potencijalnih negativnih efekata koje to može imati na djecu. Iako tehnologija može pružiti mnoge prednosti, roditelji žele balansiran pristup koji će omogućiti djeci da razvijaju kritičke vještine bez prekomjernog oslanjanja na ekrane.

(The Wall Street Journal)